الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

6درس مهم از کسب و کار آمازون-قسمت اول


آمازون از شروع اولیه خود فاصله زیادی گرفته است. از زمان راه اندازی آن در سال 1994 ، آمازون رشد پیدا کرد و به عنوان یک تجارت الکترونیک بدل شد. این روزها ، این نخستین مکان برای خریداران است که می‌توانند از تمیز کردن محصولات گرفته تا جدیدترین ابزارهای فنی خرید کنند.


و با بیش از 564 میلیون محصول فروخته شده فقط در ایالات متحده ، آمازون رهبر تجارت الکترونیکی بدون رقیب است و همچنان به رشد و نوآوری خود ادامه می‌دهد.


این موفقیت سالها به طول انجامید و بخشی از آن به دلیل رویکرد استراتژیک آمازون برای رشد است. هر تجارت الکترونیکی ، صرف نظر از اینکه در کجا شروع می‌شود ، می‌تواند از مثال آمازون یاد بگیرد که تجارت خود را توسعه داده و مشتریان بیشتری را جذب و حفظ کند.


در اینجا شش درس وجود دارد که در مرکز چرا موفقیت آمازون قرار دارند. از آنها برای تقویت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.


1. به نیازهای مشتریان خود توجه کنید

بخشی از دلیل تکامل آمازون از خرده فروش کتاب گرفته تا خرده فروشی "همه چیز" توانایی آن برای ورود به منابع ارجاع است.


به نقل از جف بزوس ، مدیرعامل آمازون ، "قبلاً این بود که اگر شما مشتری را خوشحال کنید ، به پنج دوست می‌گفتند. اکنون ، با بزرگنمایی اینترنت ، خواه بررسی‌های آنلاین مشتریان یا رسانه‌های اجتماعی ، آن‌ها می‌توانند به 5000 دوست بگویند. "


اخبار با سرعت صاعقه در سرتاسر اینترنت سفر می‌کنند ، بنابراین به نظر بزوس ، با ارائه یک تجربه مثبت به مشتریان ، آمازون هنگامی رشد می‌کند که مشتریانشان تجربیات خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. این به نوبه خود افراد جدید را به فروشگاه آمازون سوق می‌دهد تا صفحات محصول را مرور کنند ، فوایدی را برای خودشان تجربه کنند و سپس در مورد آن به اشتراک بگذارند.


نکته اصلی برای حفظ رشد بلند مدت با این چرخه ، رویکرد مشتری محور است. بزوس با بیان این روش توضیح می‌دهد: "روش‌های زیادی برای مرکز دادن به یک تجارت وجود دارد. شما می‌توانید بر روی رقبا متمرکز باشید ، می‌توانید محصول متمرکز باشید ، می‌توانید فن آوری متمرکز شوید ، می‌توانید مدل کسب و کار متمرکز شوید و موارد بیشتری وجود دارد. اما به نظر من ، وسواس مشتری متمرکزترین محافظت از نشاط روز 1 است. "

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که افراد تجربیات خود را بصورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند ، و مراجعه به شخصی نسبت به بازاریابی برند وزن بیشتری دارد.


از این اولویت مخاطبان به نفع خود استفاده کنید و روی راه‌هایی برای خوشحال کردن مشتریان خود تمرکز کنید. اگر یک کار خوب انجام دهید ، مشتریان شما به احتمال زیاد تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند ، این امر به رشد مشتری شما و افزایش درآمد شما کمک می‌کند - با کاهش هزینه‌های خرید مشتری (CAC) و بالقوه افزایش ارزش طول عمر (LTV).






2. داده های به دست آمده از مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید

آمازون به تعهد خود در زمینه نوآوری و آزمایش افتخار می‌کند. آن‌ها همه جنبه‌های کسب و کار خود را - از قیمت گذاری تا انتخاب محصول - آزمایش می‌کنند تا تصمیم گیری‌ها بر اساس نیاز مشتری باشد و نه آنچه آمازون فکر می‌کند مشتریان ممکن است بخواهند.


همانطور که بزوس اظهار داشت ، "مشتریان ما تا زمانی که شخص دوم به آنها خدمات بهتری ارائه دهد ، به ما وفادار هستند. و من آن را دوست دارم این برای ما فوق العاده انگیزه است. "


تا حدودی ، این تهدید مداوم است که مشتریان به سمت رقابت برمی گردند که نوآوری آمازون را به حرکت در می‌آورد. حتی اگر این بزرگترین خرده فروش تجارت الکترونیک است ، با 232.89 میلیارد دلار درآمد در سال 2018 در تمام بخش‌های تجاری خود ، آمازون دائماً در رقابت با مشاغل دیگر است.


به عنوان مثال ، وسایل خانه هوشمند در بازار رو به افزایش است. بیشتر مشتریان تصمیم می‌گیرند خانه‌های خود را با وسایلی که زندگی مدرن را تعامل‌تر و یکپارچه‌تر می‌کند ، تجهیز کنند. برای رقابت با یک بلندگو هوشمند مانند Google Home ، آمازون همچنان به روزرسانی Echo خود می‌پردازد تا از ویژگی‌های متمایزتری برخوردار باشد.


در حقیقت ، Amazon Echo تا جایی رشد کرده است که 75٪ از بازار جهانی بلندگوهای هوشمند را تشکیل می‌دهد

وقتی صحبت از ویژگی‌ها می‌شود ، الکسا در Amazon Echo یکی از اولین نسخه‌های فناوری کنترل صدا بود. این طراحی شده است تا کاربران بتوانند به دستگاههای مختلفی که از آنها استفاده می‌کنند ، آسان‌تر شود. آمازون با استفاده از فناوری بلندگوهای هوشمند خود به بازار عرضه کرده است تا آمازون اکو نقطه و آمازون اچو نمایش را منتشر کند تا نیازهای مشتریان بیشتر متصل شود.


آنچه شما می‌توانید انجام دهید

در مورد آزمایش محصولات خود به طور مرتب استراتژیک باشید و ایده‌های جدیدی را برای رفع نیازهای در حال تحقق مشتری ارائه دهید. به عنوان مثال ، تست‌های A / B را با فروش محصولات نسخه محدود برای آزمایش علاقه مشتری ، ارسال نظرسنجی از مشتری ، یا استفاده از یک نظرسنجی تبلیغی خالص (NPS) انجام دهید تا مشخص کنید که مروج شما چه کسانی هستند و چه تعداد هستند ، بنابراین می‌توانید به نیازهای خاص آنها پاسخ دهید. . این مهمترین بخش مشتری شماست. این تلاش‌ها را به گونه‌ای ترکیب کنید که تصمیم گیری و ایجاد محصولات ، ویژگی‌ها و خدمات مبتکرانه بر اساس داده‌ها آسان‌تر باشد.

رمز موفقیت در آمازون، توجه به نیازهای مشتری و برطرف کردن نیازهای آن ها از طریق محصول یا خدمات است. در این صورت است که می توانید به افزایش فروش خود در این مجموعه بزرگ امیدوار باشید.

منبع: http://ezzatkhah.com/amazon

 


چهار کلید موفقیت آمازون در بازاریابی-قسمت اول

آمازون رکورد سالانه دیگری در فروش تعطیلات امسال را با تعداد بیشتری مشتری نسبت به گذشته به ثبت رسانده است. آن‌ها با حدود 50٪ سهم در صنعت تجارت الکترونیکی ، آن‌ها امسال میلیاردها دلار درآمد کسب کرده‌اند.


یک میلیون و یک دلیل وجود دارد که خرده‌فروش درآمد اینگونه را می‌بیند ، اما امروز ما قصد داریم امور را ساده نگه داریم و به چهار تاکتیک بازاریابی آمازون توجه کنیم. 


جهان بینی مشتری محور و تأکید فراوان بر کارآیی ، به موفقیت چشمگیر در موفقیت آمازون کمک کرده است. در حالی که ، در جهان‌های خاص ، این دو صفت تقریباً متفاوت هستند ، در دنیای جف بزوس آن‌ها اساساً یکسان هستند.


در هر مرحله از سفر مشتری ، هیچ وقت تلف نمی‌شود و بلافاصله خریداران آنچه می‌خواهند را می‌دهند. به گفته وی ، "مهم‌ترین چیز تنها متمرکز بودن مشتری است. هدف ما این است که مشتری محورترین مشتری در زمین باشیم. ”این جهان بینی همچنین برنامه‌های بازاریابی آمازون را راهنمایی می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا هر چه ممکن چیزها را به عنوان یکپارچه ، آسان و فوراً رضایت بخش کنند. بیایید ببینیم که چگونه آنها به این هدف دست یابند. در این مقاله به دو مورد از این تکنیک‌ها می‌پردازیم و دو تکنیک بعدی را در مقاله بعدی با شما به اشتراک می‌گذاریم.  


تاکتیک 1: بازاریابی ایمیل

قابل بحث است که مهمترین کانال‌های بازاریابی آمازون ایمیل است. در زمانی که اکثر شرکت‌ها هنوز در حال ارسال پیام‌های انفجاری ایمیل هستند (آه ما چگونه آن اصطلاح را دوست داریم) ، آمازون یک استراتژی ایمیل کاملاً تصفیه شده تهیه کرده است. جیمی دیلی در Vero خاطرنشان می‌کند که از هر فرصتی برای بازاریابی از طریق ایمیل معاملاتی استفاده می‌شود.


9 نوع ایمیل مختلف از طریق تراکنش و بازاریابی وجود دارد که کاربران را از طریق فرآیند ورود به سیستم ، ایمیل‌های خرید تراکنشی ، انواع مختلف فروش مجدد و جستجوی درخواست بررسی می‌کنند. این پیام‌ها دارندگان حساب آمازون را به سایت و کلیه خدمات آن عادت می‌دهند ، که باعث می‌شود آنها - به طور کلی صحبت کردن - به ادامه خرید ادامه دهند.


آمازون پیشگامانه نامه‌های ایمیل شخصی سازی شده کاملاً شخصی شده را بر اساس ، همه چیز ، مبتنی بر: تاریخچه خرید ، ارزش سفارش قبلی ، مکان ، سن ، جنسیت و مرور در سایت قرار داده است.


و صادقانه بگویم ، سایر شرکت‌ها هنوز هم به کار خود ادامه نمی‌دهند. در حالی که برخی از سایت‌های خرده فروشی توصیات را شخصی سازی می‌کنند ، من روزانه ده‌ها ایمیل تبلیغاتی ، از شرکت‌های نوپا با بودجه گرفته تا شرکت‌های مستقر و موفق ، دریافت می‌کنم و بندرت این نوع پیام‌ها را می‌بینم. iMedia Connection به درستی خاطرنشان می‌کند که "در حالی که یک انفجار ممکن است سوزن را جابجا کند ، واکنش مشتریانی را که نمی‌توانند آن پیشنهاد را مناسب پیدا کنند ، خسته می‌کند."

چه چیزی قابل بهبود است

در حالی که آمازون کیک را برای ایمیل‌های توصیه شده محصول شخصی می‌گیرد ، من باید بگویم که توصیه‌های آنها خیلی ... الهام بخش نیستند. مثال زیر را بگیرید. من دو حوله تشک یوگا را در آمازون خریداری کرده بودم و سپس این پیام را دریافت کردم که توصیه می‌کند دو حوله تشک یوگا دیگر خریداری کنم.


مسلم است که من حوله‌های مختلف زیادی را نگاه کرده‌ام و در ابتدا بیش از دو مورد به سبد خرید خود اضافه کرده‌ام ، بنابراین من برای ایجاد این ایمیل تمام داده‌ها را تهیه کردم. اما شاید فرض الگوریتم توصیه آنها نباید این باشد که من دو نوع محصول دقیقی را که تازه خریداری کرده‌ام می‌خواهم. در عوض ، من امیدوارم که موتور آنها خرید را به محصولات دیگر در گروه یوگا متصل کنند.


تاکتیک 2: رتبه بندی‌ها و بررسی‌ها

البته آمازون نیز در اینجا پیشگام است. آن‌ها جزء اولین شرکتهایی بودند که حتی در سال 1995 یک سیستم نقد و بررسی را در سایت خود قرار دادند. بازگشت به بررسی در سال 1995. بررسی‌های آمازون به قدری جهانی شناخته شده است که علوفه‌ای عالی Reddit و Tumblr را ایجاد می‌کند.


اکنون ، البته بررسی‌ها و رتبه بندی‌ها در سایت‌های تجارت الکترونیکی در سراسر جهان کاملاً متداول است و با دلیل خوب. ضمیمه ابر متوجه شده است که بستر رتبه بندی و بازبینی سفارشی ما 18٪ درآمد را بالا می‌برد. از این گذشته ، خریداران به محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) 1200٪ بیشتر از اطلاعات خرده فروشان و تولید کنندگان اعتماد دارند.


شاید جالب‌تر اینکه ، وقتی یکی از ویژگی‌های کوچک به پلت فرم بررسی آنها اضافه شد ، آمازون شروع به درآمد (حداقل) 2.7 میلیارد دلار در هر سال کرد. سؤال ساده این سؤال جادویی بود ، "آیا این بررسی مفید بود؟"


نکته مهم دیگر در مورد تاکتیک‌های بررسی آمازون این است که آنها برای هر محصول بصورت جداگانه درخواست بررسی می‌کنند. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها ایمیل ارسال می‌کنند تا درخواست بررسی کنند ، بیشتر درخواست‌های خود را با هم جمع می‌کنند در همین حال ، آمازون ، حتی زمانی که همه چیز را همزمان خریداری کرده‌اید ، ایمیل‌های مختلفی را برای محصولات مختلف ارسال می‌کند. از این طریق ، بازاریابان ایمیل آمازون پیامهایی با خطوط موضوعی بسیار خاص ایجاد می‌کنند.


هنگامی که مشتریان ایمیل خود را می‌گذرانند ، احتمالاً متوجه یک نام خاص از یک خط موضوعی می‌شوند که فقط از آن‌ها می‌خواهد "خریدهای خود را ارزیابی کنند." به احتمال زیاد به جای ایمیل درخواستی عمومی و مبهم ، روی درخواست خاص ایمیل که در آن ذکر شده است کلیک کنید. مثال‌های زیر از آمازون و گپ این موضوع را نشان می‌دهد.

چه چیزی قابل بهبود است

من شخصاً مدتی است که بررسی آمازون را ننوشته‌ام. آخرین موردی که من نوشتم صرفاً توسط یک تجربه منفی با یک محصول ایجاد شده است. به عبارت دیگر ، من آماری هستم. 90٪ نظرات منفی درخواست نشده است ، در حالی که 90٪ بررسی مثبت است.


در حالی که مطمئناً فروشندگان آمازون و Marketplace آن‌ها بررسی‌هایی را انجام می‌دهند ، کنجکاوی است که آنها این درخواست را با مشوقها تقویت نکنند. اگرچه آمازون برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز را ندارد که با آن بتواند بررسی‌ها را ادغام کند ، گزینه‌های بسیاری دیگر برای ارائه دلایل خریداران به دلایل دیگری برای نوشتن نظر وجود دارد. نویسندگان نقد و بررسی را می‌توان وارد قرعه کشی کرد ، با هر بررسی تأیید شده تا زمانی که یک نقطه خاص به سمت ورودی اضافی شمرده شود. بازرسان می‌توانند در عوض تخفیف کمی برای کار خود کسب کنند ، یا حتی برای محصولات خاصی کوپن دریافت کنند.

در این مقاله به دو مورد از عوامل موفقیت آمازون در بازاریابی اشاره کردیم. همانطور که ملاحظه کردید،آمازون به دنبال عملی کردن رسالت مشتری محور بودن خود است. به همین خاطر، با قرار دادن امکان درج نظرات هم به خواسته‌های آنها بها می‌دهد و هم فروشندگان را به عرضه هرچه بهتر محصولات و خدمات تشویق می‌کند.در مقاله بعد، به دو کلید دیگر موفقیت آمازون در عرصه بازاریابی خواهیم پرداخت.


منبع : https://ezzatkhah.com/amazon