الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

شیوه کار آمازون

آمازون کسب رضایت مشتری را بر رقابت با سایر کسب و کارها ترجیح می‌دهد


به گفته آقای بزوس "اگر در بیزینس، تمرکز خود را صرفاً بر روی رقبا قرار دهید ، یعنی همیشه منتظرید ببینید رقیب چه کار تازه‌ای انجام داده است تا از آن تقلید کنید. در مقابل اگر تمرکزتان بر مشتریان باشد، سریع‌تر می‌توانید در کار خود پیشرفت کنید. هر سال، دانشگاه میشیگان، شاخص رضایت مشتریان را برای 225 شرکت بزرگ آمریکا محاسبه می‌کند. آمازون سال‌هاست رتبه اول خرده فروشی آنلاین را به خود اختصاص داده است و بارها جزء ده شرکت اول قرار داشته است". در رویکرد آقای بزوس، رضایت مشتری در اولویت قرار دارد، به همین خاطر به دنبال به حداقل رساندن احتمال نارضایتی مشتریان است. همانطور که از نقل قول بالا متوجه شدید، برای موفقیت، همیشه باید به تعهد خود یعنی کسب رضایت مشتری پایبند باشید. آمازون برای جلب رضایت مشتری، حتی در شکل کامل آن تلاش می‌کند. به گفته آقای بزوس، " ما تا رسیدن به رضایت صددرصدی مشتریان، دست از تلاش برنمی داریم". حتی گفته می‌شود آقای بزوس یک صندلی خالی در جلسات خود می‌گذارد و از کارمندان می‌خواهد تصور کنند که یک مشتری در این جلسه حضور دارد، بنابراین باید طبق خواسته‌های او عمل کنند. ایشان مشتری را " مهم‌ترین فرد حاضر در اتاق تلقی می‌کند". آقای بزوس، همیشه بر شناخت مشتری و موضوعات تغییر ناپذیر یعنی "حق انتخاب، قیمت پائین و ارسال سریع" تاکید می‌کند.



آمازون با دادن حق انتخاب زیاد به مشتریان در زمینه خرید کالا و در نظر گرفتن سلیقه‌های آنها، مشتریان زیادی را جذب کرده است


شرکت آمازون،تمرکز خود را بر خدمات رسانی به مشتریان قرار داده است و همزمان به دنبال فرصتی برای فروش محصولاتی است که بر اساس سلیقه مشتریان تولید شده‌اند. به گفته آقای بزوس" ما در شرکت آمازون سه راهکار بزرگ داریم که به مدت 18 سال به کارگرفته ایم، به همین خاطر در کسب و کارمان موفق هستیم: در اولویت بودن مشتری، ابتکار و نوآوری داشتن و صبور بودن". شرکت آمازون رفتار واقعی مشتریان در زمان خرید را زیر نظر می‌گیرد و برای هر مشتری، روش جداگانه‌ای استفاده می‌کند. هدف این شرکت، مشتریان طبقه متوسطی است که به تکنولوژی دسترسی دارند و با خرید آنلاین به دنبال صرفه جویی در زمان خود هستند. آمازون از نطرات مشتریان استفاده می کند و محصولاتی را به نمایش میگذارد که مخصوص مشتری و بر اساس خریدهای قبلی آنهاست.


قیمت‌های مناسب و سرعت در ارائه خدمات، دو شیوه دیگر آمازون در کسب رضایت مشتریان است


آقای بزوس تلاش می‌کند همه هزینه‌ها را پایین نگه دارد تا کالا را با قیمت پائین‌تری به دست مشتری برساند. مثلاً پرینترهای سیاه و سفید و قدیمی و دیگر تجهیزات دفتر را با هزینه پائین نگه‌داری می‌کند. همچنین هیچ کدام از افراد با پروازهای درجه یک سفر نمی‌کند و تعداد اعضای حاضر درتیم ها از چند نفر تجاوز نمی‌کند. آقای بزوس همچنین برای پائین نگه داشتن هزینه‌ها، دستمزد 81840 دلار را برای خود و تیم مدیریت در نظرگرفته است. ظاهراً برای جبران دستمزدهای پائین، کارکنان در مالکیت شرکت سهم دارند.

همچنین شرکت آمازون تلاش می‌کند تأخیر را در هر شکلی از آن اعم از تهیه محصول، ارسال آن و بازشدن صفحه وب به حداقل برساند. به گفته آقای بزوس، " این شرکت، آماری در اختیار دارد که نشان می‌دهد که حتی 0.1 ثانیه تأخیر در بازشدن صفحه می‌تواند باعث افت یک درصدی فعالیت مشتری شود". شرکت آمازون بر اهمیت ارسال سریع کالا به مشتریان تاکید زیادی دارد. علاوه بر این، بازده عملیات شرکت و توان مالی مشتریان، نیز برای آمازون اهمیت زیادی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.