الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

قدرت ذهن و راهکارهایی برای افزایش آن

راهکارهایی برای افزایش هوش
پاسخ به این سؤال که ذهن انسان دقیقاً چگونه کار می‌کند سخت می‌باشد. دانشمندان نیز در حال تحقیق درباره این موضوع هستند تا بفهمند مغز انسان دقیقاً به چه شکل کار می‌کند. اما آن چیزی که اکنون برای شما اهمیت دارد این است که یاد بگیرید از چیزی که درون مغز شما می‌باشد استفاده بهینه کنید تا بتوانید از راز افزایش هوش برای بیزینس و زندگی شخصی آگاه گردید. به این معنا که زمانی که شما در دوراهی قرار می‌گیرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و واکنش بهتری نسبت به دنیا و تصمیمات خود نشان دهید. در این مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی نماییم. در این زمینه نیاز است که 4 نکته را یاد بگیرید و اجرا نمایید.
نکته اول:  ذهن انسان به چه میزان تاثیر پذیر است؟
بسیاری از کارهایی که شما در زندگی انجام می‌دهید و تصمیماتی که می‌گیرید از اطلاعاتی که قبلاً وارد مغز خود کرده‌اید نشأت می‌گیرند و این باعث می‌شود که این اطلاعات بر اقدامات، واکنش‌ها و تصمیمات شما تأثیر بسزایی بگذارند. بنابراین خیلی اهمیت دارد که شما در طول روز چه اطلاعاتی را وارد مغز خود می‌کنید. در اصل زمانی که شما در زندگی تصمیمی می‌گیرید، اطلاعاتی که از قبل وارد ذهن خود کرده‌اید در تصمیم گیری شما نقش دارند. برای مثال اگر شما در یک زمینه تجربه‌های ناموفق زیادی داشته باشید، زمانی که دوباره با آن کار روبرو می‌شوید هر چقدر هم که سعی کنید و با خود بگویید که دیگر این اتفاق گذشته است، باز هم تأثیر آن بر مغز شما وجود خواهد داشت. پس دقت داشته باشید خیلی حائز اهمیت است شما چه کتابی مطالعه می‌کنید، چه فیلمی تماشا می‌کنید، با چه افرادی در ارتباط هستید و... ، زیرا همه‌ی این‌ها یک سری اطلاعات است که شما به ذهن خود وارد می‌کنید. پس بدانید ذهن شما یک پروژکتور است و چیزی را نمایش می‌دهد که شما به آن وارد می‌کنید.


نکته دوم:قدرت تجزیه و تحلیل ذهن چقدر است؟
ذهن شما بعد از دریافت داده و اطلاعات شروع به تفسیر آن‌ها می‌نماید. این عمل سهم مهمی در شخصیت شما خواهد داشت. برای مثال اگر تصادفی اتفاق بیفتد و 7 فرد مختلف صحنه آن تصادف را ببینند، بعد از آن، اگر از هر یک از آن افراد به طور جداگانه بپرسید که ماجرای تصادف را برای شما بگویند، احتمالاً شما 7 داستان مختلف را از آن‌ها می‌شنوید زیرا هر کدام از آن‌ها در بیان خود، روی نقاط مختلفی برای تعریف حادثه تمرکز می‌کنند. درست است که همه‌ی آنها یک اتفاق را دیدند ولی شما چندین تفسیر متفاوت از آن‌ها می‌شنوید. این امر به این علت است که زمانی که اطلاعاتی وارد ذهن شما می‌شود، ذهن شما سریع و بلافاصله شروع به آنالیز و تحلیل آن اطلاعات می‌نماید و از آنجایی که یکی از وظایف اصلی ذهن تفسیر کردن می‌باشد، تفسیری را ارائه می‌دهد که با یک فرد دیگر متفاوت است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در دعوا و بحث‌های بین دو نفر که حتی ممکن است ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند درباره یک موضوع و مشکل تفسیرهای کاملاً متفاوتی از آنها دریافت کرده باشید. چراکه تمام حرف‌ها، گفتگوها، اقدامات و سایر موارد در ذهن افراد مختلف تعریف متفاوت و در نتیجه تفسیر متفاوتی دارند. راه حل این است که شما سعی کنید شیوه تفسیر طرف مقابلتان را بفهمید و متوجه شوید او قصد دارد به چه شکل این موضوع را آنالیز کند و کم کم ذهن او را بشناسید.
نکته سوم: شخصیت خود را بسازیم
باید بدانید که منظور و مقصود شما دقیقاً چه چیزی می‌باشد. شما در ذهن خود قصد دارید به چه شخصیتی تبدیل گردید یا چه شغلی را به دست آورید. این که همه‌ی این موارد در ذهن شما تعریف مشخصی داشته باشند، فوق العاده مهم می‌باشد زیرا تمام حرکت‌ها، واکنش‌ها و تصمیمات شما خیلی به این موضوع بستگی دارد. برای مثال زمانی که برای ساختمانی آتش سوزی اتفاق می افتد و افراد بسیاری اطراف آن ساختمان هستند، زمانی که با این صحنه مواجه می‌شوند عده‌ای از آنها به دور شدن از آن محل اقدام می‌نمایند و عده‌ای به سمت ساختمان می‌روند تا کمک کنند. در این زمان یک سری اطلاعات که در این مثال همان ساختمان است وارد ذهن می‌شود و پس از تفسیر به این مرحله می‌رسد که اکنون مقصود و هدف هر فرد چه چیزی است. اگر افراد در ذهن خود ثبت کرده باشند که در این موقعیت باید کمک کنند تا اوضاع را بهتر نمایند، به سمت ساختمان حرکت می‌کنند و در راستای کمک کردن برای بهبود شرایط و کمک به افراد آسیب دیده قدم بر می‌دارند ولی زمانی که افراد با دیدن این صحنه و شنیدن خطر به فرار و دور شدن از آن محل اقدام نمایند، یعنی بعد از دریافت و تفسیر اطلاعات هدف و منظور دیگری را در ذهن تعریف کرده‌اند.


نکته چهارم: چگونه می‌توانیم ذهنمان را کنترل و مدیریت نماییم؟
نحوه عمل کردن شما بسیار مهم است. در زندگی شما اتفاقات بسیاری رخ داده است که در ذهن شما ثبت شده‌ و باعث شده‌اند که امروز به این شخصیتی که دارید، برسید. ممکن است خیلی از این اتفاقات آنچه خواستار آن بودید یا ایده آل شما، نباشند ولی بر اقدامات، واکنش‌ها و تمام تفسیری که نسبت به کائنات دارید، تأثیر می‌گذارند. اما خوشبختانه همین امروز با خواندن این مقاله متوجه شدید که چرا بعضی مواقع عصبانی می‌شوید، روابط اجتماعی خوبی ندارید. همه این‌ها طبق 3 نکته قبل به خاطر اطلاعات نادرستی که وارد ذهن شما شده، تفسیرهای نادرستی که ساختید، می‌باشد. الآن دیگر شما فرمول ذهن خود را می دانید پس می‌توانید آن را کنترل نمایید.
ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد؟ هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.