الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

رشد کسب و کار آمازون

آیا به عنوان یک فروشنده می‌توانید وارد وبسایت آمازون شوید؟


بله. باید برای این کار در آمازون اکانت فروشندگی بسازید. با وارد کردن موارد مورد نیاز مانند حساب بانکی و... بعد از تأیید شدن از سمت آمازون می‌توانید کار خود را شروع کنید. شاید بگویید که ایرانی هستید و الان تحریم‌ها وجود دارند. بدانید که آمازون با موقعیت جغرافیایی و لوکیشن شما مشکل دارد. در ادامه این مقاله ها روش‌هایی که بتوانید با وجود تحریم‌ها از ایران در آمازون فعالیت کنید برایتان بیان می‌شود. این مراحل را باید گام به گام طی کنید. زیرا اطلاعاتی که درباره آمازون وجود دارد بینهایت زیاد می‌باشد و جزئیات زیادی دارد. این موارد را تا حدودی برای شما بیان می‌کنیم که اگر تصمیم گرفتید یک تجارت آنلاین را شروع کنید، بتوانید بهترین آن را شروع کنید. بیزینسی را شروع کنید که اکنون 2 میلیون انسان مشغول به آن هستند. بیش از 56 درصد فروشندگان وبسایت آمازون، درآمد بیش از 100 هزار دلار به صورت سالیانه را تجربه می‌کنند. این اعداد زندگی خیلی از افراد را می‌تواند تغییر دهد. خیلی از افراد هستند که ساعات زیادی را در روز برای درآمد کمی کار می‌کنند. بی شک می‌توانند از این طریق به استقلال مالی برسند.



مراحل شروع فعالیت در آمازون


پروسه آمازون را اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم، بعد از ساخت اکانت سلر و طی نمودن مراحل آن، به انتخاب محصول و قرار دادن آن در آمازون می‌رسید. محصولی که انتخاب می‌کنید می‌تواند حتی یک عدد از آن محصول باشد. برای مثال شما در خانه خود یک کتاب دست دوم یا یک اسپیکر دست دوم دارید که می‌خواهید آن را به حالت دست دوم به فروش برسانید و این کار امکان پذیر است. اما قرار است درباره بیزینس میلیاردی صحبت کنیم که شما به وسیله آن تبدیل به فروشنده‌ای شوید که بتوانید به صورت مداوم یک محصول را بفروشید.  یعنی محصولی را انتخاب نمایید و تعدادی برای مثال 500 یا 1000 عدد از آن محصول را داشته باشید، در وبسایت آمازون آن را ثبت نمایید و با استفاده از روش‌های درست تبلیغات همه آن تعداد محصول را بفروشید. این روشی است که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم. با این روش است که شما می‌توانید به یک درآمد فوق العاده خوب برسید. مثلاً ماهیانه 10 هزار دلار، 20 هزار دلار، 40 هزار دلار و... این اعداد اصلاً در وبسایت آمازون بزرگ نیست.


افرادی هستند که از طریق آمازون به همین میزان درآمد یا حتی بیشتر دست می‌یابند. البته این بدان معنی نیست که شما فقط یک محصول را در آمازون اضافه کنید و کنار بنشینید و کاری انجام ندهید. این یک بیزینس است که مانند تمام بیزینس های فیزیکی دیگر نیز نیاز به انجام اقدامات بسیاری دارد و شاید بیزینس آنلاین حتی سخت‌تر باشد. اینکه گفته می‌شود این بیزینس ها راحت هستند از این بابت است که لازم نیست شما کارهای فیزیکی زیادی انجام دهید یا زمان خیلی زیادی صرف نمایید. به صورت میانگین حدود 3 هفته را در شروع کار باید به ساخت اکانت، انتخاب محصول، سفارش به چین اختصاص دهید. بعد از آن می‌توانید با روزانه 30 دقیقه به همان میزان کسب درآمد برسید و آن درآمد را حفظ کنید. اما این کار مستلزم این است که تمامی نکات لازم برای این مسیر را یاد گرفته و به طور دقیق اجرا نمایید تا بتوانید به استقلال مالی و هدف مالی که برای خود تعیین نمودید، برسید.


تلاش های شرکت آمازون

خرید واشنگتن پست


پنجم آگوست 2015 بود که آقای بزوس به تیتر روزنامه‌های سراسر جهان تبدیل شد. ایشان واشنگتن پست و دیگر انتشارات مرتبط با شرکت مادر آن، یعنی شرکت واشنگتن پست را به قیمت 250 میلیون دلار خرید. این معامله، به سلطه چهار نسل از خانواده گراهام بر شرکت پست پایان داد. افراد شاخص این شرکت دونالد ای. گراهام، رئیس و مدیرعامل شرکت و خواهرزاده او کاترین ویموث، ناشر پست بود.


آقای بزوس در بیانیه‌ای که پنجم آگوست خطاب به کارکنان نشریه پست منتشر کرد نوشت: «نیازی به تغییر ارزش‌های نشریه پست نیست. البته این نشریه در سال‌های پیش رو تغییر خواهد کرد. این تغییر یک ضرورت است و در مالکیت جدید و چه بدون حضور آن، باید صورت گیرد. اینترنت تقریباً همه عناصر کسب و کار جدید را تغییر داده است. این تغییر را می‌توان در کوتاه شدن چرخه خبر، کاهش منابع درآمد طولانی مدت و قابل اعتماد، و و ایجاد اشکال جدید رقابت مشاهده کرد. ازطرفی هزینه گرد‌آوری خبر نیز بسیار ناچیز و حتی تقریباً صفر شده است. در حال حاضر هیچ نقشه‌ای پیش روی ما نیست و ایجاد یک راه و مسیر کار چندان راحتی نیست. ما باید خودمان دست به نوآوری بزنیم که همین یعنی کسب تجربه. معیارما در این میان، خوانندگان و دغدغه‌های آنها، اعم از دولت، رهبران محلی، سربازان و نظامیان، بیزینس ها، خیریه‌ها، فرمانداران، امور ورزشی و قدم برداشتن در جهت آنهاست. من نسبت به فرصت‌هایی که برای ابتکار ونوآوری پیش رو داریم بسیار خوش بین هستم.»


آمازون پرایم ایر


اوایل سپتامبر 2013 بود که آقای بزوس از سرویس جدید و مبتکرانه شرکت آمازون به نام «آمازون پرایم ایر» رونمایی کرد و آن را به تیتر مهم روزنامه‌ها تبدیل کرد. آمازون پرایم ایر، با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین که از راه دور کنترل می‌شدند و انواع وظایف انسانی را انجام می‌دادند، به مشتریان خدمات پستی ارائه می‌کرد. بر اساس گفته‌های آقای بزوس، این هواپیماهای بدون سرنشین، توانایی حمل اقلام تا وزن پنج پوند را دارند و می‌توانند تا فاصله 10 مایل از مرکز توزیع شرکت، پرواز کنند. همچنین به گفته ایشان، ایده پرایم ایر تا چهار یا پنج سال آینده عملی خواهد شد.



خدمات سلامت شرکت آمازون


سی‌ام ژانویه 2018، مدیران شرکت‌های آمازون، برک شایر هاتاوی و جی پی مورگان چیس، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند و در آن از برنامه‌های خود جهت ایجاد یک شرکت خدمات درمانی جدید برای کارمندان آمریکایی خبر دادند. بر اساس اخبار منتشر شده از کنفرانس، خدمات شرکت تأسیس شده نامحدود بوده و هدف آن سودآوری نخواهد بود. «زیرا ما به دنبال یافتن راهی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت بیماران هستیم و در این میان تمرکزمان عمدتاً بر تکنولوژی و کارکردهای آن برای بهبود بیماران است.» به گفته آقای بزوس: «این سیستم درمانی پیچیده بوده و ما با چشم باز مشکلات و دشواری‌های آن را زیر نظر خواهیم گرفت. اگر چه در ظاهر شاید این کار دشوار به نظر برسد، اما از یک طرف بار هزینه‌های درمانی که بر اقتصاد تحمیل شده را کاهش می‌دهد و ازطرف دیگر تاثیرات مثبتی برای کارمندان و خانواده‌های آنها خواهد داشت که همین ارزش تلاش‌های صورت گرفته را برجسته خواهد کرد.»

در آوریل سال 2018، آقای بزوس در بخشی از نامه سالانه خود به سهامداران شرکت آمازون، اعلام کرد که رقم پرداخت شده برای عضویت در سرویس آمازون پرایم از 100 میلیون دلار فراتر رفته است. ایشان در ادامه گفت که عملکرد این شرکت در سال 2017 در زمینه فروش سخت افزار، درخشان بوده است و آمازون همچنان برای افزایش تعداد مشتریان و گسترش برند و زیرساخت‌های خود تلاش خواهد کرد. همانطور که دیدیم شرکت آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب شروع کرد و در مدت کوتاهی توانست به موفقیت چشم گیری دست یابد. این مساله نتیجه خطرپذیری فوق العاده بالای آقای جف بزوس بوده است که توانست از سمت مهم خود و امتیازات آن چشم پوشی کند و قدم در راهی بگذارد که نه تنها برای خود، بلکه برای میلیون‌ها نفر در سراسردنیا کارساز باشد. در این میان فعالیت شرکت تنها به فروش کالا محدود نشد، بلکه با کارهای دیگر مثل خرید روزنامه پست توانست رموز موفقیت خود را به آنها نیز تعمیم دهد.

کسب و کار آمازون

شگفتی های آمازون


با توجه به آمار بدست آمده، 92 درصد شهروندان آمریکایی که خرید آنلاین انجام می دهند، حداقل یک بار محصولات مورد نظر خود را از وبسایت آمازون تهیه نموده اند و بیش از نیمی از آنها هر ماه از آمازون خرید می کنند. ما همواره از خود می پرسیم که آیا آمازون خرده فروش است؟ آیا در صنعت تکنولوژی فعالیت می کند؟ آیا در راستای پیشرفت علم فعالیت می کند؟ باید بگوییم که پاسخ به تمامی این سوال ها مثبت است. آمازون توانسته سریال های جذابی بسازد و کلیه خریداران می توانند از طریق سایت آمازون آن ها را تهیه نمایند.



فروش در سایت آمازون


با توجه به این رکوردهای تاریخی که تمامی آن ها قطعا در کتاب گینس نیز به ثبت خواهد رسید، ممکن است بسیاری از خریداران آمازون به فکر فروش محصولات خود در آمازون افتاده باشند. امکان فروش محصولات برای همگان وجود دارد و با توجه به خریداران کثیر آمازون، شانس کسب درآمد اینترنتی از سوی وبسایت آمازون بی نظیر خواهد بود. در بسیاری از وبسایت های جهانی مقالات زیادی در این خصوص نوشته شده است اما برای اولین بار شرکت عزت خواه دات کام با استفاده از تجارب ارزشمند استاد حسین عزت خواه آموزش های تخصصی به منظور فروش در آمازون را ارائه نموده است. شما نیز می توانید از طریق این لینک دوره ارزشمند آربی را به زبان فارسی تهیه نمایید. در این دوره تمامی مراحل از نحوه ثبت نام در وبسایت آمازون تا سفارش اجناس و به فروش رساندن آن در فروشگاه آمازون آموزش داده شده است. در این مسیر تیم پشتیبانی وبسایت عزت خواه دات کام در کنار دانشجویان این دوره خواهد بود و در صورت نیاز می توانید موارد مهم را با آن ها در میان بگذارید. روش های مختلفی به منظور فروش اجناس در آمازون آمریکا وجود دارد که از طریق این دوره می توانید بهترین روش را فرا گیرید. هم اکنون استاد حسین عزت خواه به عنوان یکی از فروشندگان برتر آمازون در حال فعالیت می باشند. با حسین عزت خواه، فروش در آمازون و کسب درآمد از آمازون، کسب ثروت، کسب درآمد آنلاین، کسب درآمد میلیاردی و ثروتمند شدن را فرا گیرید.


بازار جهانی آمازون

مزایای فروش در آمازون


برای فروشندگان و سازندگانی که می‌خواهند در این دو پلتفرم کالای خود را به فروش برسانند، نیازی نیست که آمازون را از دیگر کانال‌های فروش خود جدا کنند. آنها می‌توانند به یک شبکه متصل شوند که می‌تواند با این دو پلتفرم ارتباط برقرار کند و بدین وسیله کانال‌های خود را برای فروش محکم‌تر و قوی‌تر نمایند. صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم را انتخاب کنید، آمازون تنها یک کانال دیگر برای فروش محصولات است. فروشندگان، سازندگان و عمده فروشان می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند تا فروش خود را افرایش دهند. بعلاوه این کار به آنها شانسی می‌دهد تا محصولات خود را در پلتفرمی به فروش برسانند که بسیار موفق است ، مشتریان بسیاری را جذب نموده است و در جلب رضایت مشتری نیز بسیار موفق عمل کرده است. برای سازندگان و عمده فروشان، آمازون راهی برای فروش مستقیم به مشتری بدون داشتن یک فروشگاه فیزیکی است. حتی نیازی به ساختن وبسایت هم نیست چون می‌توانند از زیرساختهای آمازون استفاده نمایند.



گسترش بازارهای آمازون در سطح بین المللی


آمازون به عنوان یک بازار برای خرید و فروش کالا همچنان در حال گسترش است. در حال حاضر، آمازون در 14 کشور مختلف انبار دارد و فروشندگان می‌توانند در این بازارها کالای خود را به فروش برسانند. همچنین، در برخی از این کشورها، آمازون سرویس‌های جدیدی را معرفی کرده است که مناسب نیازهای کشورهای مورد نظر هستند. به عنوان مثال، آمازون به تازگی یک سرویس جدید فروشنده فردی (Individual Seller) در هند افتتاح کرده است. این سرویس افراد را قادر می‌سازد تا کالاهای دست دوم خود مانند کتاب، بازی‌های ویدیویی و لوازم الکترونیکی را در آمازون به فروش برسانند. آمازون برای هر محصولی که به فروش برسد هزینه کمی دریافت می‌کند.

این هزینه با توجه به قیمت محصول تعیین می‌گردد. آمازون همچنین یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به فروش آنلاین را نیز برای فروشندگان حل کرده است. اگر جنس شما در آمازون به فروش برسد، آمازون آن را از شما تحویل گرفته و آن را بسته بندی و ارسال می‌نماید. افزایش تمرکز آمازون بر فروشندگان فردی در هند یک حرکت جالب ازسوی این شرکت به شمار می‌رود چون هندوستان یکی از رقابتی‌ترین بازارها برای آمازون به شمار می‌رود. یکی از رقبای آمازون در این کشور، شرکت Flipkart است که برای شرکت‌های کوچک فضای فروش فراهم کرده اما توجهی به فروشندگان فردی نداشته است. سرویس جدیدی که توسط آمازون معرفی شده است می‌تواند به آمازون کمک کند خدمات منحصربه فرد خود را در این کشور برجسته نموده و حتی طرح اولیه خدمات مشابه در بازارهای دیگر را نیز فراهم نماید.

فعالیت های آمازون

مروری بر فعالیت‌های آمازون در سال‌های گذشته


آمازون از زمان تأسیس در سال 1994، تنوع زیادی در محصولات خود ایجاد کرده است. امروزه در آمریکا، هنگام صحبت از خرید آنلاین، ناخودآگاه نام آمازون به ذهن خطور می‌کند. آمازون در کنار گسترش تنوع محصولات خود، انبارها و فروشگاه‌های فیزیکی بسیاری نیز ایجاد کرده است. همچنین بیش از 600000 نیروی کار و یک بیزینس ابری دارد که در سطحی وسیع توسط دولت آمریکا به کار گرفته می‌شود. حدود 25 سال پیش، سایت Amazon.com شکل گرفت و تحولی جهانی در شیوه خرید کتاب به وجود آورد. امروزه آمازون، انواع محصولات از کتاب و موسیقی گرفته تا لباس، لوازم خانگی و حتی کفپوش را هم می‌فروشد. جف بیزوس، مؤسس این شرکت، برنامه کاری آمازون را به همراه همسرش و در طول مسیر سفر خود نوشتند. او شرکت آمازون را سال 1994 و در گاراژ منزلش راه اندازی کرد.



امروزه، ثروت شخصی جف بیزوس بیش از 140 میلیارد دلار است و از این نظر، ثروتمندترین شخص دنیا به حساب می‌آید. او حداقل به شکلی غیر مستقیم، روش خرید، مطالعه و مصرف ما را تغییر داده است. از هر یک دلاری که در آمریکا، صرف خرید آنلاین محصول می‌شود، نیمی از آن در آمازون خرج شده است. این شرکت در سراسر جهان بیش از 500 میلیون کالا می‌فروشد. با این حال آمازون از آنچه تصور می‌کنید بزرگتر است. آمازون تنها یک شرکت تجارت الکترونیک نیست، بلکه یک شرکت لجستیک و تأمین کننده هم به حساب می‌آید. در آمازون غذا هم فروخته می‌شود. این شرکت در زمینه تولید روبات و سخت افزار هم فعالیت دارد و در آن فیلم هم تولید می‌شود. آمازون بزرگترین تولید کننده زیرساخت ابری در جهان بوده و از نظر ارزش، دومین شرکت بزرگ جهان به حساب می‌آید. آمازون حجم سرسام آوری از کالا را برای تعداد بی شماری مشتری ارسال می‌کند. اما فراتر از این، آمازون سیاتل را نیز تغییر داده است.


تأثیر آمازون بر سیاتل


سال 2017، آمازون در سراسر دنیا، بیش از 566000 کارمند داشته که 40000 نفر از آنها در شهر سیاتل کار می کنند. اگر تعداد کارمندان آمازون در سیاتل را با کل جمعیت این شهر که در سن کار هستند ( حدود 528000 نفر) مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که 5/7 درصد از ساکنان سیاتل در آمازون کار می‌کنند. با در نظرگرفتن این مقیاس برای نیویورک سیتی متوجه می‌شویم که اگر همین درصد از ساکنان نیویورک برای یک شرکت کار کنند، یعنی 488000 نفر از آنها در آن جا مشغول به کار هستند.