الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

شیوه کار آمازون

آمازون کسب رضایت مشتری را بر رقابت با سایر کسب و کارها ترجیح می‌دهد


به گفته آقای بزوس "اگر در بیزینس، تمرکز خود را صرفاً بر روی رقبا قرار دهید ، یعنی همیشه منتظرید ببینید رقیب چه کار تازه‌ای انجام داده است تا از آن تقلید کنید. در مقابل اگر تمرکزتان بر مشتریان باشد، سریع‌تر می‌توانید در کار خود پیشرفت کنید. هر سال، دانشگاه میشیگان، شاخص رضایت مشتریان را برای 225 شرکت بزرگ آمریکا محاسبه می‌کند. آمازون سال‌هاست رتبه اول خرده فروشی آنلاین را به خود اختصاص داده است و بارها جزء ده شرکت اول قرار داشته است". در رویکرد آقای بزوس، رضایت مشتری در اولویت قرار دارد، به همین خاطر به دنبال به حداقل رساندن احتمال نارضایتی مشتریان است. همانطور که از نقل قول بالا متوجه شدید، برای موفقیت، همیشه باید به تعهد خود یعنی کسب رضایت مشتری پایبند باشید. آمازون برای جلب رضایت مشتری، حتی در شکل کامل آن تلاش می‌کند. به گفته آقای بزوس، " ما تا رسیدن به رضایت صددرصدی مشتریان، دست از تلاش برنمی داریم". حتی گفته می‌شود آقای بزوس یک صندلی خالی در جلسات خود می‌گذارد و از کارمندان می‌خواهد تصور کنند که یک مشتری در این جلسه حضور دارد، بنابراین باید طبق خواسته‌های او عمل کنند. ایشان مشتری را " مهم‌ترین فرد حاضر در اتاق تلقی می‌کند". آقای بزوس، همیشه بر شناخت مشتری و موضوعات تغییر ناپذیر یعنی "حق انتخاب، قیمت پائین و ارسال سریع" تاکید می‌کند.



آمازون با دادن حق انتخاب زیاد به مشتریان در زمینه خرید کالا و در نظر گرفتن سلیقه‌های آنها، مشتریان زیادی را جذب کرده است


شرکت آمازون،تمرکز خود را بر خدمات رسانی به مشتریان قرار داده است و همزمان به دنبال فرصتی برای فروش محصولاتی است که بر اساس سلیقه مشتریان تولید شده‌اند. به گفته آقای بزوس" ما در شرکت آمازون سه راهکار بزرگ داریم که به مدت 18 سال به کارگرفته ایم، به همین خاطر در کسب و کارمان موفق هستیم: در اولویت بودن مشتری، ابتکار و نوآوری داشتن و صبور بودن". شرکت آمازون رفتار واقعی مشتریان در زمان خرید را زیر نظر می‌گیرد و برای هر مشتری، روش جداگانه‌ای استفاده می‌کند. هدف این شرکت، مشتریان طبقه متوسطی است که به تکنولوژی دسترسی دارند و با خرید آنلاین به دنبال صرفه جویی در زمان خود هستند. آمازون از نطرات مشتریان استفاده می کند و محصولاتی را به نمایش میگذارد که مخصوص مشتری و بر اساس خریدهای قبلی آنهاست.


قیمت‌های مناسب و سرعت در ارائه خدمات، دو شیوه دیگر آمازون در کسب رضایت مشتریان است


آقای بزوس تلاش می‌کند همه هزینه‌ها را پایین نگه دارد تا کالا را با قیمت پائین‌تری به دست مشتری برساند. مثلاً پرینترهای سیاه و سفید و قدیمی و دیگر تجهیزات دفتر را با هزینه پائین نگه‌داری می‌کند. همچنین هیچ کدام از افراد با پروازهای درجه یک سفر نمی‌کند و تعداد اعضای حاضر درتیم ها از چند نفر تجاوز نمی‌کند. آقای بزوس همچنین برای پائین نگه داشتن هزینه‌ها، دستمزد 81840 دلار را برای خود و تیم مدیریت در نظرگرفته است. ظاهراً برای جبران دستمزدهای پائین، کارکنان در مالکیت شرکت سهم دارند.

همچنین شرکت آمازون تلاش می‌کند تأخیر را در هر شکلی از آن اعم از تهیه محصول، ارسال آن و بازشدن صفحه وب به حداقل برساند. به گفته آقای بزوس، " این شرکت، آماری در اختیار دارد که نشان می‌دهد که حتی 0.1 ثانیه تأخیر در بازشدن صفحه می‌تواند باعث افت یک درصدی فعالیت مشتری شود". شرکت آمازون بر اهمیت ارسال سریع کالا به مشتریان تاکید زیادی دارد. علاوه بر این، بازده عملیات شرکت و توان مالی مشتریان، نیز برای آمازون اهمیت زیادی دارد.

اهمیت تکنولوژی در کسب و کار آمازون

سرویس‌های سخت افزاری آمازون چگونه کار می‌کنند؟


در سرویس‌های سخت افزاری آمازون، مجموعه کوچکی از بردهای مدار که کابرد عمومی دارند فروخته می‌شود. این مجموعه در برگیرنده پردازنده، حافظه، بخش ذخیره، دکمه پاور، وای فای، بلوتوث و قسمت ورودی و خروجی است. مدل‌هایی که فروخته می‌شوند، در اندازه‌های مختلفی هستند و ویژگی‌های فنی آنها با یکدیگر متفاوت است و به سمت برنامه‌های صوتی تصویری و صدا هدایت می‌شوند. با خرید دو آیتم از این مجموعه می‌توانید نمونه اولیه بسازید یا با افزایش میزان تولید، مقادیر بیشتری از آنها را سفارش دهید. آمازون می‌تواند بردها را به قیمت پایینی بفرشد، چون در عوض از ابزارهای برنامه نویسی که کاملاً با مدل‌های سخت افزاری ادغام شده‌اند، کسب درآمد می‌کند. از طرفی آمازون بیشتر سختی‌های ادغام سخت افزار و نرم افزار را برداشته است تا راحت بتوانید برنامه بنویسید و نمونه اولیه تهیه کنید. پس از ایجاد نمونه اولیه، می‌توانید به راحتی هزینه تولید انبوه در دستگاه‌های الکترونیکی را تخمین بزنید. همچنین می‌توانید موارد دیگر را نیز که به سخت افزار مربوط می‌شوند( از قبیل روکش، دکمه‌ها و سایر قطعات فیزیکی که چنین محصولاتی نیاز دارند) مشخص کنید. در صورت تمایل می‌توانید زنجیره تأمین خود را با پلتفرم تجارت الکترونیک، ارسال و حمل و نقل آمازون ادغام کنید و به این ترتیب چالش‌های راه اندازی یک شرکت سخت افزاری را از سر راه خود بردارید.



اهمیت استراتژیک سرویس سخت افزاری آمازون


دسترسی برنامه نویسان سخت افزار به ابزارهایی که با محیط برنامه نویسی در سخت افزار و نرم افزار ادغام شده است، به شکل قابل توجهی موانع ورود به بازار را هموار کرده و امکان تولید سریعتر و ارزانتر محصولات هوشمند را فراهم می‌کند. سرویس سخت افزاری، به آمازون امکان داده است که به نرم افزار و سخت افزار به یک اندازه بپردازد و با ورود هزاران فرد جدید به مجموعه، موجی از ابتکار و نوآوری را به راه اندازد. اگرچه افراد تازه وارد درزمینه محصولات هوشمند خانگی با آمازون رقابت خواهند کرد، اما نکته اینجا است که آمازون با فروش ابزارهای مورد نیاز به آنها، خودش زمینه رقابت را برای آنها فراهم کرده است. 

با گذشت زمان، پلتفرم سرویس سخت افزاری آمازون، ابزارها و خدمات جدیدی مانند انواع بردهای سازگار، سنسور و وسایل جانبی ارائه خواهد کرد. تداوم نوآوری باعث می‌شود برنامه نویسان بتوانند به راحتی ایمنی این دستگاه‌ها را تأمین کنند، بازده انرژی سخت افزار را بالا ببرند و آنها را در ابعاد کوچکتر و با قیمت پائین تر و سرعت بیشتر ارائه کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند روزبه روز کیفیت دستگاه‌های خود را بالاتر برده و به این ترتیب روند پیشرفت را آسان‌تر کنند. سرانجام سرویس سخت افزاری آمازون می‌تواند برای دستگاه‌های تخصصی، بردهای مدار سفارشی و ارزان قیمت بسازد و به این ترتیب کل صنعت تولید برد مدار را پویاتر از قبل کند.  امروزه بازار به راهی نیاز دارد تا در آن برنامه نویسی در محیط سخت افزار و نرم افزار با کمترین هزینه انجام شود. بی شک اگر برنامه نویسان بتوانند دستگاه‌های هوشمند را با قیمت و سرعت مناسب بسازند، شاهد تاثیرات مثبتی بر اقتصاد و جامعه خواهیم بود. آمازون تنها جایی است که این اتفاق در آن خواهد افتاد.

نحوه فعالیت صحیح در آمازون

یک مثال بارز درباره‌ی نحوه فعالیت صحیح در آمازون


در اینجا ما مثال یک دستگاه یخ ساز را بررسی می کنیم. به سه نکته مهم دقت کنید. این دستگاه:

  1. فروش زیادی ندارد
  2. گران است
  3. وزن آن زیاد است

تنها در این صورت است که شما می‌توانید ارسال از طریق فروشنده (FBM) را انتخاب نمایید.


FBA آمازون چیست؟


FBA نسخه تکامل یافته‌ای از لیست معمولی آمازون است. شما هنوز هم فروشنده هستید اما انبار خود را به مراکز ارسال آمازون ارسال می‌کنید. در این حالت، زمانی که یک مورد از محصولات شما به فروش می‌رسد، آمازون به طور خودکار آن را برداشته، بسته بندی کرده و برای خریدار ارسال می‌کند (در ازای مبلغی مشخص). بعلاوه آنها مدیریت تمامی خدمات مشتریان اصلی مثل پیگیری ارسال محصول و اجناس مرجوعی را برعهده می‌گیرند. با استفاده از این روش، محصولات شما برای حالت Prime واجد شرایط خواهند بود. استفاده کنندگان از حالت Prime ارزشمندترین مشتریان آمازون هستند چرا که آنها به طور منظم خرید کرده و هزینه بیشتری هم پرداخت می‌کنند. اینکه شما محصولات خود را در حالت FBA قرار بدهید، از نظر الگوریتم جستجوی آمازون جذاب‌تر است و کمک می‌کند تا محصول شما توسط افراد بیشتری دیده بشود.



چه زمانی باید از FBA آمازون استفاده کرد؟


زمانی که می‌خواهید فرآیند فروش آنلاین را ساده کنید و همچنین کنترل کاملی نسبت به اطلاعات لیست محصول خود و قیمت آن داشته باشید، از این روش استفاده نمایید. این موضوع برای فروشندگانی که حداقل هزینه تبلیغات را تعیین می کنند اهمیت دارد، چرا که این قیمت توسط فروشنده تعیین می‌شود.


 شناخت الگوریتم آمازون


الگوریتم آمازون توجه زیادی به محصولاتی دارد که ارسال آنها توسط آمازون صورت می‌گیرد. در این مورد، برای آمازون پیشنهاد Prime بیشترین ارزش را برای مشتری به همراه دارد حتی اگر هزینه آن از 85 دلار بیشتر باشد. اگر هیچ پیشنهاد Prime ارائه نشود، فروشندگان وندور می‌توانند هر بار Buy Box را برنده بشود. با این وجود با استفاده از خدمات ارسال توسط آمازون، یک فروشنده دیگر توانسته است حجم فروش و سود خود را افزایش بدهد.

کسب و کار آمازون

آیا برای فروش در آمازون به تبلیغات مداوم نیاز است؟


یکی از جنبه‌های مثبت FBA در آمازون این می‌باشد که شما مسلماً فروش طبیعی نیز خواهید داشت. ولی در ابتدای شروع این کسب و کار شما نیاز دارید که موتور ماشین پیش راننده این بیزینس را روشن کنید و این کار با تبلیغات صحیح حاصل می‌گردد. بعد از اینکه فروش را تجربه نمودید براساس الگوریتم آمازون، شما به صفحات اولیه نزدیک خواهید شد. بعد از مدتی می‌توانید این موارد را متعادل سازی کنید. برای مثال 50 درصد فروش شما از طریق تبلیغات و 50 درصد دیگر به صورت طبیعی حاصل گردد. بعد از طی نمودن این مراحل زمانی که بتوانید وارد صفحات اولیه کلید واژه‌های اصلی خود شوید، به مرور باعث می‌گردد درصد زیادی از فروشتان به صورت طبیعی اتفاق بیفتد و دیگر لازم نباشد هزینه‌ها و مبالغ بسیار زیادی را برای تبلیغات صرف نمایید تا جبران هزینه‌های تبلیغات اولیه شما نیز گردد.



روش‌های حرفه‌ای بسیاری برای پیدا نمودن کلید واژه‌ها وجود دارد و اگر فردی این کار را به خوبی انجام ندهد و هوشمندانه اقدام نکند، نتایج خوبی دریافت نخواهد کرد و ممکن است باعث گردد که سرمایه بسیاری را در این مسیر از دست بدهد. بهترین روش‌های پیدا نمودن کلید واژه‌ها و ساخت کمپین‌های تبلیغاتی در دوره آربی آموزش داده شده است. روش‌های مختلف برای یافتن بهترین کلید واژه‌ها مطرح گردیده است و همچنین بهترین کلید واژه‌هایی که از آنها نتایج خوبی حاصل شده است، آنالیز شده و ساخت کمپین‌های بهینه سازی شده بیان گردیده است. چنانچه به این بیزینس آنلاین علاقه دارید می‌توانید قدم در مسیر این بیزینس بگذارید و بیزینس خود را به سود دهی برسانید چرا که این بیزینس پتانسیل بالایی دارد. اگر از ساخت کمپین‌های تبلیغاتی نتیجه دلخواه را نگرفتید، حتماً از خودتان بپرسید که نقص کار شما چه چیزی بوده است و آن را برطرف نمایید. زیرا در مسیر بیزینس باید با مشکلات رو به رو شوید و آنها را حل نمایید. لازم به ذکر است که این سیستم، سیستم درستی می‌باشد ولی شاید افرادی به راه و روش درست این سیستم آگاه نباشند و به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از نرم افزارهای کمک کننده، نتایج خوبی دریافت نکنند. به عنوان یک بیزینس من همیشه از خود بپرسید که چگونه می‌توانید فروش خود را بهتر و بیشتر کنید و در جهت فروش بیشتر قدم بردارید. در مسیر این کسب و کار صبور باشید و روحیه یادگیری و رویارویی با مشکلات را در خود تقویت کنید تا به دستاوردهای دلخواه خود دست یابید.


راه اندازی کسب و کار آمازون

نگرش جف بیزوس

آیا کسی به یاد می‌آورد که آمازون در چه زمانی سود ده نبوده است؟ اگر نگاهی به گذشته داشته باشید شاید به یاد بیاورید که بیزوس به سرمایه گذاران هشدار داد رسیدن به سود طولانی مدت خواهد بود. در سال 1999، او در Inc.Magazine اعلام کرد، آمازون طولانی مدت سود دهی نخواهد داشت. طرز فکر او مبنی بر اینکه "اگر صبر داشته باشید، به سود خواهید رسید" شرکت را به سمت استراتژی‌های جدید خود سوق داد تا سرانجام در 2003، شرکت اولین سود خود را اعلام کرد. مهم نیست چه نوع نگاهی به این قضیه داشته باشید، آمازون از یک فروشگاه کتاب خرده فروشی آنلاین کوچک، به غول صنعت تبدیل شد. حتی می‌توان گفت، آمازون صنعت را برای سلطه کلی ایجاد کرد.


تثبیت موقعیت تجارت الکترونیک برای رسیدن به موفقیت در آمازون

اکنون که به یک درک کلی از چگونگی رسیدن آمازون به این سطح از تجارت الکترونیک رسیدیم، توضیحاتی ارائه می‌شود تا بفهمیم برای تجارت الکترونیک خود چگونه از موفقیت این شرکت الگو برداری کنیم. علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، دیجیتال مارکتینگ یکی از موارد سرعت دهنده به رشد تجارت الکترونیک است. زمانی که شرکت‌ها به این واقعیت پی ببرند، تعداد کمی از آنها متوجه خواهند شد که دقیقاً کدام خدمات دیجیتال مارکتینگ، رشد بهینه و برگشت سرمایه را برای آنها فراهم خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که تجارت الکترونیک به دامنه‌ای از خلاقیت‌ها و ابتکار عمل وابسته است نه تنها یک مورد. به طور مثال، احتمالاً سرمایه زیادی را صرف SEO یا سرویس PPC می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید وب سایت، خریداران محصول خاصی را جذب می‌کند. اما در صورتی که سایت شما برای جذب کاربر بهینه نباشد، به آسانی آنها از موتور جستجو برای پیدا کردن یک تأمین کننده دیگر استفاده می‌کنند. برای به دست آوردن حداکثر نتایج، به تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال نیاز دارید تا مشتریان را به سمت کانال فروش شما سوق دهد.