الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

چگونه با ذهن ثروتمند به موفقیت مالی برسیم ؟


پرورش ذهن ثروتمند


در این مقاله قصد داریم  عوامل تاثیرگذاری را بررسی کنیم  که به ما کمک می‌کند تا ذهنیت خود را تغییر دهیم و به سمت و سویی ببریم که نقشش را در سبک زندگی خود کاملا حس کنیم. جالب است بدانید بسیاری از کارآفرینان موفق و افراد ثروتمند مطرح و جهانی جدا از سخت‌کوشی و تلاش مستمر، چیزی که آن‌ها را با سایر افراد متمایز می‌کند، نوع بینش و تفکر آن‌ها به مسائل است. پرورش ذهن ثروتمند درواقع یک مهارت کاملا تخصصی اما آسان است. 




ثروتمندان واقعی خودخواه نیستند


قضیه ساده است شما در یک جامعه فقیر اگر پول نامحدود هم داشته باشید، نمی‌توانید از دارایی خود لذت کافی ببرید. برای ثروتمندان واقعی همان‌قدر که موفقیت خودشان مهم است، موفقیت و کامیابی دیگران هم اهمیت دارد.


ثروتمندان بدون مشاوره و مربی کاری نمی‌کنند


ذهنیت ثروتمند خوب می‌داند که چه چیزهایی را بلد نیست. آن‌ها با همین ذهنیت درس‌هایی که از مربی‌های پیشین خود یاد گرفته‌اند و اثر آن‌ها بر زندگی‌شان را فراموش نمی‌کنند. در نتیجه حتی اگر امروز نیز مربی نداشته باشند، همواره افرادی را دارند که به آن‌ها مشاوره می‌دهند و از مشاوره آن‌ها نیز بهره‌مند می‌شوند.


راه رسیدن به ذهن ثروتمند


روی کار مورد نظر خود تمرکز کنید


بسیاری از افراد در بیان چیزی که می خواهند و دنبال کردن هدفشان ترس دارند. وقتی در فکر انجام کاری هستید هرگز تصور نکنید که نمی توانید، مطمئنا موفق خواهید شد. میلیونرها برای پیروزی و نه برای جلوگیری از شکست تلاش می کنند. این به معنای خودخواهی نیست بلکه نشان دهنده آن است که قاطعانه و صادقانه با خود رفتار کنید.

بیشتر بدانید : بهترین راه ها برای غلبه بر استرس و نگرانی


هدف گرا باشید


اگر اهداف خود را تعیین نکنید، رسیدن به آن تقریباً غیرممکن است. یک شبه نمی توان میلیونر شد اما با تعیین اهداف قابل دستیابی، در نهایت به آن چه می خواهید می رسید.

همیشه قبل از اینکه ناامید شوید به دنبال امتحان روش های رشد باشید. مثلا ببینید آیا می توانید با رئیس خود در مورد افزایش حقوق مذاکره کنید یا کار دیگری انجام دهید که درآمد بیشتری دارد.


مهارت جدید بیاموزید 


در صورت علاقمندی به حرفه و مهارتی در آن زمینه تلاش کنید و چیزهای جدید بیاموزید. شگفت زده خواهید شد که چقدر مهارت های به ظاهر بی فایده در برخی شرایط می توانند بسیار مفید واقع شوند.


ذهنیت میلیاردی یعنی چی؟


افرادی که ثروتمند هستند ذهن خود را به گونه ای پرورش داده اند که برای آن ها درآمد کسب می کند. در حالت معمولی هدف ذهن، تنها بقای ما می باشد و این تفاوتی ندارد که چگونه این کار انجام می پذیرد. به همین دلیل است که دائم برای محافظت از وضعی که در آن قرار داریم به نوعی به مبارزه می پردازد. برای ذهن هر چیز جدید و غیرعادی نوعی دشمن به حساب می آید و ذهن سعی می کند به طور قطعی با آن مبارزه کند.


مقاله پیشنهادی : ساخت ذهن ثروتمند



 ذهن در مواجهه با این تهدید خود را درگیر نمی کند تا بتواند از شما محافظت کند. درواقع این یکی از کاربردهای خوب ذهن است ولی مشکلاتی هم برای شما خواهد داشت. مشکل اصلی که به وجود می آید این است که شما را از فرصت های جدید آموختن و تجربه کردن دور می کند و جلوی رشد و پیشرفت شما را می گیرد، دقیقا همان شرایطی که برای ثروتمند شدن لازم است.


برای ساختن یک ذهن ثروتمند خودتان را سزاوار پول ببینید


گاهی اوقات مردم می گویند که با پول خیلی خوب نیستند. اما داشتن پول خوب، یک مهارت است که هر کسی می تواند از طریق تمرین یاد بگیرد و آن را بدست آورد. معمولا، گفته می شود که پول زیاد خوب نیست،شاید خیلی وقت ها ما حتی در رویاهای خود هم به آن فکر نمی کنیم این که مثلا میلیاردها دلار پول داشته باشیم. این صرفا یک ذهنیت غلط است. واقعیت این است که افراد موفق با داشتن انضباط مالی و یک رابطه خوب با پول برقرار می کنند.


برای پول ارزش قائل شوید تا ذهن ثروتمند شما فعال شود


ارزش قائل شدن برای پول، به این معنا است که شما به هزینه های مختلف در زندگی خود اهمیت می دهید. بدانید چرا هزینه می کنید. این هزینه ها فایده ای دارند یا خیر. در صورت هزینه کردن یا نکردن چه اتفاقی  خواهد افتاد .اینکه ارزش پول را بدانید و درک کنید که این پول با زحمت به دست می آید، هرگز آن را برای موارد بی جا و غیرضروری خرج نمی کنید. دقت داشته باشید که این رفتار شما اصلا به معنای خساست نیست بلکه مدیریت ذهنی شما را نشان می دهد.



برای اینکه تاثیر این کار را بر روی زندگیتان مشاهده کنید، کافی است که برای یک دوره زمانی مثلاً یک‌ ماهه و یا ۳ ماهه هزینه های جانبی خود را به حداقل هزینه برسانید و برای هزینه ای که می خواهید صرف کنید، کمی ارزش قائل شوید. آن موقع متوجه می شوید که این هزینه های به ظاهر بی ارزش، بسیار ارزشمند و گران بها هستند.


اگر به دنبال اصلاح باورهای زندگی، ساخت لایف استایل صحیح، یادگیری تکنیک های مدیریت بیزینس به گونه ای که بتوانید شیوه های آزادی بیزینس خود از المان زمان و مکان را یاد بگیرید، هستید و در کل قصد دارید یک زندگی ایده آل و ذهنیت یک کارآفرین بسازید، با موفقیت به سبک پاراسل زندگی می توانید به این هدف برسید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.