الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

حرفه ای بودن در محل کار


راهنمای آداب و رسوم در محل کار


این اغلب تجربه است که به یک فرد حرفه ای کمک می کند تا در یک کار جدید موفق شود. اما اینکه در اکثر سازمانها واقعاً تأثیرگذار باشد بیش از مهارت لازم است. شرکت ها در صنایع مختلف به دنبال نیروهای با استعداد، ارتباطات، قابل اعتماد و به طور کلی افرادی هستند که کار با آنها خوشایند باشد. آنها به دنبال افراد حرفه ای هستند.

نحوه ظاهر و رفتار شما در یک محیط کار می تواند تعدادی پیام مختلف را برای مدیران و همکاران ارسال کند. در حقیقت ، معمولاً کارمندانی که حرفه ای بودن را در محل کار نشان می دهند، دارای مهارت و ارزش بیشتری هستند. همچنین مهم است که تشخیص دهیم تقریباً هر فردی می تواند برای پیشرفت در این زمینه تلاش کند.



بیشتر بدانید : 7 استراتژی کاربردی برای افزایش انگیزه کارمندان


چرا حرفه ای بودن مهم است؟


در دنیای کار، حرفه ای بودن شما شامل ظاهر شما، نحوه برخورد، نگرش و راه های برقراری ارتباط با دیگران است. حرفه ای بودن می تواند احساس اولیه مثبت، روابط بین فردی موفق و شهرت پایدار در سازمان و صنعت شما را تضمین کند.

کیتی کوورامنگ، مدیر برنامه ریزی و توسعه شغلی در دانشگاه بردمن، توضیح می دهد: چه برای مصاحبه آماده شوید، چه اولین روز کاری خود را شروع کنید و چه در حرفه خود پیشرفت کنید، حرفه ای بودن و آداب و معاشرت در محل کار همیشه مهم هستند. صرف نظر از عملکرد کلی، شناخته شده است که مشاغل متوقف شده اند (یا حتی شروع به کار نمی کنند) زیرا فردی این ویژگی ها را نشان نمی دهد.

در یک محیط اداری، مهم این است که وقتی صحبت از تعاملات شما می شود، فکر و تأیید وقت دیگران و نحوه برخورد با فضای کار خود مهم است. آداب و معاشرت در محل کار مهم است زیرا این اطمینان را می دهد که حضور شما باری برای تجربه کاری دیگران نخواهد بود.

طبق گفته وزارت کار ایالات متحده ، چیزهای کمی وجود دارد که کارفرمایان از کارکنانی که وظایف خود را به روشی حرفه ای انجام می دهند ، بیشتر بدانند. در حقیقت، کارکنان با درجه بالایی از حرفه ای بودن اغلب از همکاران خود معتبرتر و قابل اعتماد ترند. تسلط به آداب و معاشرت در محل کار همچنین می تواند کارگران جوان را در هنگام شروع کار به خود جلب کند. در متنوع ترین نیروی کار نسلی که تاکنون تجربه کرده ایم، حرفه ای بودن از سن فراتر می رود.

اما حرفه ای بودن فقط یک ویژگی نیست، بلکه ترکیبی از چند ویژگی متفاوت است. این ممکن است گیج کننده به نظر برسد اما پنج روش زیر را در نظر بگیرید که می توانید آداب و رسوم محل کار خود را در سازمان خود به کار بگیرید.


5 نکته برای آداب و رسوم مناسب محل کار


1.  به تعهدات خود احترام بگذارید


با موضوعی به گستردگی حرفه ای بودن، دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد وقتی صحبت از عادت ها و روش های محل کار شما می شود، دشوار است. کوارامنگ می گوید که پیروی از تعهدات خود می تواند محوری باشد.

او توضیح می دهد که شما می توانید سایر جنبه های حرفه ای را داشته باشید اما اگر به تعهدات خود احترام نگذارید و کار خود را انجام ندهید، هیچ یک از آنها مهم نیست.

اگر به طور مستمر نسبت به تکالیف و سایر تعهدات خود پاسخگو باشید، این نشان می دهد که شما فردی مسئولیت پذیر هستید که می تواند آنچه را که باید انجام شود برای انجام یک هدف انجام دهد. علاوه بر مهلت های تعیین شده، باید هدف خود را برای شروع روز، جلسات و سایر رویدادهای مرتبط با کار اعم از حضوری یا مجازی تنظیم کنید.

کوارامنگ می افزاید وقت شناس بودن، پیام احترام به مسئولیت های شما و همچنین ارزشی را که برای وقت و تلاش همکاران خود قائل هستید را ناگفته بیان می کند.


2. پاسخگو و فعال باشید


ممکن است ساده به نظر برسد اما یکی از موثرترین راه ها برای نمایش حرفه ای بودن این است که نشان دهید به اندازه کافی برای کار خود توجه به خرج می دهید. این ممکن است به معنای یادداشت برداری در طول جلسات، پرسیدن سوالات مربوطه یا حتی فقط استفاده از زبان بدن پاسخگو باشد. کوارامنگ معتقد است که اگر این اصول آداب و رسومات را رعایت نکنید، می تواند به کسانی که در اطراف شما هستند پیامی ارسال کند که شما برای آنچه که به اشتراک گذاشته می شود ارزش قائل نیستید.

راه دیگر برای نشان دادن سرمایه گذاری و تعهد شما در سازمان، پیش قدم بودن در مورد بهبود شرکت است. اما این مستلزم انجام کارهایی فراتر از شناسایی نگرانی ها یا نقاط درد است. اطمینان حاصل کنید که شکایات خود را با راه حل ها مرتبط کنید. به جای اینکه به سادگی برای مدیر خود مشکلی ایجاد کنید، با یک قطعنامه پیشنهادی مسلح شوید.


ویدئوی پیشنهادی: بهترین روش یادگیری




3.  فرهنگ محل کار را بشناسید


فرهنگ عمومی کار اغلب از یک شرکت به شرکت دیگر تغییر خواهد کرد. به همین دلیل مهم است که هر زمان موقعیت جدیدی را شروع کردید، هرچه بیشتر در مورد هنجارهای فرهنگی یاد بگیرید. تعیین لباس مناسب در محل کار مثال خوبی است.

کورامنگ پیشنهاد می کند برای نشانه های لباس مناسب دفتر، به نحوه لباس پوشیدن در محل کار خود توجه کنید. اگرچه عقل متعارف ممکن است به شما بگوید نوع خاصی از لباس را بپوشید، اما برای دنبال کردن فرهنگ شرکت، واقعاً باید به اطراف نگاه کنید.

این امر همچنین می تواند بر عادات ارتباطی شما تأثیر بگذارد، زیرا شیوه های استاندارد متفاوت است. در بعضی از دفاتر معمولاً ارسال ایمیل سریع یا ترتیب دادن گپ تصویری بداهه برای بحث در مورد موضوعی معمول است. سایر محیط ها ممکن است به طور رسمی درخواست جلسه از طریق دستیار اداری را داشته باشند.

کوارامنگ می افزاید، پس از آموختن این نشانه ها و موارد دیگر قوانین غیر رسمی سازمان شما را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا به سمت موفقیت حرکت کنید.


4. امور شخصی را به حداقل برسانید


از آنجا که هدف کلی آداب و معاشرت در محل کار احترام گذاشتن به سازمان و همکاران شما است، بنابراین می خواهید از مواردی که ممکن است در بهره وری هرکدام تداخل ایجاد کند، خودداری کنید.

کورامنگ توضیح می دهد: خواه در یک دفتر، اتاقک یا فضای باز باشید، مهم است که به فضا و زمان شخصی دیگران توجه داشته باشید. یک مکالمه سریع درباره فیلمی که شب گذشته دیدید می تواند به 15 تا 30 دقیقه تبدیل شود که استفاده مثبتی از زمان برای شما یا همکارانتان نیست. بازی شب گذشته یا برنامه های آخر هفته خود را در وقت ناهار یا بعد از کار برآورده کنید.

همچنین مفید است که به یاد داشته باشید که مشاغل شخصی فقط شامل تماس تلفنی یا مکالمه درباره زندگی شما در خارج از کار نیست. این روزها، راحت تر از همیشه با استفاده سریع تلفن خود برای استراحت در رسانه های اجتماعی، کمی استراحت کنید. اما آنچه قصد داشتید پنج دقیقه حواس شما را پرت کند، می تواند به سرعت به 20 دقیقه اتلاف وقت تبدیل شود.

به همین دلیل برخی از شرکت ها سیاست های خاصی در مورد شبکه های اجتماعی دارند. اگر مال شماست، حتماً می دانید چه چیزی می گوید و به آن پایبند هستید. حتی اگر هیچ سیاست رسمی در کار نباشد، کورامنگ معتقد است مهم است که قبل از ارسال پیام یا ارسال نظر در محل کار یا کار خود فکر کنید.

او می گوید: هرگز درمورد شغل، رئیس یا همکاران خود پست منفی نگذارید و نظر ندهید. این کلمات می توانندکار شما را به خطر بیندازند.


5. از جنبه منفی سیاست های اداری پرهیز کنید


درست است که سیاست های اداری می توانند اجتناب ناپذیر باشند. در بعضی مواقع، این یک قسمت ضروری برای بالا رفتن از نردبان شرکت است. واقعیت این است که شما فقط با کارمند بودن خود بخشی از فضای سیاسی سازمان خود هستید. اما باقی ماندن در جنبه مثبت امور به روش های زیر امکان پذیر است :


مقاله پیشنهادی : مهمترین عامل موفقیت در کسب و کار



  • با همکاران خود ارتباط خوبی داشته باشید
  • سعی نکنید دیگران را بد جلوه دهید
  • مراقب جایگاه خود در ساختار بزرگتر شرکت باشید
  • موفقیت شرکت را بر "برد" های شخصی اولویت بندی کنید

سیاست ها می توانند نتیجه مثبتی داشته باشند که همکاران در کنار یکدیگر به خوبی کار کنند. اما زمانیکه همکاران در رقابت با یکدیگر هستند، نه این که برای منافع بیشتر با هم کار کنند می تواند یک فضای سیاسی منفی در شرکت ایجاد کند. 

کوارامنگ می گوید: وقتی با شایعات منفی روبرو شدید، در مکالمه شرکت نکنید.

در حرفه خود موفقیت کسب کنید. موفقیت برای همه متفاوت به نظر می رسد اما تمرین حرفه ای مناسب در محل کار می تواند شما را بدون توجه به هدف نهایی خود دور کند. اگر به تعهدات کاری خود احترام بگذارید و نسبت به اطرافیان خود فداکار، سازنده و با احترام باشید، ایجاد شهرت قابل احترام در سازمان شما به طور طبیعی اتفاق خواهد افتاد.


اگر مفاهیم دنیای کریپتوکارنسی برای شما پیچیده است و علاقه مند هستید زبان دنیای ارزهای دیجیتال را به ساده ترین و قابل فهم ترین شکل یاد بگیرید، آموزشی که این مفاهیم را آن هم در حد نیاز به زبان ساده بیان کند و شیوه تعریف استراتژی بلند مدت را به شما یاد بدهد تا به صورت روزانه ترید کنید، سرعت و کیفیت عملکردهای شما را چندین برابر خواهد کرد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص دوره ایزی کوین توضیحات صفحه محصول را مطالعه کنید و از این فرصت استفاده کنید.