الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

تکنیک های مدیریت زمان که هر فرد موفقی باید بداند

مدیریت خوب زمان می تواند به پیشرفت کار شما کمک کند. سازماندهی هر روز به شما کمک می کند تا کار را به موقع به اتمام برسانید، در جلسات مهم مشغول باشید و به شما فضای خلاقیت در انجام وظایف را می دهد. داشتن مهارت های قوی در مدیریت زمان می تواند در نهایت منجر به تحقق اهداف اصلی و پیشرفت در موقعیت خود شود.

مهارت های مدیریت زمان چیست؟

مهارت های مدیریت زمان شامل مهارت های متنوعی است که به شما کمک می کند زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. برخی از مهمترین مهارتهای مدیریت زمان عبارتند از:

سازماندهی: منظم ماندن می تواند به شما کمک کند تا تصویری واضح از آنچه باید و چه زمانی انجام دهید، حفظ کنید.

اولویت بندی: ارزیابی هر یک از مسئولیت های خود برای اولویت داشتن در یک مدیر زمان خوب کلیدی است. روش های زیادی برای اولویت بندی آنچه باید انجام دهید وجود دارد.

تعیین هدف: تعیین هدف به شما این امکان را می دهد که هدف نهایی خود را بطور واضح درک کنید و اینکه برای رسیدن به آن دقیقاً چه مواردی را باید اولویت بندی کنید. تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می تواند به موفقیت در حرفه شما منجر شود.

ارتباطات: توسعه مهارت های ارتباطی قوی به شما امکان می دهد برنامه ها و اهداف خود را برای افرادی که با آنها کار می کنید روشن کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا تفویض اختیار کنید که به شما امکان می دهد مهمترین وظایف مرتبط با اهداف خود را متمرکز کنید.

برنامه ریزی: بخش اساسی مدیریت زمان برنامه ریزی است. کارآمد بودن در برنامه ریزی روز، جلسات و چگونگی انجام کارها به شما کمک می کند تا به برنامه خود پایبند باشید.

مدیریت استرس: هنگام تمرین مدیریت زمان مناسب، باید مراقب سلامت روانی خود نیز باشید. کنترل استرس به روشی مثبت می تواند به شما کمک کند تا هنگام گذراندن برنامه خود انگیزه داشته باشید و عملکرد خوبی داشته باشید.


مقاله پیشنهادی: اشتباهات رایج در مدیریت زمان


چرا مهارت های مدیریت زمان مهم هستند؟

مهارت های مدیریت زمان از این جهت مهم هستند که به شما کمک می کنند کار خود را به شکلی تنظیم کنید که بتوانید اهداف خود را تحقق بخشید. به عنوان مثال، اگر هدف شما استخدام است ، به زمان برای به روزرسانی رزومه ، جستجوی جوایز ، درخواست ، تحقیق در شرکت ها و آماده شدن برای مصاحبه نیاز دارید. کنار گذاشتن زمان مشخص در روز به شما کمک می کند تا مراحل لازم برای کار را طی کنید. متناوباً ، اگر شغلی دارید ، احتمالاً مسئولیت های مختلفی برای کمک به شرکت در دستیابی به اهداف خاص بر عهده دارید. حفظ موفقیت در تقویم، جلسات و وظایف شما برای موفقیت در نقش شما ضروری است.

حضور کامل و متمرکز ناشی از مهارت های قوی مدیریت زمان است. به عنوان مثال، اگر دیر به جلسه می روید و باید در پروژه ای کار کنید، ممکن است اطلاعات مهمی را که می تواند به شما در انجام کار بهتر کمک کند، از دست بدهید. مدیریت خوب وقت خود همچنین به شما امکان می دهد فضا را برای خلاقیت و پیشبرد اهداف خود داشته باشید. وقتی برای اتمام وظایف خود زمان مشخصی در نظر گرفته اید، می توانید برای تفکر در مورد تصویر بزرگ خود و شرکت خود نیز وقت بگذارید.

چگونه مهارتهای مدیریت زمان را بهبود ببخشیم

کار بر روی مهارت های مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا در صورت درخواست فرصت های جدید، یک کارمند بهتر و کاندید قوی باشید. در اینجا چند روش برای بهبود مهارت های مدیریت زمان وجود دارد:

1. اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین کنید

تمرین هدف گذاری منظم می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً بفهمید که برای دستیابی به نتایج خاص باید چه کارهایی را انجام دهید. برای رسیدن به اهداف بزرگتر و بلند مدت، اهداف مهم را در این راه مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر هدفی دارید که در مدت شش ماه ارتقا پیدا کنید، ممکن است برای پیشرفت در مهارت های خاص، اهداف کوچکتری را تعیین کنید. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و بر اساس زمان باشد.



2.  تقویم خود را مدیریت کنید

اختصاص دادن زمان برای انجام مهمترین کارها در لیست شما برای مدیریت وقت شما مهم است. ممکن است به طور منظم مسدود کردن برخی از براکت ها در تقویم خود را مدنظر داشته باشید، بنابراین بدون داشتن حواس پرتی و جلسات، وقت خود را در برنامه خود تضمین می کنید. شما همچنین باید مفید بودن یا نبودن شرکت در جلسات را در نظر بگیرید. اگر احساس می کنید به هیچ وجه ارزش افزوده یا کمک نمی کنید، باید احساس قدرت کنید که بعضی جلسات را رد کنید. اگر این کار را انجام دهید، از صلاحدید استفاده کنید و مودب باشید - ممکن است در نظر داشته باشید ایمیلی به صاحب جلسه ارسال کنید تا به او بگویید چرا رد کرده اید.

3.  وظایف خود را در اولویت قرار دهید

اولویت بندی مهارت دشواری است اما با تمرین راحت تر می شود. می توانید با تهیه لیست های انجام وظایف، اولویت بندی را انجام دهید. نوشتن یا تایپ کردن همه مواردی که برای انجام کار نیاز دارید می تواند به شما در اولویت بندی فیزیکی کارهایی که فوری ترین کارها هستند و یا خلاص شدن از آنها آسان است، کمک کند. اگر به کمک نیاز دارید، ممکن است از مدیر یا همکار خود که در اولویت بندی نحوه انجام کار خود مهارت دارد سوال کنید. دانستن تاریخ های موعد مقرر و چگونگی تأثیر وظیفه بر دیگران و اهداف تجاری می تواند به شما کمک کند کارهای خاصی را پیش از دیگران انجام دهید.

ارتقا مهارت های مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند کارگر بهتری باشید و توانایی تمرکز کامل در طول روز را داشته باشید. با سازماندهی، تعیین اهداف و اولویت بندی لیست کارهای خود می توانید مدیر زمان بهتری باشید.


برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت عزت خواه دات کام  دنبال نمایید.

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره آموزشی خرید از علی بابا و فروش در آمازون) در ارتباط باشید .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.