الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

برای موفقیت در بیزینس ذهنیت کارآفرین داشته باشید

یک کارآفرین برای راه اندازی یک بیزینس و کسب درآمد از آمازون باید ذهنیت لازم را در خود ایجاد کند. اولین مورد این است که قبل از هر کاری، باید هدف خودتان از راه اندازی آن کسب و کار را مشخص کرده باشید، در غیر این صورت در انتهای کار یا حتی اواسط آن با شکست مواجه خواهید شد. شما باید برای خودتان مشخص کنید که چه هدفی را می‌خواهید دنبال کنید، انتظار چه میزان درآمدی را دارید و در چه زمانی می‌خواهید به آن دست پیدا کنید. اطلاع از این موارد اهمیت بالایی دارد. مثلاً در کسب و کار آمازون باید بدانید که قرار نیست به سرعت پولدار شوید و به درآمد خوبی دست پیدا کنید. بعضی فکر می‌کنند که مثلاً ظرف دو هفته از راه اندازی بیزینس آمازون می‌توانند کسب درآمد کرده و زندگی خود را از راه آن تأمین کنند. این طرز فکر اشتباه است. نکته واضح این است که شما قرار است بیزینس بسازید. پس اگر به دنبال درآمد سریع باشید، آمازون انتخاب درستی نبوده و شما باید همان شغل کارمندی خود را دنبال کنید. 





شروع کسب و کار آمازون

باید بدانید که کار آمازون ساخت بیزینس است. هر کسب و کاری حتی ساده‌ترین آن مثل راه اندازی یک رستوران، به یک بازه زمانی نیاز دارد. شما از وقتی استارت کار را می‌زنید، ممکن است 6 ماه زمان لازم باشد تا بتوانید مشتری جذب کنید. شما برای بیزینس آمازون یا هر کسب و کار دیگری هم باید این ذهنیت را در خودتان ایجاد کنید که می‌خواهید کارآفرین شوید و طبیعتاً وظیفه یک کارآفرین هم ساخت بیزینس است. چس این که فکر کنید می‌توانید سریعاً به درآمد برسید و یا بعد از رسیدن به درآمد از آن کسب و کار بیرون بروید اصلاً درست نیست. اگر می‌خواهید با راه اندازی کسب و کار موفق شوید، اصلاً نباید تا 5 سال پول خود را از آن خارج کنید. به عبارت دیگر در حد این که بتوانید نیازهای زندگی¬تان را تأمین کنید، می‌توانید پول بیرون بکشید. پس نکته مهم این که به دنبال سریع پولدار شدن نباشید و بدانید که در حال ساخت بیزینس هستید. پس نباید انتظار داشته باشید که هر ماه به درآمد برسید. شاید 5 تا 6 ماه طول بکشد که برند بسازید و به درآمد برسید. 

شروع کسب و کار به کمک تجربه

برای راه اندازی یک کسب و کار یا باید خودتان به تنهایی کار را یاد بگیرید یا مربی در کنارتان داشته باشید. در حالت اول شما اطلاعات چندانی در مورد بیزینس خود ندارید، اما وارد راه شده و آن را یاد می‌گیرید. مثلاً ممکن است است یک رستوران تأسیس کنید، فردی را به عنوان سرآشپز استخدام کنید، اما مشکلات شما همچنان پابرجا باشد، سرآشپز را عوض می‌کنید، تغییر دکوراسیون می‌دهید، نوع برخورد با مشتریان را تغییر می‌دهید و با آزمون و خطا و تجربه کسب و کار خودتان را بهتر می‌کنید. 

راه اندازی بیزینس به کمک مربی

حالت دوم راه اندازی کسب و کار این است که یک مربی داشته باشید. شما برای شروع کسب و کار آمازون هم به مربی نیاز دارید. دلیل این موضوع کاملاً واضح است، به این خاطر که در این مسیر باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید. از جمله این که محصول خوب انتخاب کنید، با تولید کنندگان وارد مذاکره شوید، محصول را لیست کنید و به انبار آمازون بفرستید. پس از آن کار تبلیغات انجام دهید. سعی کنید از سوی مشتری نظر مثبت بگیرید، اگر مشتری ناراضی است او را راضی کنید و غیره. اگر هیچ ذهنیتی در مورد کسب و کار مورد نظر خود ندارید، باید به سراغ کسی بروید که مسیر آن را طی کرده باشد و شما را در جریان خطرات آن قرار دهد.

موفقیت در کسب و کار آمازون با دوره آربی

استاد حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین که خود از فروشندگان برتر سایت آمازون هستند، دوره‌ای آنلاین به نام آربی را ساخته‌اند و تمامی مراحل را قدم به قدم به صورت ویدئویی آموزش می‌دهند. این دوره برای کسانی مناسب است که هیچ ایده‌ای در مورد کسب و کار آمازون ندارند و در واقع می‌خواهند آن را از صفر شروع کنند. دوره آربی، اولین و بهترین دوره برای آموزش کسب و کار آمازون به زبان فارسی است.  پس شما می‌توانید از آن به عنوان نقشه‌ای برای رسیدن به مقصد خود یعنی کسب درآمد بالا استفاده کنید. 

یادگیری و نقش آن در موفقیت کسب و کارهای آنلاین

یکی از عوامل موفقیت در کسب و کارهای آنلاین این است که روحیه یادگیری را در خودتان ایجاد کنید. با رشد کسب و کارهای آنلاین، شاهد تغییرات مداوم کسب و کارها هستیم. به این معنا که هر روز بیزینس های جدیدی ظهور می‌کنند و کسب و کارهای قبلی از بین می‌روند. این واقعیت همزمان تلخ و شیرین است. به این خاطر که امروزه روش‌های کسب درآمد در حال بهتر و ساده‌تر شدن هستند و اعدادی که قبلاً برای کسب درآمد بالا و غیر ممکن به نظر می‌رسیدند، امروز باور پذیر هستند.

منبع: ezzatkhah.com/amazon

آمازون و تحویل یک روزه سفارش‌ها

آمازون بار دیگر در زمینه خرده فروشی خبرساز شد. این شرکت اعلام کرده است که به زودی تحویل رایگان دو روزه سفارش‌ها را برای اعضای پرایم از دو روز به یک روز کاهش خواهد داد. برایان اولساوسکی ، مدیر ارشد مالی آمازون پنج شنبه شب در تماس تلفنی با کنفرانس گفت و پس از اعلام خبر دو برابر شدن درآمد آمازون گفت: «این یک سرمایه گذاری بزرگ است.» وی همچنین اظهار داشت: « آمازون قصد دارد 800 میلیون دلار افزایشی را در سه ماه دوم صرف کند.»  این رقم بیش از یک پنجم درآمد خالص آن در سه ماه اول است. وی همچنین گفت، در ماه گذشته، آمازون "به طور قابل توجهی" تنوع محصولات و کدهای پستی واجد شرایط برای تحویل یک روزه را افزایش داده است.» وی اضافه کرد آمازون همچنان برای بسیاری از کالاها امکان تحویل در همان روز یا یکی دو ساعت پس از سفارش را فراهم کرده است. 

چرا آمازون برای تحویل یک روزه سفارش‌ها سرمایه گذاری می‌کند؟ 

این سوالی است که برایان نووک، تحلیلگر مورگان استنلی مطرح کرده است.اولساوسکی بدون ذکر جزئیات بیشتر گفت: «حمل و نقل رایگان یک روزه فقط در مورد افزایش راحتی نیست. این کار زمینه را برای افزایش خرید مشتریان فراهم خواهد کرد. عضویت در برنامه پرایم آمازون - با تعداد بیشماری از فیلم‌های Prime Video - همچنان ابزار اصلی آمازون برای درگیر کردن مشتریان به اکوسیستم محصولات و خدمات خود است. این امر در شرایطی بسیار مهم است که غول‌های خرده فروشی سنتی، از جمله Walmart ، Target و Best Buy ، بازی خود را به اتمام می‌رسانند و از ردپای بسیار بزرگتر فروشگاه‌های فیزیکی خود استفاده می‌کنند تا بهتر بتوانند در برابر آمازون رقابت کنند. همچنین والمارت تنوع محصولات فروشندگان طرف سوم خود را دو برابر کرده است. از طرفی فروشندگان می‌توانند بدون نیاز به عضویت سفارش‌ها خود را ظرف دو روز تحویل دهند.

رکورد شکنی آمازون پرایم در سال 2018

اولساوسکی روز پنجشنبه اظهار داشت که آمازون در سال 2018 نسبت به هر سال دیگر بیشترین  ثبت نام اعضای پرایم را داشته است. بنابر برآورد موسسه Consumer Intelligence Research Partners  در ژانویه تخمین زدند که تعداد موارد عضویت در پرایم- در پایان سال گذشته و در بازار اصلی آمازون یعنی آمریکا به رقم 100 میلیون رسیده است. آوریل گذشته، جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمریکا اعلام کرد که عضویت جهانی در برنامه پرایم آمازون ، 13 سال پس از آغاز به کار، در همان نقطه عطف قرار گرفت. اولساوسکی روز پنجشنبه گفت: «پرایم یک برنامه بسیار جذاب است.»

چرا جذب اعضای پرایم برای آمازون اهمیت دارد؟

گرفتن اعضای پرایم برای صرف هزینه‌های بیشتر می‌تواند مرتبط باشد زیرا فروش فروشگاه اینترنتی آمازون و فروشندگان خدمات شخص ثالث کند شده است. واحدهای پرداخت شده سه ماهه اول آن در سراسر جهان 10٪ افزایش یافته است ، که مارک ماهانی ، تحلیلگر RBC ، کندترین رشدی است که او مشاهده کرده است. وی در این تماس پرسید: «چگونه ما از پایداری رشد فکر می‌کنیم؟»اولساوسکی اظهار داشت که درصدی شامل نتایج بخشهای با رشد سریع شرکت نیست، از جمله سرویس ابری AWS ، خدمات تبلیغاتی و اشتراکی مانند Amazon Music Unlimited و Prime. سه ماهه اول فروش میزان فروش ارز منفی تأثیر ارز برای خدمات اشتراکی و AWS به 42٪ افزایش یافته است، که شامل مشتریان Lyft و Volkswagen می‌شود. رئیس دارایی آمازون گفت، فروش تبلیغات ، یکی دیگر از تمرکزهای اصلی رشد، بیش از 36 درصد افزایش یافته است.این در حالی است که فروش فروشگاه‌های آنلاین 12٪ افزایش یافت، خدمات فروش شخص ثالث 23٪ به دست آورد؛ و فروش‌های انجام شده در فروشگاه‌های فیزیکی ، در درجه اول Whole Foods ، فقط 1٪ صعود کردند. و این نیز لازم به ذکر نیست که در جبهه سودAWS به انجام کارهای بالابری و کمک به تأمین بودجه پروژه‌های مختلف آمازون ادامه خواهد داد. در حالی که تنها 13٪ از کل فروش آمازون را به خود اختصاص داده است، AWS با افزایش 59٪ در درآمد عملیاتی سه ماه اول، به 2.2 میلیارد دلار - نیمی از کل شرکت رسیده است. سه ماه اول میزان فروش ارز منفی تأثیر ارز برای خدمات اشتراکی و AWS به 42٪ افزایش یافته است، که شامل مشتریان Lyft و Volkswagen می‌شود. رئیس دارایی آمازون گفت، فروش تبلیغات، یکی دیگر از تمرکزهای اصلی رشد، بیش از 36 درصد افزایش یافته است. در مقایسه، فروش فروشگاه‌های آنلاین 12٪ افزایش یافت؛ خدمات فروش شخص ثالث 23٪ به دست آورد و فروش‌های انجام شده در فروشگاه‌های فیزیکی ، در درجه اول Whole Food ، فقط 1٪ صعود کردند.

آمازون ثروتمندترین شرکت جهان، با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم امکان تحویل سریع سفارشات به مشتریان را فراهم ساخته است. همین موضوع باعث شده است که مشتریان زیادی از سراسر دنیا به خرید از این سایت راغب باشند. اگر دوست دارید با کسب و کار جذاب آمازون َآشنا شوید، ما به شما شرکت در دوره آموزش کسب درآمد از سایت آمازون به دلار را پیشنهاد می‌کنیم که به نام دوره آربی شناخته می‌شود. این دوره به زبان فارسی، به شکل ویدئویی و توسط استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین تهیه شده است. 

منبع: ezzatkhah.com


هدفمندی در زندگی و تاثیرات آن

یکی از مهمترین قابلیت‌های انسان این است که خودش می‌تواند روش زندگیش را انتخاب کند. او می‌تواند انتخاب کند که صاحب فرزند باشد یا نه، در دانشگاه درس بخواند یا خیر، کسب و کار خاصی را راه اندازی کند یا نه. همچنین می‌تواند با زیر پا گذاشتن همه قوانین، آینده خودش را به شکل دیگری ترسیم کند. مطمئناً وقتی انسان، انتخاب‌های درستی در زندگی خود داشته باشد، با مزیت‌های متعددی رو به رو خواهد شد و حس دست یابی به موفقیت از آن هم بهتر است. حال اگر مجبور به طی کردن یک زندگی اشتباه بودید، چه احساسی به شما دست می‌داد؟ حتی از آن بدتر، اگر به شما می‌گفتند که فرد مورد علاقه‌تان را فراموش کنید و با شخص دیگری که واقعاً از او بیزار هستید، ازدواج کنید، یا تمام چیزهایی که تاکنون یاد گرفته‌اید و دوست داشته‌اید را فراموش کنید و در عوض تمام زندگی خود را وقف این رابطه کنید، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟. مطمئناً عذاب و ناراحتی‌های جسمی این موقعیت، مشابه زمانی است که بخواهید شی گران بهایی را از کسی بگیرید. این وضعیت باعث بروز اضطراب، افسردگی، تردید پیدا کردن به خود و به طور کل، بروز احساسات منفی در شما خواهد شد. با این حال، افرادی هستند که خواسته یا ناخواسته، زندگی خود را بر اساس معیارها و خواسته‌های جامعه بنا می‌کنند و توجهی به اهداف خود ندارند و در زندگی خود احساس نارضایتی می‌کنند. در حالی که ناراحتی، حسی است که همانند شادی متداول است، اما اگر به حالتی دائمی تبدیل شود، افکار خودکار منفی به سراغ شما خواهند آمد که خارج شدن از آن کار دشواری خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای داشتن یک زندگی هدفمند آشنا کنیم.


1-می‌توانید به دیگران برای رسیدن به هدف‌هایشان کمک کنید

یکی از مزایای هدفمندی این است که می‌توانید نقاط قوت خود را شناسایی کنید و در جهت خدمت رساندن به اعضای جامعه خود قدم بردارید. اما اگر شما فاقد خودآگاهی باشید و نتوانید از مهارت‌های خود برای کمک به دیگران استفاده کنید، مطمئناً این کار غیر ممکن خواهد بود.

2-عزت نفس شما افزایش می‌یابد

با پشت سر گذاشتن سال‌های زندگی، شخصیت و نگرش شما، توسط تجربیات¬تان شکل می‌گیرد. با این حال، اتفاقات منفی، باعث می‌شود شما نسبت به خودتان ترید پیدا کنید و نگرش و ذهنیت شما به چالش کشیده می‌شود. در این صورت، عزت نفس شما با افت شدیدی رو به رو خواهد شد. داشتن یک زندگی هدفمند، راهی ارزشمند برای تقویت عزت نفس است. وقتی شما رویکرد خود را نسبت به مشکلات زندگی تغییر می‌دهید، اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد و چنان در خودتان احساس شایستگی می‌کنید که می‌توانید بر تمام مشکلات غلبه کنید و حتی خودتان در موقعیت‌هایی که از نتیجه آن مطمئن نیستید، به عامل تغییر تبدیل می‌شوید.

3-از نظر جسمی و روحی در وضعیت خوبی قرار خواهید گرفت

بله، سلامت روحی شما به اندازه سلامت جسمیتان مهم است. اگر سبک زندگی شما بر اساس انخاب خودتان نباشد، سلامت عقلی شما به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. وقتی سطح نگرانی، تحریک پذیری، عدم تمرکز و دیگر حالت‌های ناخوشایند در شما افزایش یابد، اضطراب به سراغتان خواهد آمد. در واقع، نتیجه تحقیقاتی که دانشمندان پیرامون خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بین افرادی که زندگی هدفمندی داشته‌اند و کسانی که بدون هدف بوده‌اند، حاکی از آن است که خطر مرگ در دسته اول، 20 درصد کمتر از دسته دوم بوده است.

4-پشت سر گذاشتن شکست کار راحتی خواهد بود

اگر زندگی هدفمندی را در پیش گرفته باشید، هدایت آن کار راحت‌تری خواهد بود. توجه کنید که نمی‌گوییم راحت، چون واقعاً زندگی هیچ گاه واقعاً راحت نخواهد بود. وقتی شما زندگی خود را همراستا با هدفی پیش می‌برید، باید همزمان با آن به رشد فردی دائم خود پای بند باشید. این حال، هدفمندی به شما کمک می‌کند که با مشکلات زندگی خود به خوبی کنار بیایید و گرفتار ناراحتی‌های روحی نشوید، چون شما به زندگی خود به چشم فرصتی برای ماجراجویی نگاه کرده‌اید نه همه یا هیچ. از طرفی چون می دانید در مسیر خلاقانه و حرفه‌ای قدم برداشته‌اید، از کنار شکست‌ها می‌توانید به راحتی عبور کنید. 

5-می‌توانید دیگران را ببخشید و با تلخی‌ها کنار بیایید

اصولاً درگیری‌ها و کینه‌ها، نتیجه سوءتفاهم‌هایی است که افراد با یکدیگر پیدا می‌کنند. اما اگر یاد بگیرید که با این اختلافات کنار بیایید و دیگران را ببخشید، زندگی شکل مسالمت آمیزتری برای شما پیدا خواهد کرد. البته منظور ما این نیست که نسبت به بی عدالتی‌ها و بی احترامی عمدی دیگران بی تفاوت باشید. بخشیدن به معنی پذیرفتن کار اشتباه دیگران نیست، بلکه کسانی که زندگی هدفمندی را دنبال می‌کنند، آرامش را به تنش ترجیح می‌دهند. طبق گفته آندریا برنادت، خانواده درمانگر، افراد با وجود این که به اهمیت گذشت واقف هستند، حاضر به بخشیدن دیگران نیستند. اما وقتی شما زندگی هدفمندی داشته باشید، گذشت و بخشش را برای شما آسان می‌کند، چون می دانید که هیچ انسانی به خودی خود کامل نیست. 

6-شکرگزاری به بخش مهمی از زندگی شما تبدیل خواهد شد

نکته جالب این که داشتن یک زندگی هدفمند، باعث می‌شود شما نسبت به داشته‌های خود، قدردان باشید. وقتی شکرگزاری، به جزئی از زندگی شما تبدیل شود، در نتیجه همیشه در زمان حال زندگی خواهید کرد، و از روابط خود با دیگران لذت خواهید برد. 

7-رفتارهای مثبتی پیدا خواهید کرد

وقتی در زندگی به حس شادی دست یابید، می‌توانید به استراتژی‌های سالمی برای غلبه بر استرس به دست آورید. طبق گفته استفانی هوکر: « افرادی که احساس می‌کنند زندگی برایشان معنا دار است، بیشتر میل به مراقبت از دیگران دارند، زیرا تصور می‌کنند که زندگی آنها ارزش بیشتری دارد».  لازمه این کار انجام ورزش، مدیتیشن، خودآگاهی بیشتر و مصرف کمتر مشروب، سیگار و انجام رفتارهای پرخطر است، زیرا سلامت و ایمنی شما را در معرض خطر قرار خواهد داد. 

8-با دیگران احساس همدلی خواهید کرد

وقتی در زندگی خود هدف داشته باشید، دیگران را مقصر شکست‌های خود قلمداد نخواهید کرد، زیرا می دانید زندگی مسابقه نیست. همچنین می دانید که همه انسان‌ها با یکدیگر برابر هستند و قطعاً در برهه‌هایی از زمان، دچار احساس ناراحتی خواهند شد. همچنین می دانید لازمه تربیت افرادی که به لحاظ عقلی، قوی و متعادل باشند این است که محیط دوست داشتنی و جذابی را برای آنها فراهم کنید. در این صورت است که آنها به هدف‌های بزرگی در زندگی خود دست خواهند یافت. 

9- دید روشنی نسبت به آینده پیدا خواهید کرد

شک و تردید بخشی از زندگی است. اما در همین لحظات است که یا متوجه پتانسیل‌های کشف نشده زندگی خود می‌شوید یا شرایطی را فراهم می‌کنید که فرصت‌ها از دست شما خارج شوند. با این حال، اگر در زندگی خود هدفمند باشید، به شک و تردید به چشم مسیری برای دست یابی به خواسته‌های بزرگتر نگاه خواهید کرد. این وضعیت باعث می‌شود که به جای بدبینی و اضطراب، نگاه کنجکاوانه‌ای نسبت به زندگی داشته باشید. 

هر کس باید به روشنی بداند که در زندگی چه هدفی را دنبال می‌کند و راه رسیدن به هدف چیست؟ شما چه در زندگی بر اساس قوانین اجتماعی و چه بر خلاف آنها عمل کنید، در هر حال مسئولیت ایجاد شادی و لذت به عهده خودتان خواهد بود. از آن گذشته، به خاطر داشته باشید که  تنها یک بار به دنیا می‌آیید و بنابراین لازم است معنا و هدف زندگی را برای خود مشخص کنید. 

 منبع: ezzatkhah.com