الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

انرژی مثبت را با این روش های ساده جذب کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • جذب انرژی مثبت به زندگی
  • سعی کنید مثبت فکر کنید
  • آینده خود را تجسم کنید
  • هر روز مدیتیشن کنید
  • هیچ وقت اجازه ندهید دیگران متوجه شوند که می‌توانند شما را ناامید کند
  • نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید
  • مهربان، بخشنده و با محبت باشید
  • اطراف خود را با چیزهایی که به شما انرژی مثبت می‌دهند، احاطه کنید
  • در هر موقعیتی به دنبال یک چیز مثبت بگردید

جذب انرژی مثبت به زندگی

یک اعتقاد بسیار قوی وجود دارد که مطابق آن افراد به این باور رسیده‌اند که یک انرژی روانی در همه انسان‌ها وجود دارد که می‌تواند مثبت یا منفی باشد. شما نمی‌توانید میزان این انرژی روانی را از نظر مثبت یا منفی بودن به راحتی اندازه بگیرید اما می‌توانید حضور آن را در زندگی خود احساس کنید. شاید تا کنون برای شما هم پیش آمده باشد که با فردی برخورد کرده‌اید و از همان ابتدای برخورد حس خوبی از او گرفته‌اید.

اگر در آن زمان به دلیل این حس خوب فکر نکرده‌اید، الان وقت آن رسیده است که دلیل آن را بدانید. این افراد سرشار از انرژی مثبت هستند و زمانی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، این انرژی مثبت به شما هم منتقل می‌شود. در نتیجه آن، احساس بهتری خواهید داشت. این افراد نه تنها خودشان حس و حال بهتری دارند بلکه باعث می‌شوند اطرافشان هم به همین گونه باشند. مثبت بودن و مثبت ماندن کار بسیار دشواری است.



به ویژه زمانی که احساسات و اتفاقات منفی شما را تحت سلطه خود گرفته‌اند. اما منفی گرا بودن می‌تواند شما را در مسیر حرکتتان متوقف کند. همیشه برای ناامید بودن دلیل زیادی وجود دارد اما اگر سعی کنید و خودتان را از این حالت بیرون بکشید، آنگاه خواهید دید که برای بیشتر مشکلاتتان راه حل‌های مناسبی در دسترس است.

اگر بتوانید با خودتان تمرین کنید و انرژی‌های مثبت را به سمت خود جذب کنید، می‌توانید تجربه زندگی بهتری را داشته باشید. برای جذب انرژی‌های مثبت روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

سعی کنید مثبت فکر کنید

زمانی که شما منفی فکر می‌کنید، نه تنها انگیزه خود را از دست می‌دهید که بدین ترتیب افکار منفی دیگری را هم جذب می‌کنید. برای افکار مثبت هم دقیقاً شرایط به همین شکل است. به همین دلیل هم اگر به مثبت فکر کنید و اتفاقات مثبت را برای خود تجسم کنید، به مرور زمان این حرکت به یک عادت برای شما تبدیل می‌شود. پس سعی کنید تا آنجا که ممکن است به موارد مثبت فکر کرده و از افکار منفی دوری کنید.


 ادامه مقاله انرژی مثبت را با این روش های ساده جذب کنید

برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید.


جهان همواره در حال تغییر است. همان گونه که در سال 2019 الی 2020 ویروس کرونا تاثیر بسیار منفی بر کل جهان داشت.  از این رو تکنولوژی نیز می تواند به ما بر سر مشکلات کمک کند. در این زمان تمامی افراد به خرید آنلاین محصولات مورد نیاز خود روی آوردند و بیش از هر چیز وبسایت آمازون نه تنها کمک بسزایی کرده است بلکه فروش خود را نیز چندین برابر کرد. شاید کمی عجیب باشد اما اگر شما نیز به عنوان فروشنده در وبسایت آمازون فعالیت نمایید، درآمد بسیار زیادی را کسب خواهید کرد. به همین جهت استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین برای اولین بار دوره آموزشی آربی را به منظور نحوه انجام این کسب درآمد پر سود ارائه نمودند. در این دوره ارزشمند آموزش قدم به قدم فروش در آمازون برای فارسی زبانان ارائه شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) در ارتباط باشید .


مهارت تصمیم گیری درست - چگونه قدرت تصمیم گیری را زیاد کنیم؟

تصمیم گیری چیست؟

اگر نگوییم که در تمامی لحظات زندگی، می‌توان گفت در بیشتر لحظات زندگی، ما ناچار هستیم تا در خصوص مسائل مختلف تصمیم‌گیری نماییم. این تصمیمات می‌توانند در مورد کوچک‌ترین موارد، مثل از خواب بیدار شدن در ساعت خاصی از روز یا خوابیدن در ساعت مشخصی از شب باشد، یا تصمیمات بزرگی باشند که می‌توانند کل زندگی ما را تحت‌تأثیر خود قرار دهند. فاکتورهای زیادی هستند که تصمیمات یک فرد در خصوص یک مسئله مشخص را، تحت شعاع خود قرار می‌دهند. تصمیمات می‌توانند بر اساس عقل و منطق، بر اساس احساسات یا هر فاکتور دیگری گرفته شود. اینکه یک فرد بتواند در مواقعی که نیاز به تصمیم‌گیری دارد، تصمیم درستی را اتخاذ کند، مسئله‌ای است که همیشه و در همه حال مورد توجه است. همین تصمیمات هستند که در مقیاس بزرگ می‌توانند سبب موفق شدن یا موفق ماندن یک شخص شوند. نتیجه یک تصمیم می‌تواند در کوتاه‌مدت یا بلندمدت تمام زندگی یک فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد، پس باید برای گرفتن یک تصمیم درست، همواره تلاش کرد.

مطمئناً تلاش یک فرد به تنهایی نمی‌تواند او را در مسیر تصمیم‌گیری موفق کند. نیاز است که او یکسری موارد را که می‌توان از آنها به عنوان شاه کلید موفقیت نام برد، یاد بگیرد و در مواقع لازم از آنها استفاده کند. نکته حائز اهمیت این است که شاید تصمیمی که شما برای یک مسئله خاص می‌گیرید کاملاً با تصمیم یک فرد دیگر متفاوت باشد و همین امر تفاوت‌ها را سبب می‌شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که ادامه مقاله را به دقت بخوانید تا شما را با تعدادی از این شاه کلیدها آشنا کنیم.

شاه کلیدهای تصمیم گیری صحیح

1. برای زندگی خود در آینده یک چشم انداز مشخص داشته باشید

شاید بتوان گفت که کلید اصلی و پایه‌ای در تمام تصمیم‌گیری‌های کوتاه یا بلندمدت داشتن چشم انداز مشخص برای زندگی است. اینکه شما در حوزه زندگی شخصی، کاری، مالی یا روابط خود چه برنامه‌هایی را دارید یا ایده آل‌هایتان در هر یک از این حوزه‌ها چیست. اگر تا کنون به این سؤالات فکر نکرده‌اید، همین الان وقت آن رسیده است به آنها فکر کنید. در صورت نیاز آنها را روی یک کاغذ نوشته و از آنها یک لیست تهیه کنید. زمانی که تصویر روشنی از برنامه‌ها و ایده‌آل‌های خود داشته باشید می‌توانید در زمان تصمیم‌گیری بر اساس آنها رفتار کنید.

2. جنبه‌های مثبت و منفی تصمیم‌های خود را بررسی نمایید

زمانی را کنار بگذارید و جنبه‌های مثبت و منفی تصمیم‌هایی که گرفته‌اید یا می‌خواهید بگیرید را یادداشت کنید. داشتن یک لیست از جنبه‌های مختلف تصمیم‌های گرفته شده می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چه اشتباهاتی داشته‌اید و این اشتباهات چه تاثیری روی زندگی شما گذاشته است. با شناخت موارد نام برده می‌توانید تجربه خوبی کسب کنید و در تصمیم‌های آینده خود از آنها استفاده کنید. نوشتن یک لیست از جنبه‌های مثبت و منفی تصمیمات آینده هم این کمک را به شما می‌کند که با شناخت و دید کافی یک تصمیم را بگیرید و خودتان را برای نتایج احتمالی آن آماده کنید.

3. مشورت کنید

هیچ وقت از مشورت کردن نترسید یا تصور نکنید که با این کار خودتان را کوچک می‌کنید. همیشه از افراد باتجربه بخواهید که در تصمیم‌گیری‌ها شما را راهنمایی کنند. با مشورت کردن می‌توانید مسیر درست را پیدا کنید یا حداقل از مسیری که سرشار از موانع و اشتباهات است به مسیر درست هدایت شوید. اجازه دهید شخص دیگری به جز خودتان به تصمیمات فکر کند. از زاویه دید یک فرد جدید به جنبه‌های مثبت و منفی تصمیم‌های خود نگاه کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که در آخر این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید. دیگران فقط می‌توانند در حد توان خود، شما را راهنمایی کنند اما مطمئناً طرز فکرها و ایده‌آل‌ها متفاوت است. پس هیچ وقت نباید مشورتی که می‌گیرید آنقدر شما را تحت‌تأثیر قرار بدهد که خود واقعیتان را فراموش کنید.

4. از اعتماد کردن به خودتان نترسید

در ادامه مورد قبل باید این نکته را هم اضافه کرد که اعتمادبه‌نفس داشته باشید. هیچ کس به اندازه خود شما خوشبختی و سعادت شما را نمی‌خواهد. پس بدانید که هر تصمیمی می‌گیرید به نفع خودتان است. اگر پیش از این تصمیم‌گیری‌های اشتباهی داشته‌اید یا به هر دلیلی شکست خورده‌اید، نترسید. هر کسی ممکن است در زندگی دچار اشتباه شود، پس به خودتان اعتماد داشته باشید.

5. هیچگاه به پشت سر نگاه نکنید

زمانی که تمام مراحل بالا را یک به یک انجام دادید، زمان آن می‌رسد که تصمیم خود را بگیرید و به جلو حرکت کنید. به این باور برسید که شما تمام کارهای لازم را کرده‌اید، همه جنبه‌های تصمیم خود را بررسی کرده‌اید و از افراد با تجربه هم مشورت گرفته‌اید، حال به خودتان اعتماد کنید و سپس تصمیم خود را بگیرید. این تصمیم شما بهترین تصمیم ممکن خواهد بود. پس زمانی که تصمیم خود را گرفتید به عقب برنگردید و اجازه ندهید دچار شک و تردید شوید.

تمام تلاش خود را برای عملی شدن تصمیم خود انجام دهید

تمامی موارد گفته شده به قبل از گرفتن تصمیم مرتبط می‌شود و شما را در راستای گرفتن یک تصمیم درست کمک می‌کند، اما رفتار شما بعد از آن هم، یک بخش مهم و ضروری به حساب می‌آید. اینکه یک تصمیم را با در نظر گرفتن تمام موارد بگیرید و سپس یک گوشه بنشینید و منتظر نتیجه آن بمانید چیزی نیست که شما باید انجام بدهید. تلاش، تلاش و تلاش. الان زمان آن رسیده است که برای تصمیمی که گرفتید تلاش کنید. برای اینکه تصمیم شما به بهترین نحو ممکن عملی بشود و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید با تمام وجود تلاش کنید. برای مثال اگر شما تصمیم گرفته‌اید که کسب‌وکار خود را گسترش بدهید، نمی‌توانید با یک جا نشستن، فکر کردن به آن و رویاپردازی به نتیجه برسید. نیاز است که تلاش کنید، درباره آن بیشتر مطالعه کنید، راه‌های پیش رو را بررسی کنید و به طور کلی قدم در مسیر، گذاشته و به جلو بروید.

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ).

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مطالب و مقاله های کاربردی، مطالعه مقاله چگونه از مسیر رسیدن به هدف لذت ببریم به شما پیشنهاد می گردد.

منبع: ezzatkhah.com

نحوه رفتار و برخورد با انتقادات دیگران | عزت خواه

برخورد مناسب در هنگام مواجه با انتقاد

هیچکس دوست ندارد مورد انتقاد قرار بگیرد اما متاسفانه انتقاد نیز بخشی از زندگی است. اینکه بتوانید به درستی و بدون جانبداری به انتقاد دیگران پاسخ دهید، یک مهارت بسیار مهم است که افراد کمی آن را دارند. اگر ما بدون داشتن دقت کافی به انتقادی پاسخ دهیم، ممکن است باعث شویم ناراحتی به وجود بیاید. پس باید بدانید که در چنین مواقعی به چه شکل رفتار کنید. در ادامه به تعدادی از رویکردهای مناسب در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

من از انتقادها چه چیزهایی را می‌توانم یاد بگیرم؟

اکثر انتقادها حداقل تا حدودی بر اساس واقعیت هستند. انتقاد ممکن است منفی باشد. اما از طریق انتقاد ما فرصت خواهیم داشت تا یاد بگیریم و به کمک پیشنهادات مناسب ارائه شده، ویژگی‌های خود را بهبود بخشیم.

سعی کنید به پیشنهادات پاسخ دهید نه انتقادات

مسئله این است که گاهی ممکن است افراد پیشنهادات منتقدانه ارزشمندی را ارائه دهند. با این حال، لحن و سبک عنوان کردن به شکلی است که ما دیگر به پیشنهادات پاسخ نمی‌دهیم بلکه به نحوی با آنها رو به رو می‌شویم. در این راستا، ما باید نقد را از سبک انتقاد جدا کنیم. حتی اگر افراد با لحن خشمگین صحبت می‌کنند، باید سعی کنیم احساسات آنها را از پیشنهادات مفیدی که در لایه‌های زیرین گفتار آنها قرار گرفته‌اند، جدا نماییم.

قدر انتقادات را بدانیم

مشکل اصلی این است که ما یاد گرفته‌ایم تنها به ستایش کردن‌ها اهمیت بدهیم. زمانی که اطرافیان سخنان مهربانانه می‌شنوند، احساس شادی می‌کنند. این افراد هر زمان هم که مورد انتقاد قرار می‌گیرند، احساس بدبختی می‌کنند. با این حال، اگر بخواهید تنها ستایش کردن‌های نادرست و فریبکارانه را دریافت کنید، پس چگونه می‌خواهید در زندگی پیشرفت کنید؟ اگر شما به دنبال پیشرفت و بهتر شدن هستید، باید از انتقادات سازنده هم استقبال کنید و چنین پیشنهاداتی را قدر بدانید.

انتقادات را به منزله توهین به شخصیت خود ندانید

بزرگ‌ترین مشکلی که در هنگام مواجه با انتقاد رخ می‌دهد، همین مورد است. برای مثال اگر من به دستپخت مادرم ایراد بگیرم، او احساس می‌کند که من به شخصیت او ایراد گرفته‌ام. اما نباید شخصیت خود را معادل یک غذای ساده بدانید. شاید کسی بتواند دلایل خوبی برای اینکه بدانیم چرا آشپزی ما بد است، پیدا کند اما عنوان این دلایل به هیچ عنوان به این معنا نیست که آن فرد از شخصیت ما انتقاد کرده است. هنگامی که افراد به طور مستقیم ما را مورد نقد قرار می‌دهند، باید بدانیم که آنها شخصیت ما را نقد نمی‌کنند، بلکه جنبه‌های منفی ما را نقد می‌کنند. زمانی که از کسی انتقاد می‌کنیم، شاید داریم غرور یا حسادت آن فرد را نقد می‌کنیم و هیچ کدام از این موارد یک شخصیت حقیقی نیستند.

انتقادات اشتباه را در نظر نگیرید

گاهی اوقات ما بدون هیچ توجیهی مورد انتقاد قرار می‌گیریم. این یک تجربه دردناک است. اما در مقایسه با انتقادات درست، می‌توانیم با این نوع انتقادات راحت‌تر کنار بیاییم. یک گزینه این است که بی‌توجه باشیم و به طور کامل از کنار آنها بگذریم. باید احساس کنید که یک انتقاد نابجا دقیقاً مثل زمانی است که یک مورچه می‌خواهد به یک فیل آسیب برساند. پس باید ساکت بمانید و انرژی خود را بخاطر آن هدر ندهید. اما اگر احساس کردید که به هر طریقی نیاز به پاسخگویی است، بیشتر از آنچه که سزاور آن انتقاد است به آن اهمیت می‌دهید. اگر ساکت بمانید، دیگران را وادار می‌کنید به شما احترام بگذارند.

سعی نکنید خیلی سریع به انتقادات پاسخ دهید

بهترین حالت ممکن این است که کمی قبل از پاسخگویی صبر کنید. اگر با احساس خشم یا غرور جریحه‌دار شده واکنش نشان دهید، خیلی زود پشیمان می‌شوید. اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید می‌توانید در شرایط آرام‌تری به انتقاد مطرح شده پاسخ دهید.

هیچ وقت هنگام شنیدن انتقاد در لاک دفاعی فرو نروید

باید به کسانی که می‌توانند انتقادات سازنده را بپذیرند، غبطه خورد. به نظر می‌رسد که هیچ فردی از همان روز تولد این ویژگی را در خود نداشته است. خیلی از افراد در طول مدتی که به کاری مشغول هستید همیشه با نظراتی که دریافت می‌کنند، مشکل دارند حتی اگر نظراتی که عنوان می‌ شود کاملاً به جا و درست باشد. این افراد به محض اینکه انتقادی را می‌شنوند، ضربان قلبشان بالا رفته و ذهنشان درگیر می شود. ابتدا به این فکر می‌کنند که چرا آن فرد به شخصیت آنها توهین کرده و سپس سعی در توجیه کاری می‌کنند که انجام داده اند. متاسفانه در چنین مواقعی، خیلی از ما حالت دفاعی و خشمگین به خودمان گرفته و به فردی که نظر داده است، می‌تازیم. اما حقیقت این است که ما باید انتقاد وارد شده را بپذیریم. همه ما می‌دانیم که انتقادات سازنده ارزشمند هستند. اگر انتقادی صورت نگیرد، ما چگونه می‌توانیم نقاط ضعف خود را به منظور حفظ روابط خود شناسایی کرده و در هر کاری که انجام می‌دهیم موفق باشیم؟ پس چگونه باید یاد بگیریم که از موضع دفاعی خود دربیاییم؟ دفعه بعد که از سمت مدیر یا همکار خود انتقاد سازنده‌ای را دریافت کردید، از روند زیر به منظور مدیریت طرز برخورد خود در این شرایط استفاده نمایید.

رفتار مناسب در هنگام شنیدن انتقادات

زمانی که اولین نشانه‌های انتقاد را دیدید، هیچ عکس‌العمل خاصی نشان ندهید. به هیچ عنوان سعی نکنید واکنشی داشته باشید. حداقل یک ثانیه قبل از اینکه واکنشی نشان دهید، صبر کنید. شاید یک ثانیه در زندگی واقعی خیلی زمان زیادی به نظر نرسد اما برای اینکه مغز شما بتواند شرایط موجود را پردازش کند، زمان بسیار زیادی است. در آن لحظه شما می‌توانید یک چهره بی تفاوت به خودتان بگیرید و به خودتان یادآوری کنید که باید آرام باشید. حال چند ثانیه فرصت دارید که سریعاً به یاد بیاورید که یک انتقاد سازنده چه مزایایی دارد. انتقاد سازنده و به جا، مهارت و نتیجه کار و روابط شما را بهبود بخشیده و سبب می‌شود تا شما بتوانید انتظاراتی که مدیر یا دیگران از شما دارند را برآورده کنید. همچنین شما باید بتوانید هر واکنش احتمالی که ممکن است در برخورد با شخص انتقادکننده ارائه دهید را کنترل کنید. اما کنترل کردن در زمانی که یک همکار، دوست یا کسی که شما برای او احترام زیادی قائل نیستید از شما انتقاد می‌کند، کمی کار دشواری است. اما به یاد داشته باشید که نظرات سازنده و دقیق حتی ممکن است از سوی افراد ناکامل هم عنوان شود. در حالی که شما از واکنش همیشگی خود اجتناب کرده‌اید، اما مغز شما در حال فعالیت است و تمام مزایای نظر عنوان شده را به یاد می‌آورد. اکنون شما برای وارد شدن در یک گفتگوی کارآمد و قابل تأمل آماده شده‌اید.

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟

هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 

انسان‌های موفق چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی انسان های موفق

موفقیت چیست؟ خیلی از افراد بدون اینکه درک درستی از پاسخ این سؤال داشته باشند، به دنبال رسیدن به این هدف هستند. به همین دلیل هم ممکن است گاهی دچار مشکل بشوند. اولین گامی که باید در مسیر موفقیت برداشت، این است که بدانید که موفقیت به‌طور کلی چه معنایی دارد و همچنین شما آن را در چه چیزی می‌بینید. البته ممکن است با گذر زمان و بالا رفتن سن و تجربه، نظر افراد درباره موفقیت هم تغییر کند. مطمئناً موفقیت از نظر یک کودک خردسال با یک فرد بالغ متفاوت است. از سوی دیگر زمانی که فردی به هدف اولیه خود دست پیدا می‌کند تصمیم می‌گیرد تا به دنبال دستیابی به هدف دیگری برود.

برای مثال شاید هدف اول یک شخص موفقیت در دانشگاه باشد، بعد از دستیابی به آن، فرد مورد نظر به دنبال موفقیت در پیدا کردن یک شغل خواهد رفت. پس باید فاکتور زمان و تجربه را به شدت مورد توجه قرار داد. حال با خودتان فکر کنید و ببینید هدفتان در زندگی چیست. بعد از تعیین هدف است که باید به دنبال دستیابی به موفقیت در مسیر خود به سمت هدفتان باشید. موفقیت ساده به دست نمی‌آید و نیاز به تلاش و پشتکار بالایی دارد. افراد موفق همیشه با توجه به یکسری معیار مشخص هر روز میزان موفقیت خود را بررسی می‌کنند. سپس با توجه به این تجزیه و تحلیل، کارها و فعالیت‌های خود را منطبق بر اهداف خود اجرا می‌کنند. آن‌ها هیچ‌وقت درگیر روزمرگی‌های زندگی نمی‌شوند بلکه هر روز درباره کارهایی که انجام داده‌اند یا قصد انجام دادن آنها را دارند، فکر می‌کنند. پس اگر شما هم می‌خواهید مثل افراد موفق باشید، هر روز به اهداف خود فکر کنید و ببینید کارهایی که انجام می‌دهید چقدر با آنها مطابقت دارند. این کار باعث می‌شود شما بیشتر فکر کنید و در نتیجه، در زندگی و کار خود موفق‌تر باشید.

6 سؤال اصلی که افراد موفق هر روز از خودشان می‌پرسند

آیا کاری که من انجام می‌دهم دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن بودم؟

شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر از نقش پررنگ علاقه و تمایل به انجام کاری، در رسیدن به موفقیت آگاهی نداشته باشید. اما باید این را بدانید که اگر کاری که انجام می‌دهید با میل و علاقه خودتان نباشد، نمی‌توانید در آن موفق بشوید. چرا که در این صورت در مواجه با اولین مشکل در مسیر ناامید می‌شوید و از هدف خود دست می‌کشید. به همین دلیل هم یک فرد موفق هر روز از خودش می‌پرسد که به کاری که انجام می‌دهد علاقه دارد یا نه. چرا که می‌داند اگر علاقه خود به هدف پیش‌رو را از دست بدهد، نمی‌تواند در مسیر پیش برود.

آیا از اشتباهات خود درس گرفته‌ام؟

افراد هیچ‌وقت نمی‌توانند بدون شکست در مسیر موفقیت پیش بروند. شکست جزء لاینفکی از موفقیت است و این کاملاً طبیعی است. تمامی افراد موفق تجربه بارها و بارها شکست خوردن را داشته‌اند. مسئله‌ای که باعث تمایز این افراد از دیگران می‌شود این است که آنها از شکست‌های خود درس می‌گیرند. یک فرد موفق هر روز شکست‌های خود را مرور می‌کند تا اطمینان حاصل کند که از تمامی آنها درس لازم را گرفته است. شما هم یک زمانی را به بررسی شکست‌های خود اختصاص بدهید. ببینید در چه بخش‌هایی اشتباه کرده‌اید و چه قسمت‌هایی از کار نیاز به تغییر دارند. اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید نباید یک اشتباه را چندین بار تکرار کنید.

آیا به اندازه کافی خود را به چالش کشیده‌ام؟

موفقیت هیچگاه راحت به دست نمی‌آید. شما هم اگر به دنبال دستیابی به موفقیت هستید نباید به دنبال راحتی در این مسیر باشید. خیلی‌ها ممکن است زمانی که به وضعیت ثابتی می‌رسند، دست از تلاش بیشتر و ریسک کردن بکشند اما افراد موفق این چنین نیستند. آن‌ها هر روز خود را به چالش‌های جدید دعوت می‌کنند. هر روز هدف‌های بزرگ‌تری را انتخاب کرده و برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنند. اگر یک فرد که به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است، با رسیدن به اولین هدف خود راضی می‌شد، آیا می‌توانست جایگاه فعلی خود را داشته باشد؟

برنامه من برای ادامه کار چیست؟

حال که شما تصمیم گرفته‌اید مثل افراد موفق خود را به چالش بکشید، باید برای خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. اگر قصد دارید سریع‌تر و موثرتر پیش بروید، پس نیاز است که کارهایی را انجام بدهید که در این راستا به شما کمک کنند. یک برگ کاغذ را بردارید و برای خود یک نقشه راه بکشید. ببینید الان در کجا قرار گرفته‌اید و می‌خواهید به کجا بروید. سپس برای مسیر حرکت از جایگاه فعلی تا جایی که مدنظرتان است، یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.

آیا هنوز هم مثل سابق مطمئن هستم که می‌توانم این کار را انجام دهم؟

اعتمادبه‌نفس یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بحث موفقیت بشمار می‌رود. علاوه بر این، نیاز است به مسیری که انتخاب کرده‌اید هم اعتقاد کامل داشته باشید. جلوی آینه بایستید و از خودتان بپرسید که آیا هنوز هم مثل قبل به خودتان و مسیرتان باور دارید؟ داشتن مهارت و اینکه بدانید چگونه باید پیش بروید، تنها نصف کار است، بخش دیگر باور و اعتقاد شماست. اگر شما باور نداشته باشید که می‌توانید کار مورد نظر خود را انجام دهید، به هیچ عنوان نمی‌توانید به دیگران هم ثابت کنید که شما می‌توانید. قبل از هر کاری لازم است که خودتان حامی خودتان باشید.

باید جلوی کدام یک از تصمیماتی که تا کنون گرفته‌ام را بگیرم؟

برای همه ما پیش می‌آید که خیلی اوقات تصمیم اشتباهی را اتخاذ کنیم. اشتباه کردن یک امر معمول است اما گاهی اشتباهات می‌توانند به مشکلات خیلی بزرگی منجر شوند. ویژگی افراد موفق این است که هر روز این سؤال را از خود می‌پرسند و بدین ترتیب تمامی کارهای روزانه خود را مرور می‌کنند. با این روش حتی اگر خطایی را مرتکب شده باشند، می‌توانند سریع متوجه آن شده و جلوی آن را بگیرند. در این صورت قبل از اینکه اشتباهات شما منجر به نتایج منفی بزرگی شود، می‌توانید جلوی آن را بگیرید. 

جهان همواره در حال تغییر است. همان گونه که در سال 2019 الی 2020 ویروس کرونا تاثیر بسیار منفی بر کل جهان داشت.  از این رو تکنولوژی نیز می تواند به ما بر سر مشکلات کمک کند. در این زمان تمامی افراد به خرید آنلاین محصولات مورد نیاز خود روی آوردند و بیش از هر چیز وبسایت آمازون نه تنها کمک بسزایی کرده است بلکه فروش خود را نیز چندین برابر کرد. شاید کمی عجیب باشد اما اگر شما نیز به عنوان فروشنده در وبسایت آمازون فعالیت نمایید، درآمد بسیار زیادی را کسب خواهید کرد. به همین جهت استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین برای اولین بار دوره آموزشی آربی را به منظور نحوه انجام این کسب درآمد پر سود ارائه نمودند. در این دوره ارزشمند آموزش قدم به قدم فروش در آمازون برای فارسی زبانان ارائه شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) در ارتباط باشید.

مقاله پیشنهادی: رازهای موفقیت بیل گیتس برای کارآفرین ها

منبع: ezzatkhah.com

مثبت اندیشی و تاثیر شگرف آن در موفقیت

نگرش مثبت

مثبت‌نگری یک نگرش ذهنی و احساسی است. زمانی که فردی این نوع نگرش را داشته باشد، همواره به دنبال اتفاقات مثبت و نتایج مثبت می‌گردد. چنین فردی همیشه به دنبال ساخت افکار مثبت است. او هیچ‌وقت ناامید نمی‌شود و زمانی که قصد رسیدن به چیزی را دارد تا آخرین لحظه تلاش می‌کند. با داشتن چنین طرز فکری، تمرکز فرد روی نقاط مثبت قرار می‌گیرد و به نقاط منفی اهمیت نمی‌دهد. فرد مثبت‌اندیش اصلاً شکست را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد که افکار یا اتفاقات منفی روی او و طرز فکرش اثر بگذارد. مسئله مهم این است که شما می‌توانید این نوع طرز فکر را در تمامی قسمت‌های زندگی خود داشته باشید. از زندگی کاری و شخصی گرفته تا زندگی اجتماعی و عاطفی. برای اینکه شما هم به یک فرد مثبت‌اندیش تبدیل بشوید، باید سعی کنید نیمه مثبت هر چیزی را ببینید.

چگونه نگرش مثبت را در خود تقویت کنیم؟

1. از خودتان بپرسید: «آیا من مثبت اندیش هستم؟»

پاسخ این سؤال خیلی مهم است. تلاش کنید جوابی که به این سؤال می‌دهید صادقانه باشد. از خودتان بپرسید در چه زمینه‌هایی مثبت فکر می‌کنید و در چه زمینه‌هایی منفی. برای اینکه بتوانید بهتر روی خود کار کنید و به نتیجه مطلوب‌تری برسید، به این سؤالات با دقت و صداقت کامل جواب دهید.

2. اطلاعات مثبت را در ذهن خود ذخیره کنید

شما تنها می‌توانید با به ذهن سپردن کلمات و جملات مثبت، این خصیصه بسیار مهم را در خود تقویت نمایید. زمانی که شما ذهن خود را مجبور می‌کنید که مثبت فکر کند و هر روز تعداد زیادی از این کلمات را در ذهن مرور می‌کنید، این کلمات ملکه ذهنتان می‌شوند. از آن پس هر زمان که به دنبال کلمه یا ایده‌ای در ذهن خود می‌گردید، تنها نمونه‌های مثبت آن را پیدا خواهید کرد.

3. ذهن خود را با ایده‌های مثبت درگیر کنید

حال که کلمات و ایده‌های مثبت را به ذهن خود تزریق کردید، به دنبال راه‌هایی بگردید که از آنها استفاده کنید. برای مثال ساعت را روی زمان مشخصی تنظیم کنید و هر بار در آن زمان کلمات مثبتی که به ذهن سپرده‌اید را مرور کنید. یک ایده جذاب دیگر این است که کلمات مثبت را به چند بخش تبدیل کرده و هر بخش را روی یک تکه کاغذ بنویسید. حال سعی کنید این کلمات گسسته را مثل قطعات یک پازل به یکدیگر بچسبانید. با این کار ذهن شما مجبور می‌شود بین کلمات مثبت درون خود جستجو کند تا به کلمه مدنظر برسد. راه‌های این چنینی به شما کمک می‌کنند تا با دید بهتری به همه چیز نگاه کنید. 

4. تلاش کنید که فقط به نقاط مثبت هر چیزی دقت کنید

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به نکات منفی هر چیز دقت می‌کنند، باید گفت که شما به ذهنتان یاد داده‌اید که روی نقاط منفی تمرکز کند. اینکه بخواهید عادت ذهنی خود را تغییر بدهید شاید کمی سخت باشد اما شدنی است. برای مقابله با این افکار باید به ذهن خود یاد بدهید که به نقاط مثبت هر چیزی دقت کند..

5. سعی کنید شکرگزار باشید

درست است که هزاران هزار مسئله مختلف وجود دارد که انسان می‌تواند به خاطر آنها ناراحت و عصبانی باشد اما به همان میزان هم موارد مثبت نیز وجود دارد. اینکه کدام نوع نگرش را انتخاب کنیم، به خودمان بستگی دارد. شکرگزار بودن را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول شکرگزاری از خداست. کسی که اتفاقات خوب را سر راه ما قرار داده است. بخش دوم هم به شکل زمینی خود را نشان می‌دهد، یعنی سپاسگزار بودن از اطرافیان خود. پدر، مادر، دوستان، همکاران و هر کسی که تأثیر مثبتی در زندگی ما دارند. با این کار هم حال خود ما خوب خواهد شد و هم اینکه مطابق قانون جذب انرژی‌های مثبت بیشتری به سمت ما می‌آیند.

6. برای توصیف زندگی خود از کلمات مثبت استفاده کنید

قدرت کلمات را دست‌کم نگیرید. هر شکلی که درباره زندگی خود حرف بزنید، زندگیتان به همان شکل تبدیل خواهد شد. اگر زندگی خود را کسل‌کننده، ناراحت‌کننده و بهم ریخته توصیف کنید، این توصیفات روی ذهن و جسم شما تأثیر خواهد گذاشت. پس سعی کنید که همیشه مثبت حرف بزنید تا اتفاقات مثبت هم برایتان به وقوع بپیوندد.

7. در حال زندگی کنید

منظور از حال، دقیقاً همان لحظه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. اگر در یک لحظه از چیزی ناراحت می‌شوید، همان لحظه آن را فراموش کنید. نیازی نیست که به ذهن بسپارید که 5 دقیقه قبل چه اتفاق بدی افتاده است یا در 5 دقیقه آینده قرار است چه شرایطی به وجود بیاید. فقط و فقط در حال و در لحظه زندگی کنید.

ویژگی افراد مثبت اندیش 

همیشه چهره بشاشی داشته و لبخند بر لب دارند

مهربان هستند

زمانی که شکست خوردند، بلند می‌شوند و دوباره تلاش می‌کنند

حتی اگر ناراحت باشند، باز هم سعی می‌کنند شادمانی خود را حفظ کنند.

نگرش مثبت خود را حتی با وجود مشکلات و سختی باز هم حفظ می‌کنند.

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

مقاله پیشنهادی: ویژگی افراد موفق

منبع: ezzatkhah.com