الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

آزادی مالی در مقابل استقلال مالی - شما در کدام مرحله هستید ؟


تفاوت آزادی مالی  با  استقلال مالی


بسیاری از افراد از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند. اما تفاوت های مشخصی بین این دو ایده وجود دارد و می توانند به سبک زندگی بسیار متفاوتی منجر شوند.

ما معتقدیم که آزادی مالی هدف نهایی است و استقلال مالی یک گام مهم برای رسیدن به آنجا است.


استقلال مالی


کلید درک این اصطلاح کلمه دوم است: استقلال. طبق فرهنگ لغت یادگیرنده آکسفورد، بهترین تعریف از استقلال، آزادی در سازماندهی زندگی خود، تصمیم گیری خود و غیره بدون نیاز به کمک دیگران.


استقلال مالی به این معنی است که برای تأمین نیازهای مالی خود نیازی به اعتماد به شخص دیگری جز خود ندارید. شما می توانید یک سقف بالای سر خود داشته باشید، غذا روی میز و لباس مورد نیاز خود را داشته باشید. بیایید به یک چک لیست مختصر نگاه کنیم تا ببینیم استقلال مالی دارید یا خیر.




درآمد : در این مرحله، شما درآمد فعال دارید. درآمد فعال به معنای این است که شما در ازای پرداخت خود و زمان خود کار می کنید. بدون منبع درآمد ، شما هیچ وسیله ای برای پرداخت هزینه ها ندارید.


صورتحساب : برای اینکه از نظر مالی مستقل باشید باید بتوانید همه قبض های خود مانند اجاره و آب و برق را پرداخت کنید. اگر برای این کارها به شخص دیگری مانند یکی از اعضای خانواده نیاز داشته باشید، از نظر مالی استقلال ندارید.


بدهی : اشکالی ندارد بدهی داشته باشید. بیشتر افرادی که تازه کار خود را از دانشگاه شروع می کنند بدهی دارند. این می تواند وام دانشجویی یا پرداخت خودرو باشد و در پایین جاده، می تواند شامل رهن باشد. داشتن بدهی به این معنی نیست که از نظر مالی مستقل نیستید البته به شرطی که برای پرداخت آن تلاش کنید و از پس پرداخت ها برآیید.


پس انداز : اگر در حال گذران زندگی با فیش حقوقی هستید، پس انداز می تواند دشوار باشد. اما پس انداز برای سلامت مالی مهم است. اگر ماشین شما خراب شد یا لوله ای در خانه شما ترکید، باید بتوانید از پس هزینه های آن بر بیایید.


بازنشستگی : اگرچه این در گروه پس انداز قرار می گیرد اما جنبه دیگری است که استقلال مالی را تعیین می کند. برای داشتن استقلال کامل مالی، باید بتوانید سبک زندگی خود را از طریق بازنشستگی حفظ کنید.


سرمایه گذاری : در مراحل آغازین استقلال مالی ممکن است سرمایه گذاری برای شما دشوار باشد. دست شما می تواند تنگ باشد و دستمزدها پایین اما اگر توانایی سرمایه گذاری دارید، فقط به استقلال مالی نرسیده اید، شما در راه آزادی مالی هستید. مهم نیست که چقدر پول بدست می آورید. استقلال مالی، انتخابی است که باید انجام دهید.


آزادی مالی


آزادی مالی برای همه معنای متفاوتی دارد. برخی می گویند این وضعیت داشتن پس انداز و درآمد کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خود برای بقیه زندگی بدون نیاز به دیگران است. بنابراین، استقلال مالی اولین گام برای آزادی مالی است. قضیه عمیقتر از این حرف ها است.


سوالی که باید بپرسید این است که آزادی مالی برای من چیست؟ آزادی مالی به شما توانایی تصمیم گیری بر اساس شادی و نه پول را می دهد. آیا ارائه تحصیلات دانشگاهی به فرزندان شما است؟ صاحب خانه ای برای تعطیلات در باهاما هستید؟ چیزی را به نوه ها واگذار می کنید؟


هر کس تصور متفاوتی از آنچه که چشم انداز حفظ می کند دارد و نیاز همه متفاوت است. اما هنگامی که به آزادی مالی رسیدید، می توانید از زندگی نهایت استفاده را ببرید زیرا پس انداز و درآمد منفعل شما می تواند هزینه آن را تأمین کند. بیایید به چک لیست خود نگاه کنیم.




درآمد : برای رسیدن به آزادی مالی، باید چندین جریان درآمد داشته باشید و مهمتر از آن، درآمد منفعل می باشد. بیشتر اشکال درآمد منفعل شامل پول اضافی برای سرمایه گذاری در منبع است. به همین دلیل دستیابی به آن در مرحله استقلال مالی ممکن است دشوار باشد. اما اگر می خواهید از نظر اقتصادی آزاد باشید، به داشتن چند منبع درآمد منفعل کمک می کند.


صورتحساب : در این مرحله، صورتحساب ها باید در پشت ذهن شما باشند. هیچ نگرانی از پرداخت نکردن به موقع قبض ندارید و حتی شاید بتوانید اجاره یا اجاره رهن بالاتر را پرداخت کنید.


بدهی : در این مرحله، شما عملاً نباید بدهی داشته باشید. وام دانشجویی شما؟ پرداخت شد. پرداخت ماشین شما؟ پرداخت شد. بدهی می تواند یک بار مالی سنگین باشد و این دستیابی به آزادی را دشوار می کند.


پس انداز : باید مرتباً پس انداز کنید. یک صندوق اضطراری بسیار حیاتی است زیرا شما هرگز نمی دانید زندگی چه راهی برای شما ایجاد می کند. آزاد بودن از نظر مالی به معنای پس انداز کافی است که اگر اتفاقی فردا بیفتد، دیگر نگران قبض ها نخواهید بود.


بازنشستگی : یک هدف بزرگ برای بسیاری از افراد بازنشستگی زودهنگام است. این کار با پس انداز با حسابهای مشمول مالیات و مزایای مالیاتی مانند IRA انجام می شود و همیشه بررسی کنید که آیا کارفرمای شما با حقوق بازنشستگی مطابقت دارد یا خیر. اما آزاد بودن از نظر مالی به این معنی است که می توانید با سبک زندگی مورد نظر خود هدف بازنشستگی پیش از موعد را بدست آورید.


سرمایه گذاری بودجه ماه خود را تکمیل کردید و دریافتید که 1000 دلار اضافی دارید. چه کار میکنید؟ سرمایه گذاری! این یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به آزادی مالی است البته با تحقیق و بررسی لازم. 


کسب درآمد در 24 ساعت شبانه روز و به دلار، هدف افراد زیادی در زمینه بیزینس است اما ممکن است راه و روش آن را ندانند. آنچه در دنیای امروز مشخص است، حرکت به سمت دنیای آنلاین و افزایش خرید و فروش های آنلاین است. وبسایت فروشگاهی آمازون، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین این وبسایت ها است. اما برای فروشندگی در وبسایت آمازون، شما نیازمند دانش و اطلاعات کافی، بروز و گام به گام هستید، یعنی هر آنچه در دوره آمازون FBA ارائه می شود.