الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

تعریف موفقیت در تجارت چیست؟

تعریف موفقیت در تجارت 

موفقیت یا عدم موفقیت به چگونگی تعریف موفقیت بستگی دارد و به مبادله هایی که مایلید در حین دنبال کردن تعریف موفقیت، نه تنها قبول کنید بلکه از آن استقبال کنید. تعریف موفقیت ذهنی است ، به نظر می رسد مضامین مشترکی در مورد موفقیت واقعی در مورد معنای موفقیت وجود دارد.

موفقیت به معنای دستیابی به عملی در یک بازه زمانی مشخص یا در یک پارامتر مشخص است. همچنین می تواند به معنای تکمیل یک هدف یا رسیدن به یک هدف باشد. موفقیت می تواند شامل یک پروژه کامل شود یا محدود به یک  مولفه واحد از یک پروژه یا کار باشد. این را می توان در محل کار یا در زندگی شخصی یک فرد به دست آورد. موفقیت می تواند به آرامی و در نتیجه آزمایش های بسیار و سالها حاصل شود..

چگونه می توانید تجارت خود را موفق کنید؟

برای موفقیت در تجارت امروز باید انعطاف پذیر باشید و مهارت های برنامه ریزی و سازمانی خوبی داشته باشید. اگر می خواهید کسب و کار شما سود بیشتری نسبت به قبل داشته باشد، در اینجا چند پیشنهاد برای چگونگی تحقق آن آورده شده است:

سازمان یافته باشید 

برای موفقیت در تجارت شما باید سازمان یافته باشید و این به شما کمک می کند وظایف خود را انجام دهید و در بالای کارهایی که باید انجام دهید باقی بمانید. بهترین راه برای انجام این کار ایجاد لیست کارهای روزانه است. با این کار اطمینان حاصل می کنید که هیچ چیزی را فراموش نمی کنید و تمام کارهایی را که برای بقای تجارت ضروری است انجام می دهید.

برنامه خود را بنویسید 

باید چند صفحه داشته باشید که اهداف دقیق ، منابع مالی ، استراتژی ها ، یک برنامه بازاریابی و تعیین پول نقد مورد نیاز شما برای تکمیل کارها را به طور دقیق بیان کند.

سوابق را حفظ کنید

سوابق کاری خود را حفظ نماید چون نمی دانید با چه چالش های احتمالی روبرو خواهید شد.

متمرکز بمانید

با راه اندازی کسب وکار خود انتظار موفق شدن در کوتاه مدت را نداشته باشید. اینکه ابتدا به افراد اجازه دهید شما را بشناسند زمان می برد ، بنابراین تمرکز خود را برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود حفظ کنید.

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید 

برای موفقیت ، نمی توانید از مطالعه و یادگیری از رقبای خود بترسید. آنها ممکن است کاری را به درستی انجام دهند که شما بتوانید برای کسب درآمد در تجارت خود پیاده کنید.

ثابت قدم باشید

 این یک عنصر اصلی برای کسب درآمد در تجارت است. شما باید به طور مداوم به آنچه که برای موفقیت روز به روز لازم است ادامه دهید. این عادات بلند مدت به شما کمک می کند تا در بلند مدت درآمد کسب کنید.



عوامل کلیدی موفقیت در یک تجارت

هنگامی که یک کارآفرین شغلی را شروع می کند ، باید چهار عامل اصلی موفقیت را در نظر بگیرد. اینها شاخص های مهمی است که شما برای محاسبه موفقیت شرکت خود تنظیم کرده اید:

مدیریت و توسعه افراد

مدیریت موثر مردم مستلزم توازن نیروهای محدود کننده با نیروهای آزاد کننده است. مدیران موثر به جز چندین قانون اساسی ، همه افراد را یکسان کنترل نمی کنند. آنها هر شخصی را با توجه به خواسته های او کنترل می کنند ، انگیزه ای که او را به بهترین وجه انجام می دهد.

توسعه محصول 

فرقی نمی کند کالایی یا خدماتی را بفروشید ، اگر به تغییراتی که در بازار شما القا می کند ادامه ندهید ، نمی توانید به کار ادامه دهید.

مدیریت وجه نقد

یکی از کلیدهای اصلی موفقیت، مدیریت صحیح جریان وجه نقد است. توانایی مدیریت درتجارت و داشتن پول نقد می تواند به شما در تأمین مالی کمک کند. بیاموزید که پول خود را کنترل کنید تا به شرکت خود ادامه حیات دهید.

حفظ مشتری 

در هر صنعتی، یک شرکت موفق است که بتواند مشتریان اصلی خود را حفظ کند. ایده های جدیدی را بر اساس خواسته های مشتریان خود بسازید تا آنها را به تجارت با شرکت شما علاقه مند کند.

یک کارآفرین موفق بودن یعنی چه؟

یک کارآفرین موفق بودن معنایی بیش از افتتاح هر روز فعالیت های جدید دارد. این کار به سختی کار و فداکاری نیاز دارد، اما به طور کلی به مجموعه ای از خصوصیات شخصی و شیوه های تجاری نیز متکی است که از ویژگی های مشترک کارآفرینان موفق است. یک کارآفرین موفق یک انگیزه درونی قوی دارد که به او در موفقیت کمک می کند.

یک کارآفرین باید از چشم انداز کار هیجان زده شود. آنها نه تنها باید اهداف بزرگی را برای خود تعیین کنند بلکه باید ببینند که بدون در نظر گرفتن عقب ماندگی های بیشمار واقعاً متعهد به دستیابی به آنها هستند.

یک کارآفرین موفق همیشه دارای اعتماد به نفس قوی در مورد مهارت ها و توانایی های خود است. شخصیت آنها مثبت و قوی است و همین باعث تفاوت آنها با بقیه می شود .

یک کارآفرین باید بسیار پرانرژی و با انگیزه باشد. فقط وقتی شخصی انگیزه داشته باشد می تواند خط مشی کاری خود را رعایت کند.

یک کارآفرین همیشه باید به نوآوری ها و ایده های جدید توجه کند تا بتواند به عنوان یک برنده ظاهر شود. آنها باید دائماً خود را از نو اختراع کنند و به راه های بهتری برای راه اندازی تجارت و بداهه پردازی در محصولات و خدمات ارائه شده توسط آنها بیندیشند.

رقابت هرگز نباید یک کارآفرین را بترساند. در حقیقت ، رقابت همان چیزی است که یک کارآفرین موفق از آن رونق می گیرد.


برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید.

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) در ارتباط باشید .

زمینه های متنوع کسب و کارهای آنلاین

انواع کسب و کارهای آنلاین

با توجه به تحولات عظیمی که در دنیا ایجاد شده است زمینه برای راه اندازی کسب وکارهای اینترنتی رونق گرفته اند و روز به روز فعالیت در این زمینه ها هم بیشتر می شود. کسب وکارهای اینترنتی محدودیت سنی و مکانی ندارند و هر شخصی در هر کجای جهان با در دست داشتن موبایل، تبلت و اینترنت می تواند به راحتی کسب وکاری را راه اندازی نماید. درست است که راه اندازی کسب و کار آنلاین می تواند خیلی راحت و ساده به نظر برسد ولی برای موفقیت در این راه ابتدا باید بررسی های لازم را انجام داده، همه جوانب کار را سنجیده و بعد کار را شروع نمود.

زمانی که کسب وکار خود را به درستی پایه ریزی کردید و با برنامه ریزی پیش رفتید، کم کم به مرحله ای می رسید که در هنگام خواب هم کسب وکار شما درآمدزایی خواهد داشت. کسب درآمد در خیلی از کسب و کارها محدود می باشد ولی درآمدزایی در کسب و کارهای آنلاین نامحدود می باشد زیرا که مخاطبان نامحدودی را پوشش می دهید. یکی دیگر از مزیت های کسب وکارهای آنلاین این است که شما نیار به دفتر کار و نیروی کار زیادی ندارید و این هزینه های اولیه برای راه اندازی کسب وکار را کمتر می کند.

شما برای کسب درآمد از اینترنت می توانید در چند زمینه فعالیت داشته باشید:

به فروش رساندن کالا

شما می توانید کالاها و محصولات خود را بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به فروش برسانید. یا حتی می توانید محصولات دیگران را برای فروش قرار دهید. نمونه بارز این نوع کسب و کار، دیجی کالا می باشد که هم محصولات را بصورت مستقیم به فروش می رساند و هم غیر مستقیم.



ارائه خدمات از طریق اینترنت

در این روش شما خدماتی را بصورت اینترنتی به مشتریان ارائه می کنید. در این روش می توانید بصورت مستقیم اقدام نمایید و هم واسطه ای.

آموزش از طریق اینترنت

اگر در زمینه ای تخصص دارید می توانید با ارائه آموزش بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. با این روش مخاطب های زیادی خواهید داشت و در کمترین زمان به بیشترین بازدهی خواهید رسید.

فعالیت در زمینه تولید محتوا

یکی از راحت ترین و پرطرفدارترین روش ها برای کسب درآمد آنلاین تولید محتوا می باشد. با نوشتن متن ها و مقالاتی برای سایت ها و وبلاگ ها می توانید کسب درآمدکنید که این روزها طرفداران زیادی هم دارد.

ارائه مشاوره در خصوص شبکه های اجتماعی

خیلی از کسب وکارها برای پیشرفت در کار خود نیاز به این دارند که محصولات خود را در شبکه های اجتماعی معرفی نمایند و کسب وکار خود را رونق دهند. خیلی از شرکت ها غرق در کارهای دیگری هستند و از این مقوله غافل می شوند که شما می توانید با مشاوره دادن به آنها در این زمینه و مدیریت شبکه های آنها کسب درآمد نمایید.

انجام دادن کارهای پژوهشی

بسیاری از سازمانها و کسب وکارها، کارهای پژوهشی خود را برون سپاری می کنند. شما می توانید با بر عهده گرفتن انجام این پژوهش ها منبع درآمدی از اینترنت داشته باشید.

راه های زیادی برای کسب درپامد از اینترنت وجود دارد که شما می توانید نسبت به علایق و مهارت های خود آنها را پیدا کنید و بیزینس خود را راه انداری نمایید.


برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید.


یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413 (واتساپ)

راز واقعی موفقیت در حقیقت راز نیست -عزت خواه دات کام

رازهای موفقیت از زبان ایوان میسنر

در این مقاله به یکی از نوشته های ایوان میسنر در خصوص رازهای موفقیت می پردازیم. او در این مقاله به بررسی های خود در این زمینه پرداخته است.

چه چیزی موفقیت را ایجاد می کند؟

در طول کارم ، من مشاهده کرده ام که افراد با شخصیت ، زمینه و سبک رفتاری متفاوت به موفقیت در زندگی دست می یابند. بارها فکر کردم که آیا موضوعی تکراری در داستان های موفقیت آنها وجود دارد که به وضوح نشان دهد چه چیزی موفقیت را ایجاد می کند؟

هنگامی که با صاحبان مشاغل متوسط و کارآفرینان برای کتاب خود ، استادان موفقیت مصاحبه می کردم ، از هزاران نفر از آنها پرسیدم که " رمز " موفقیت چیست آنها به طور کلی مواردی را به من گفتند: چشم انداز ، اهداف ، اشتیاق ، پافشاری و سیستم ها.

سپس از بسیاری از افراد بسیار موفق که ثروت زیادی کسب کرده اند یا موفقیت شخصی در تجارت ، ورزش یا علم کسب کرده اند ، پرسیدم. آنها به طور کلی به من گفتند که موفقیت شامل مواردی مانند: چشم انداز ، اهداف ، اشتیاق ، پایداری و سیستم ها می شود. به نظر آشنا آمدند؟



رمز موفقیت چیست؟

این باعث کنجکاوی من شد. به حدی که در حین تدریس در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در منطقه لس آنجلس ، از صدها دانشجو پرسیدم که فکر می کنند رمز موفقیت چیست. اینها همه دانشجویان مقطع کارشناسی در مشاغل با تجربه کسب و کار در دنیای واقعی بوده و یا هیچ تجربه ای ندارند. چیزی که به نظر من شگفت آور بود این بود که آنها همچنین گفتند موفقیت شامل مواردی مانند: چشم انداز ، اهداف ، اشتیاق ، پایداری و سیستم ها می شود!

چرا موفق نیستیم؟

همه کسانی که درمورد راز موفقیت با آنها مصاحبه کردم یا در مورد آنها نوشتم، از باز آلدرین گرفته تا ارین بروکوویچ ، از تجار متوسط گرفته تا دانشجویان مقطع کارشناسی، تقریباً همین جواب را به من دادند. بنابراین اگر همه ما می دانیم که موفقیت لازم است ، چرا این همه موفق نیستیم همانطور که دوست داریم موفق باشیم؟

من دریافته ام که بسیاری از افراد به دنبال برخی از رازهای مرموز و همیشه دست نیافتنی برای موفقیت هستند که فراتر از آنچه که برای آنها مهم تلقی شده است. حقیقت این است که هیچ راز بزرگی وجود ندارد. در حقیقت ، اغلب اوقات "موفقیت صرفاً کاربرد غیرمعمول دانش مشترک است."

آیا وقتی می شنوید که افراد موفق در مورد راز موفقیت خود صحبت می کنند ، آیا متوجه شده اید که به ندرت راز واقعی می شنوید؟ آنچه در مورد آن می شنوید ، پایبندی بی دریغ آنها به برخی از سیستم ها یا رویکردهایی است که به آن اعتقاد داشته و با شدت و عزم راسخ دنبال می کنند - تمرکز غیرمعمول بر روی چیزی که افراد با موفقیت کمتر به سادگی آن را بدیهی می دانند.

تمرکز داشتن یکی از رموز افراد موفق

افراد موفق بر روی هدف تمرکز می کنند و از طریق هر چیز دیگری کار می کنند. در ورزش به این حالت "نگاه داشتن چشم به توپ" می گویند. آنها این کار را با علاقه و بینش و با پشتکار انجام می دهند.

حتی وقتی درک ایده ها ساده و راحت باشد ، اغلب عملی نمی شوند ، زیرا مردم فکر می کنند باید چیز دیگری وجود داشته باشد. چندی بعد که من سخنرانی اصلی را در سوئد ارائه دادم ، زنی از حاضران پیش من آمد و گفت: "همه آنچه شما گفتید بسیار منطقی است. بیشتر این موارد مربوط به کارهایی بود که شنیده ام انجام آنها مهم بود ، اما من هرگز آنها را انجام ندادم زیرا خیلی ساده به نظر می رسیدند. من فکر می کردم که باید چیزهای دیگری از این موارد وجود داشته باشد ، که راه موفقیت بسیار پیچیده تر و دلهره آورتر است. بنابراین وقت ارزشمندی را برای جستجوی یک راز تلف کردم. " سپس او گفت ، "من نمی فهمم که چرا مردم اغلب دشوار کردن کارها را آسان می کنند.  که شامل خودم هم می شود. "

پافشاری و تعهد، رمز دیگری از رموز افراد موفق

موفقیت برای کسانی حاصل می شود که نه تنها اشتیاق و بینشی ندارند ، بلکه دارای پافشاری و تعهد برای انجام مکرر مبانی ، ادامه کار و یادگیری هستند تا زمانی که بتوانند این اصول را بی عیب و نقص انجام دهند. در پایان ، موفقیت متفاوت بودن یا داشتن دانش پنهانی نیست. همه می دانند که هدف چیست و چگونه می توان به آن دست یافت. این دانش عمومی است و مدتهاست که وجود دارد. موفقیت عبارت است از دانستن این موارد و داشتن اراده برای پیگیری آنها بدون تسلیم شدن ، بهانه گیری یا کنار گذاشته شدن. موفقیت در مورد کاربرد غیرمعمول دانش مشترک است.


برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت ezzatkhah.com همراه باشید


یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413 (واتساپ)

چگونه اهدافمان را تعیین کنیم تا به خواسته هایمان برسیم؟

تعیین هدف برای رسیدن به موفقیت در زندگی

افراد بسیاری تلاش می‌کنند با توجه به آنچه که در صدها کتاب خوانده‌اند، صحبت‌هایی که در گفتگوهای تد شنیده‌اند و تجاربی که در سمینارها و کلاس‌های آموزشی به دست آورده اند، سبک زندگی خودشان را تغییر دهند و برای موفق شدن در زندگی هدف‌های درستی را انتخاب کنند، اما متأسفانه نمی‌توانند دست‌یابی به اهدافشان را ممکن سازند.

چه چیزی موجب می‌شود با وجود این همه تلاش متوقف شوند؟

آیا می‌توان با ارائه یک ایده یا طرز تفکر، زندگی یک نفر را تغییر داد؟

انسان‌های موفق چه کارهایی انجام می دهند؟

در این جا به شما راه‌هایی ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سنگ‌هایی را که در مسیر شما قرار گرفته‌اند از جلوی راهتان بردارید و هدف‌هایتان را طبق خواسته‌هایتان تعیین کنید.

1. به دنبال چیزهایی باشید که برای شما انگیزه ایجاد کنند

اگر قصد دارید به اهداف بزرگی در زندگیتان برسید، بنابراین زمان و هزینه را صرف آن خواهید کرد تا موفق شوید. اما مشکل این جا است که مغز شما نمی‌داند دقیقاً باید روی چه چیزی متمرکز شود.

2. چیزهایی را که مورد علاقه و خواسته شما نیستند فیلتر کنید

برای رسیدن به موفقیت، باید آنچه را که موجب می شود از مسیر دور شوید یا مدت زمان طولانی‌تری را صرف کنید، از سر راهتان حذف کنید. با وجود این موارد که به عنوان مانع به شمار می روند تنها از توان و انرژی خود کاسته‌اید. زمان و هزینه بیشتری را صرف کرده‌اید و در نهایت انگیزه‌تان را برای ادامه مسیر از دست خواهید داد. با خودتان فکر کنید دقیقاً مسئولیت چه چیزی به دستان شما است؟ 



3. اهدافتان را در حد ممکن ساده کنید

مغز شما می‌تواند در هر ثانیه 400 بیلیون بیت اطلاعات را پردازش کند و در عین حال به 2000 مورد دیگر نیز توجه داشته باشد. در صورتی که این آمار صحت داشته باشد، باید حواستان باشد مغز تنها بر خواسته شما متمرکز نیست. در صورتی که قصد دارید آنچه مورد علاقه شما است در صدر قرار بگیرد، باید آنها را آنقدر ساده کنید تا در خاطر شما بماند و همیشه جلوی چشمانتان قرار بگیرد.

آنچه را که می‌خواهید به آن برسید به یک جمله تبدیل کنید. یک جمله قدرتمند که شما را قادر سازد هدفتان را ببینید. به این منظور باید هدفتان را به موارد جزئی‌تر تقسیم کنید. برای افکار و موارد زیر پاسخی تهیه کنید:


برای مطالعه ادامه مقاله کلیک نمایید

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید


ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟

هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل نمایید.(لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون)

چگونه استرس را کنترل کنیم؟

راهنمای گام به گام تبدیل استرس به موفقیت

برخی از افراد با استرس مواجه هستند و نمی‌توانند روی استرس خود کنترل داشته باشند و بر آن غلبه کنند. متأسفانه زندگی همراه با استرس بسیار رایج شده است. طبق آماری که انجمن رواشناسی آمریکا ارائه کرده است حدود 60 درصد از جامعه آمریکا در مورد پول، شغل و سلامتی استرس دارند. مطالعات متعددی نشان داده است که استرس تأثیر منفی بر سلامت دارد و نشانه‌های استرس‌های طولانی مدت به عواملی از قبیل عصبانیت، افسردگی، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات خواب مربوط می‌شوند.

مسلماً برای داشتن یک زندگی شاد، باید یاد بگیریم چگونه می‌توان بدون ایجاد استرس و اضطراب بر چالش‌های زندگی غلبه کرد. به هر حال موضوع استرس، پیچیده و مشکل است و انواع مختلفی دارد و نمی‌توان یک راه حل مشابه و یکسان برای همه انواع آن ارائه داد. در این مقاله به بررسی دلایل اصلی استرس خواهیم پرداخت و به این موضوع اشاره‌ای خواهیم داشت که چگونه می‌توان استرس را با مدیریت درست به موفقیت تبدیل کرد.



در عصر حاضر، استرس از چه چیزی نشأت می‌گیرد؟

استرس نوعی پاسخ تکاملی به تهدیداتی است که در محیط اطرافمان شکل می‌گیرد. در عصر غار نشینی، استرس به انسان کمک می‌کرد از حیوانات وحشی فرار کند و همچین قلمرو‌اش را در برابر خطرات موجود حفظ نماید. اما در عصر مدرن، استرس به عنوان مکانیسم تحمل به شمار می‌رود که به انسان در برابر خستگی‌های روحی و ذهنی از جمله؛ رویارویی با یک رئیس یا کارفرمای سخت گیر، مدیریت اوضاع مالی یا مسائل مربوط به سلامتی کمک می‌کند.

از آنجا که این موارد، مشکلات روزانه هستند بنابراین افراد قدرت ذهنی و روحی لازم برای مقابله با آنها را دارا نیستند. از این رو استرس به شکلی مزمن به زندگی افراد رخنه کرده است.

نشانه‌های احساس استرس

نشانه‌های استرس می تواند بسیار متنوع باشد و با توجه به نوع برخورد با آن، اثرات عمیقی بر روح و روان افراد بر جا بگذارد.

1. نشانه‌های آشکار استرس

نشانه‌های استرس به طور معمول به شکل فیزیکی، ذهنی و روحی بروز پیدا می‌کنند:

نشانه‌های فیزیکی از جمله؛ سردرد، خستگی، دلشوره یا نخوابیدن

علائم ذهنی از جمله؛ احساس خستگی، کسالت و لذت نبردن از رخدادهای پیرامون

نشانه‌های احساسی از جمله؛ بی حوصلگی، عصبی بودن، افسردگی، احساس تنهایی و رسیدن به پایان خط

2. علائم عمقی یا پنهان استرس

اکثر اوقات، افراد تمایل دارند از مواجهه و مقابله با استرس اجتناب کنند. در مفاهیم روانشناسی به این حالت، تحمل بلاتکلیفی گفته می‌شود و فرد مسئله مورد نظر را «تحمل می‌کند». تحمل بلاتکلیفی تأثیر مثبتی نخواهد داشت زیرا در حقیقت نه تنها از شدت اضطراب کم نمی‌کند بلکه مقدار آن نیز افزوده می‌شود. همچنین برای تحمل استرس از روشهای دیگری نیز استفاده می‌شود که ظاهر آشکاری ندارند.


ادامه مقاله چگونه استرس را کنترل کنیم؟

برای مطالعه مقالات و ویدیوهای بیشتر، سایت ezzatkhah.com  را دنبال نمایید.


امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)