الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

انواع روش های مطالعه و یادگیری


تکنیک هایی برای مطالعه و یادگیری


همیشه یادگیری آن هم به شکل سریع و اصولی طرفداران زیادی داشته است. افراد به دنبال این هدف هستند که بتوانند با اختصاص زمان کمتری به مطالعه، مطالب بیشتر و برای مدت طولانی تری در ذهن خود نگه دارند. دنیای امروز هر لحظه در حال پیشرفت تکنولوژی، علم و ظهور نوآوری‌های مختلف است. اگر قدرت یادگیری سریع و روش های درست مطالعه را ندانید، از قافله عقب خواهید ماند.



 پس بهترین راه این است که مهارت خود را برای یادگیری سریع افزایش دهید. یادگیری، یکی از چالش های پیش روی انسان از تولد تا مرگ است. در تمام طول زندگی، انسان آگاهانه یا ناآگاه در حال یادگیری است. یادگیری سریع مطالب آموزشی یک ضرورت است و پیگیری تکنیک های یادگیری سریع برای افزایش مهارت و توانمندی مغز امری ضروری به حساب می آید. در این مقاله به نکات و تکنیک هایی جهت مطالعه و یادگیری سریع و اصولی می پردازیم.


مدیریت محیط یادگیری


انتخاب محیط مناسب و متناسب با شرایط موردنظر ما بسیار مهم است. این محیط از نظر سکوت و آرامش، دما، زیبایی یا سادگی و.... در کیفیت مطالعه و تمرکز شما نقش دارد. حتما خودتان بارها این موضوع را تجربه کردید. ساختار بدن ما برای خواب، دمای بدن و حتی توانایی ذهنی، ریتم و الگوی بیولوژیکی معینی دارد. 

پس باید زمان‌هایی که هوشیاری و تمرکز شما در بالاترین حد ممکن قرار دارد را به یادگیری مطالب جدید اختصاص دهید. محیط‌های شلوغ و پر تنش قدرت یادگیری و هوشیاری شما را کاهش می‌دهند. برای اینکه در بهترین حالت یادگیری باشید، یک محیط منظم، امن و با دمای مناسب که دمای آن به صورت میانگین بین ۲۲ تا ۲۷ درجه‌ باشد را برای مطالعه انتخاب کنید.


مغرتان را با تمرین تقویت کنید


مغز هم مثل سایر عضلات بدن برای تقویت نیاز به تمرین دارد تا نتیجه بهتری حاصل شود. با ایجاد چالش ‌های جدید برای مغزتان دقت، حافظه، تمرکز و سرعت ذهنی خود را تقویت کنید. هرچه مغز شما ورزیده‌تر شود، سرعت یادگیری شما هم بیشتر خواهد شد. پیشنهاد می شود ویدئو کاربردی اصول مهم یادگیری را مشاهده کنید.


انتخاب زمان درست برای مطالعه


هر فردی با توجه به شرایط خودش مانند ساعات خواب و بیداری، توانایی ذهنی و... ممکن است در زمان های خاصی از روز تمرکز بیشتری برای یادگیری و درک مطالب داشته باشد. پس با شناختی که از خود دارید، مناسب ترین زمان در طول روز را به یادگیری اختصاص دهید. 




مطالعه را عادت روزمره خود کنید


هر چیزی که به عادت در زندگی تبدیل شود، ترک آن برای انسان سخت خواهد شد. پس چه بهتر که عادات خوب و مفید را در روتین خود قرار دهیم و آنها را تکرا کنیم مانند عادت به مطالعه کتاب. در این خصوص هم می توانید زمان مشخصی در طول روز را به آن اختصاص دهید و هم می توانید به خودتان آسان تر بگیرید و حتی در مترو و... هم این کار را انجام دهید. با این روش سرعت یادگیری شما هم بیشتر می شود. همانطور که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب به آن اشاره کرده، تکرار یادگیری و تبدیل آن به عادت باعث شکل گیری رشته های عصبی در مغز می شود. البته باید این کار تداوم داشته باشد.


استفاده از روش یادداشت برداری اصولی


قطعا یادداشت برداری نکات به شما کمک خواهد کرد تا مطالب را بهتر یاد بگیرید و بهتر هم به خاطر آورید. یادداشت برداری اصول و قواعد خودش را دارد که برای یادگیری بهتر آن می توانید ویدئو بهترین روش مطالعه را مشاهده کنید.


آنچه یاد می گیرید ، عملی تجربه کنید


همیشه تجربه عملی و اجرا کردن هر آنچه آموخته می شود به مراتب چندین برابر بیشتر در ذهن می ماند و فراموش نمی شود. زمانی که آنچه یاد می گیرید را عمل هم بکنید، منجر به یادگیری سریع شما می شود.



 پس بهتر است وقتی چیزی را در یک کتاب می‌خوانید، با دانش و تجربه عملی ترکیب کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. بنابراین یک راه بسیار عالی برای یادگیری سریع، تجربه همان چیزهایی است که یاد گرفته‌ایم البته زمانی که به اندازه کافی درباره آن یاد گرفته و بررسی های لازم را انجام دادیم.


آیا شما هم تصمیم دارید کسب و کار خود را به صورت آنلاین در وبسایت بزرگ آمازون شروع کنید و به صورت 24 ساعته کسب درآمد کنید؟ اگر به بیزینس آمازون علاقه مند هستید و قصد دارید کسب و کاری آزاد از زمان و مکان بسازید و با جدیدترین راهکارها و به دلار کسب درآمد کنید، با آموزش فروش در آمازون می توانید این کار را انجام دهید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.