الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

10 نکته برای کمک به شما در جلوگیری از نشخوار کردن

نشخوار فکری چیست؟

آیا مغز شما تا به حال با یک فکر یا رشته ای از افکار پر شده است که فقط تکرا و تکراو تکرار می شوند؟ روند تفکر مداوم در مورد همان افکار که غم انگیز یا تاریک هستند، نشخوار فکری نامیده می شود. یک عادت نشخوار می تواند برای سلامت روان شما خطرناک باشد زیرا می تواند افسردگی را طولانی مدت یا تشدید کند و همچنین توانایی شما را برای تفکر و پردازش احساسات مختل کند. همچنین ممکن است باعث شود شما احساس انزوا کنید و در حقیقت بتواند مردم را از خود دور کند.

چه چیزی باعث نشخوار کردن می شود؟

افراد به دلایل مختلف نشخوار می کنند. طبق انجمن روانشناسی آمریکا، برخی از دلایل عمده نشخوار فکری عبارتند از:

  • اعتقاد دارید که با نشخوار کردن، به زندگی یا یک مسئله بینایی خواهید رسید
  • داشتن سابقه ضربه عاطفی یا جسمی
  • مواجه با عوامل استرس زای مداوم که قابل کنترل نیستند
  • نشخوار در افرادی که دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند، شامل کمال گرایی ، روان رنجوری و تمرکز بیش از حد بر روابط فرد با دیگران است.

شما ممکن است تمایل داشته باشید که روابط خود با دیگران را بیش از حد ارزش گذاری کنید و برای حفظ روابط خود فداکاری های بزرگ شخصی انجام دهید، حتی اگر آنها به سود شما نباشند.



نکاتی برای پرداختن به افکار نشخوارکننده

هنگامی که در یک چرخه فکر نشاط آور گیر کردید، خارج شدن از آن دشوار است. اگر وارد چرخه چنین افکاری می شوید، مهم است که هرچه سریعتر آنها را متوقف کنید تا از شدت آنها جلوگیری شود. همانطور که وقتی یک توپ در سراشیبی می چرخد ، متوقف کردن افکار نشخوارکننده هنگام شروع نورد آسان تر و سرعت کمتری نسبت به زمانی که سرعت خود را جمع کرده اند است. بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا این افکار وسواسی از ذهن شما عبور نکند؟

در اینجا 10 نکته وجود دارد که می توانید هنگام شروع چرخش همان فکر یا مجموعه افکار، از نشخوار آنها جلوگیری کنید. سعی کنید:

1. حواس خود را پرت کنید

وقتی فهمیدید که شروع به نشخوار فکری می کنید ، یافتن حواس پرتی می تواند چرخه فکر شما را بشکند. به اطراف خود نگاه کنید، به سرعت کار دیگری را برای انجام انتخاب کنید و به آن فکر نکنید. در نظر گرفتن:

  • تماس با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده
  • کارهای خانه را انجام می دهید
  • تماشای فیلم
  • کشیدن یک تصویر
  • کتاب خواندن
  • در محله خود قدم بزنید

2.  برنامه ریزی برای اقدام

به جای تکرار مجدد همان فکر منفی بارها و بارها، آن فکر را انجام دهید و برنامه ای برای اقدام برای حل آن تنظیم کنید. در ذهن خود، هر مرحله ای را که باید برای حل این مشکل بردارید مشخص کنید یا آن را روی یک کاغذ بنویسید. تا آنجا که ممکن است خاص باشید و همچنین انتظارات خود را واقع بینانه نشان دهید. انجام این کار باعث پایان یافتن نشخوار فکری شما می شود. همچنین به شما کمک می کند تا یکبار برای همیشه یک فکر منفی را از ذهن خود بیرون بیاورید.

3.  اقدام کنید

هنگامی که برنامه عملیاتی را برای پرداختن به افکار نشخوارکننده خود ترسیم کردید ، یک قدم کوچک برای حل مسئله بردارید. برای حل مشکلی که بیش از حد  بر روی آن وسواس پیدا کرده اید به برنامه ای که تنظیم کرده اید مراجعه کنید. با هر مرحله به آرامی و به تدریج به جلو حرکت کنید تا ذهن شما راحت شود.

4.  افکار خود را زیر سوال ببرید

ما معمولاً وقتی فکر می کنیم اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم یا اتفاقی آسیب زا برای ما افتاده است که احساس مسئولیت می کنیم، نشخوار می کنیم. اگر شروع به فکر کردن در مورد یک فکر آزار دهنده می کنید، سعی کنید فکر تکراری خود را در ذهن خود قرار دهید. تفکر بیشتر در مورد اینکه ممکن است فکر آزار دهنده شما دقیق نباشد ممکن است به شما کمک کند که نشخوار نکنید زیرا متوجه می شوید که این فکر چندان منطقی نیست.

5. اهداف زندگی خود را دوباره تنظیم کنید

کمال گرایی و هدف گذاری غیر واقعی می تواند منجر به نشخوار فکری شود. اگر اهدافی را تعیین کنید که غیرواقعی است، ممکن است شروع به تمرکز بر روی این کنید که چرا و چگونه به هدفی نرسیده اید یا اینکه برای رسیدن به آن باید چه کار می کردید. تعیین اهداف واقع بینانه تری که توانایی دستیابی به آنها را دارید می تواند خطرات ناشی از تفکر در اعمال خود را کاهش دهد.

6.  در افزایش عزت نفس خود کار کنید

بسیاری از افرادی که نشخوار می کنند، مشکلات عزت نفس را گزارش می دهند. در حقیقت، عدم عزت نفس می تواند با افزایش نشخوار فکری در ارتباط باشد. همچنین با افزایش خطر افسردگی در ارتباط است. تقویت عزت نفس از بسیاری جهات قابل انجام است. به عنوان مثال، استفاده از نقاط قوت موجود می تواند به حس تسلط، که می تواند عزت نفس را افزایش دهد، اضافه کند. برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند که در زمینه افزایش عزت نفس در روان درمانی کار کنند. همانطور که عزت نفس خود را افزایش می دهید، خودکارآمدی نیز ممکن است افزایش یابد. ممکن است دریابید که توانایی کنترل نشخوار فکری را بهتر دارید.

7.  مدیتیشن را امتحان کنید

مدیتیشن می تواند نشخوار فکری را کاهش دهد زیرا شامل پاک کردن ذهن شما برای رسیدن به یک حالت آرام عاطفی است. وقتی خود را با یک حلقه تکرار فکر در ذهن خود پیدا کردید، به دنبال یک فضای آرام باشید. بنشینید، نفس عمیق بکشید و به چیزی جز تنفس توجه نکنید.

8. عوامل محرک خود را بفهمید

هر بار که نشخوار می کنید، یادداشت ذهنی خود را در مورد وضعیتی که در آن قرار دارید، یادداشت کنید. این شامل جایی است که هستید، چه ساعتی از روز است، چه کسی در اطراف شماست (اگر کسی باشد) و آنچه که آن روز انجام داده اید. ایجاد روش هایی برای جلوگیری یا مدیریت این عوامل محرک می تواند نشخوار فکری شما را کاهش دهد.

9.  با یک دوست صحبت کنید

افکار نشخوارکننده می توانند احساس انزوا کنند. صحبت در مورد افکار خود با دوستی که می تواند دیدگاه بیرونی ارائه دهد، ممکن است به شکستن چرخه کمک کند. حتما با دوستی صحبت کنید که می تواند این دیدگاه را به شما بدهد تا اینکه شما مشغول نشخوار شوید.



10.  درمان را امتحان کنید

اگر افکار نشخوارکننده شما زندگی شما را تسخیر می کند، ممکن است بخواهید درمان را در نظر بگیرید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا دلیل نشخوار فکری و چگونگی رفع مشکلات موجود در هسته آنها را تشخیص دهید.

تغییر سبک زندگی

اگر شما نشخوار کننده باسابقه هستید و می خواهید به افکار منفی تکراری خود پایان دهید، در اینجا چند تغییر ساده وجود دارد که می توانید در زندگی خود ایجاد کنید:

در تلاش برای حل مشکلات خود پیش قدم باشید ابتدا مشکلات زندگی خود را شناسایی کرده و سپس برای حل مشکلات خود،  مرحله به مرحله اقدام کنید.

انتظارات خود را تعیین کنید

افکار منفی نشخوارکننده می توانند وقتی که ارزش شخصی خود را زیر سوال می بریم، رخنه کنند. خود را به خاطر موفقیت های خود ستایش کنید و خود را به خاطر اشتباهات خود ببخشید. با مراقبت از خود و انجام کارهایی که از آنها لذت می برید و در آنها برتری دارید، دائماً در ایجاد عزت نفس خود کار کنید.

یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید

داشتن دوستان و اعضای خانواده و شاید حتی یک درمانگر، در صورت بروز مشکلی یا روز بدی، می توانید از هرکدام از آنها بخواهید که به او کمک کنند. این افراد خاص ممکن است شما را از افکار نشخوارکننده شما دور کنند و همچنین ممکن است باعث افزایش عزت نفس شما شوند.

توقف نشخوار کردن امکان پذیر است

اگر نشخوار کننده هستید، دانستن برخی نکات مهم است که ممکن است به شما کمک کند چرخه فکر خود را قبل از اینکه از کنترل خارج شود، متوقف کنید.

همچنین مهم است که فعال باشید و قدم هایی را برای جلوگیری از نشخوار کردن خود در وهله اول بردارید. با آگاهی و برخی تغییرات در سبک زندگی، می توانید خود را از افکار نشخوارکننده خلاص کنید. اگر متوجه شدید که نمی توانید از این نکات برای کمک به نشخوار فکری خود استفاده کنید، باید برای کمک به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنید.


برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت عزت خواه دات کام دنبال نمایید.

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره تخصصی فروش در آمازون) در ارتباط باشید .

فروش تخصصی محصولات در آمازون

کسب درآمد از آمازون 

اینجا میخواهیم یک بیزنس واقعی رو بسازیم و صفر تا صد آموزش ببینیم 





دوست داری یک شغلی داشته باشی که از هر کجای دنیا و در هر ساعتی از شبانه روز بتونی کنترلش کنی ؟

حتی تو سفر ؟

کسب درآمد به دلار داشته باشی و با کمترین سرمایه یک برند برای خودت بسازی و محصولاتت رو در آمازون بفروشی .

تو کمترین زمان اصل سرمایه و همچنین درآمد بالا داشته باشی

اگر به کسب و کار آنلاین و کسب درآمد دلاری علاقه‌مند هستی، مطلع باش که بیزینس آمازون یکی از بزرگترین و پرسود ترین بیزینس‌های آنلاین جهان است. با آموزش‌های گام به گام دوره آربی، فروش کالای فیزیکی در آمازون با محوریت خرید کالا از علی بابا در چین و فروش در آمازون آمریکا را یاد می گیری. در واقع تو با این دوره آموزش های جامع، گام به گام و بروز فروش در آمازون را در اختیار داری. پس تصمیم قطعی را برای خرید این دوره بگیر تا کسب درآمد دلاری در وبسایت آمازون را تجربه کنی. 

چرا وبسایت آمازون ؟

جف بزوس در سال 1994 آمازون را تاسیس کرد و در سال 1995 آمازون به عنوان یک فروشگاه کتاب آنلاین شروع به کار کرد و در نهایت بستری را برای فروش کالاهای مختلف ساخت.

49.1 ٪ از کل فروش الکترونیکی محصولات در آمریکا برای آمازون ثبت شده است که سهم  eBay فقط 6.6 ٪ بود!!!

بیشتر از یک و نیم میلیون کارمند دارد.

در آمازون حدودا، 353 میلیون محصول ثبت شده است.

386.000.000.000 دلار درآمد سالانه آمازون.

فروش شخص ثالث (3P) آمازون 54% از درآمد آمازون را تشکیل می دهد.

85% فروشندگان شخص ثالث آمازون سودآور هستند.

92% فروشندگان از اجرا توسط آمازون (FBA) استفاده می کنند.

Amazon.com حدوداً 3 میلیارد بازدید در ماه دارد.

300 میلیون مشتری در سراسر دنیا.

 

 

جهت شرکت در دوره آموزش فروش در آمازون و کسب درآمد از شرکت آمازون ( حتی از ایران ) با مراجعه به سایت عزت خواه دات کام به آدرس

https://ezzatkhah.com/rb

و جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های پشتیبانی ایران : 00989304444736 و 00989302222413 (واتساپ)

تکنیک های مدیریت زمان که هر فرد موفقی باید بداند

مدیریت خوب زمان می تواند به پیشرفت کار شما کمک کند. سازماندهی هر روز به شما کمک می کند تا کار را به موقع به اتمام برسانید، در جلسات مهم مشغول باشید و به شما فضای خلاقیت در انجام وظایف را می دهد. داشتن مهارت های قوی در مدیریت زمان می تواند در نهایت منجر به تحقق اهداف اصلی و پیشرفت در موقعیت خود شود.

مهارت های مدیریت زمان چیست؟

مهارت های مدیریت زمان شامل مهارت های متنوعی است که به شما کمک می کند زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. برخی از مهمترین مهارتهای مدیریت زمان عبارتند از:

سازماندهی: منظم ماندن می تواند به شما کمک کند تا تصویری واضح از آنچه باید و چه زمانی انجام دهید، حفظ کنید.

اولویت بندی: ارزیابی هر یک از مسئولیت های خود برای اولویت داشتن در یک مدیر زمان خوب کلیدی است. روش های زیادی برای اولویت بندی آنچه باید انجام دهید وجود دارد.

تعیین هدف: تعیین هدف به شما این امکان را می دهد که هدف نهایی خود را بطور واضح درک کنید و اینکه برای رسیدن به آن دقیقاً چه مواردی را باید اولویت بندی کنید. تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می تواند به موفقیت در حرفه شما منجر شود.

ارتباطات: توسعه مهارت های ارتباطی قوی به شما امکان می دهد برنامه ها و اهداف خود را برای افرادی که با آنها کار می کنید روشن کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا تفویض اختیار کنید که به شما امکان می دهد مهمترین وظایف مرتبط با اهداف خود را متمرکز کنید.

برنامه ریزی: بخش اساسی مدیریت زمان برنامه ریزی است. کارآمد بودن در برنامه ریزی روز، جلسات و چگونگی انجام کارها به شما کمک می کند تا به برنامه خود پایبند باشید.

مدیریت استرس: هنگام تمرین مدیریت زمان مناسب، باید مراقب سلامت روانی خود نیز باشید. کنترل استرس به روشی مثبت می تواند به شما کمک کند تا هنگام گذراندن برنامه خود انگیزه داشته باشید و عملکرد خوبی داشته باشید.


مقاله پیشنهادی: اشتباهات رایج در مدیریت زمان


چرا مهارت های مدیریت زمان مهم هستند؟

مهارت های مدیریت زمان از این جهت مهم هستند که به شما کمک می کنند کار خود را به شکلی تنظیم کنید که بتوانید اهداف خود را تحقق بخشید. به عنوان مثال، اگر هدف شما استخدام است ، به زمان برای به روزرسانی رزومه ، جستجوی جوایز ، درخواست ، تحقیق در شرکت ها و آماده شدن برای مصاحبه نیاز دارید. کنار گذاشتن زمان مشخص در روز به شما کمک می کند تا مراحل لازم برای کار را طی کنید. متناوباً ، اگر شغلی دارید ، احتمالاً مسئولیت های مختلفی برای کمک به شرکت در دستیابی به اهداف خاص بر عهده دارید. حفظ موفقیت در تقویم، جلسات و وظایف شما برای موفقیت در نقش شما ضروری است.

حضور کامل و متمرکز ناشی از مهارت های قوی مدیریت زمان است. به عنوان مثال، اگر دیر به جلسه می روید و باید در پروژه ای کار کنید، ممکن است اطلاعات مهمی را که می تواند به شما در انجام کار بهتر کمک کند، از دست بدهید. مدیریت خوب وقت خود همچنین به شما امکان می دهد فضا را برای خلاقیت و پیشبرد اهداف خود داشته باشید. وقتی برای اتمام وظایف خود زمان مشخصی در نظر گرفته اید، می توانید برای تفکر در مورد تصویر بزرگ خود و شرکت خود نیز وقت بگذارید.

چگونه مهارتهای مدیریت زمان را بهبود ببخشیم

کار بر روی مهارت های مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا در صورت درخواست فرصت های جدید، یک کارمند بهتر و کاندید قوی باشید. در اینجا چند روش برای بهبود مهارت های مدیریت زمان وجود دارد:

1. اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین کنید

تمرین هدف گذاری منظم می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً بفهمید که برای دستیابی به نتایج خاص باید چه کارهایی را انجام دهید. برای رسیدن به اهداف بزرگتر و بلند مدت، اهداف مهم را در این راه مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر هدفی دارید که در مدت شش ماه ارتقا پیدا کنید، ممکن است برای پیشرفت در مهارت های خاص، اهداف کوچکتری را تعیین کنید. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و بر اساس زمان باشد.



2.  تقویم خود را مدیریت کنید

اختصاص دادن زمان برای انجام مهمترین کارها در لیست شما برای مدیریت وقت شما مهم است. ممکن است به طور منظم مسدود کردن برخی از براکت ها در تقویم خود را مدنظر داشته باشید، بنابراین بدون داشتن حواس پرتی و جلسات، وقت خود را در برنامه خود تضمین می کنید. شما همچنین باید مفید بودن یا نبودن شرکت در جلسات را در نظر بگیرید. اگر احساس می کنید به هیچ وجه ارزش افزوده یا کمک نمی کنید، باید احساس قدرت کنید که بعضی جلسات را رد کنید. اگر این کار را انجام دهید، از صلاحدید استفاده کنید و مودب باشید - ممکن است در نظر داشته باشید ایمیلی به صاحب جلسه ارسال کنید تا به او بگویید چرا رد کرده اید.

3.  وظایف خود را در اولویت قرار دهید

اولویت بندی مهارت دشواری است اما با تمرین راحت تر می شود. می توانید با تهیه لیست های انجام وظایف، اولویت بندی را انجام دهید. نوشتن یا تایپ کردن همه مواردی که برای انجام کار نیاز دارید می تواند به شما در اولویت بندی فیزیکی کارهایی که فوری ترین کارها هستند و یا خلاص شدن از آنها آسان است، کمک کند. اگر به کمک نیاز دارید، ممکن است از مدیر یا همکار خود که در اولویت بندی نحوه انجام کار خود مهارت دارد سوال کنید. دانستن تاریخ های موعد مقرر و چگونگی تأثیر وظیفه بر دیگران و اهداف تجاری می تواند به شما کمک کند کارهای خاصی را پیش از دیگران انجام دهید.

ارتقا مهارت های مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند کارگر بهتری باشید و توانایی تمرکز کامل در طول روز را داشته باشید. با سازماندهی، تعیین اهداف و اولویت بندی لیست کارهای خود می توانید مدیر زمان بهتری باشید.


برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت عزت خواه دات کام  دنبال نمایید.

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره آموزشی خرید از علی بابا و فروش در آمازون) در ارتباط باشید .

3 وظیفه ای که به شما کمک می کند رویای بزرگی داشته باشید و به موفقیت برسید

تنها راه دستیابی به موفقیت چشمگیر، رویای بزرگ است. این سه فعالیت به شما در تحقق این آرزوها کمک می کند.

چرا رویای بزرگ نمی بینید؟ اگر رویاهای شما بسیار عادی باشد، زندگی شما نیز بسیار عادی خواهد بود. بنابراین خود را در خانه رویاهای خود ، رانندگی با اتومبیل رویاهای خود ، بازدید از سایر نقاط جهان ، کاری که از آن لذت می برید ، موفقیت بزرگ یا گذراندن اوقات با خانواده خود تصور کنید. در زندگی خود هرچه می خواهید، آرزو کنید و برای تحقق بخشیدن به آن تلاش کنید.

ترفند این است که کاری را پیدا کنید که در آن مهارت دارید و آن را ادامه دهید تا زمانی که رویای خود را زندگی کنید. می دانم که گفتن این کار راحت تر از انجام آن است، اما اگر سعی کنید چیزی را که دوست دارید انجام دهید کشف کنید و در آن مهارت داشته باشید، جای خود را پیدا خواهید کرد.

اهداف تعیین کنید

بعد از اینکه آرزوهای خود را تعیین کردید ، وقت آن است که اهداف خود را تعیین کنید. از خود بپرسید چه فعالیت هایی می تواند شما را به زندگی رویایی خود برساند. به عنوان مثال رهبر ارکستر شدن به چه چیزی نیاز دارد؟ یک معمار موفق؟ صاحب رستوران؟ سناتور ایالات متحده؟ تهیه کننده فیلم؟ مدیر عامل یک شرکت Fortune 500؟ یک غول املاک و مستغلات؟ هر آنچه درمورد هدف رویایی خود می توانید بیاموزید. سپس ، برای شروع آماده شوید.

با اهداف خود پرخاشگر باشید. در نظر بگیرید که در طی یک ، دو ، پنج یا حتی 10 سال خود را کجا می بینید. سپس اهداف واقعی خود را تعیین کنید که می توانید سالانه 100 درصد آنها را محقق کنید. این اهداف باید شما را به رویای شما نزدیک کنند. آنها همچنین باید بسیار واضح و نوشته شده باشند تا بتوانید به آنها نگاه کنید. به یاد داشته باشید، رویاها مانند مقصد هستند - اگر می خواهید به جایی از زندگی بروید باید مکان خود را بشناسید و جایی که می خواهید تجسم کنید. این رمز موفقیت است: برای داشتن انگیزه ، باید به رویا ادامه دهید. اگر انگیزه ای نداشته باشید ، مقصدی نخواهید داشت.


مقاله پیشنهادیتاثیر رشد فردی در رسیدن به موفقیت


احساس هدف خود را پیدا کنید

رویاها حس هدف را به شما القا می کنند و اگر هدفی در زندگی نداشته باشید ، احتمالاً افسرده می شوید.. درست مثل اینکه برای انجام فعالیت های بدنی باید بدن خود را هیدراته نگه دارید ، باید انگیزه خود را نیز حفظ کنید. بزرگ دیدن شما را در زندگی فعال و رو به جلو نگه می دارد. اغلب اوقات ، مردم درآمد کسب می کنند و بیش از حد راحت می شوند - آنها یک خانواده ، یک خانه خوب ، یک ماشین فانتزی دارند ، به تعطیلات می روند ، اما همچنین افسرده می شوند. آنها دیگر مقصد ندارند. آنها رویاهایی ندارند بنابراین ، من به مردم می گویم که هرگز خواب دیدن را متوقف نکنند. این ورزشکار سابق ممکن است آرزو داشته باشد که مربی ، مدیر یا صاحب مشاغل شود. وکیل سوخته ممکن است تصمیم بگیرد استاد دانشکده حقوق شود و وکلای نسل بعدی را شکل دهد.

توصیه من این است که از زندگی رویایی خود یک صفحه دید بسازید و همیشه به این فکر کنید که دوست دارید بعد از رسیدن به هر رویای خود ، بعد از آن چه کار کنید - رویای بزرگ بعدی شما چیست؟ به عنوان مثال ، بسیاری از بازنشستگان نمی دانند که پس از بازنشستگی چه کاری باید انجام دهند. آنها پس انداز کرده اند ، مشتاقانه منتظرند وقت داشته باشند تا آنچه را که می خواهند انجام دهند ، اما اکنون که واقعاً بازنشسته شده اند ، گم شده و مطمئن نیستند که بعد باید چه کار کنند.

در عوض ، شما باید یک تصویر ذهنی (یک صفحه بینایی در ذهن خود) از وضعیت بازنشستگی خود داشته باشید. آیا می بینید که در بهترین دوره های دنیا در حال مسافرت و گلف هستید؟ شاید شما در مورد شغل بعدی خود ، شاید املاک و مستغلات ، در خواب باشید. شاید شما آرزو داشته باشید که مربیگری کنید یا کاری خیرخواهانه انجام دهید. هر آنچه را که انتخاب کردید ، اهداف خود را تعیین کنید و برای رسیدن به یک رویای جدید شروع به کار کنید و هرگز در این راه تحقیق و یادگیری را متوقف نکنید.

همچنین پذیرفتن رسیدن به هر هدف به عنوان یک دستاورد مهم است. با هر مرحله مهم، مکث کنید و به خود جایزه دهید. افراد زیادی آرزوها و اهداف بلند مدت دارند ، اما گامهایی را که برداشته اند و اهدافی را که در این راه انجام داده اند نادیده می گیرند. با تصدیق این اهداف کوچکتر ، انگیزه خود را برای ادامه بیشتر می کنید ، به علاوه از سفر لذت می برید.

تجربه عملی کسب کنید

هنگامی که دانستید اشتیاق شما چیست و می توانید رویای خود را به وضوح پیش روی خود ببینید ، وقت آن است که تجربه عملی کسب کنید و همچنین درک کنید که از اوج شروع نخواهید کرد. شما باید در مورد آنچه می خواهید به دست آورید تحقیق کنید و دقیقاً بفهمید که برای تحقق رویای شما چه کاری لازم است.

در مرحله بعدی ، شما دو گزینه دارید: شما می توانید رویای مالک بودن یا کار در کسب و کار را داشته باشید. به عنوان مثال ، شما می توانید یک رستوران داشته باشید یا یک آشپز / صاحب خانه باشید ، می توانید یک آتلیه رقص داشته باشید یا می توانید یک سرویس تدریس خصوصی داشته باشید یا یک معلم خصوصی باشید که چنین خدماتی را دارد. نکته این است که ، شما می توانید علاقه مند باشید که در این زمینه دست داشته باشید ، یا یک کارآفرین باشید و افراد دیگری را که دارای تخصص هستند ، تجارت را اداره کنند. در هر صورت ، شما باید هرچه بیشتر در مورد تجارت یاد بگیرید ، این بدان معناست که آستین های خود را بالا زده و مدتی در این صنعت کار می کنید. به عنوان مثال اکثر بهترین مربیان ورزشی این بازی را در سطحی انجام می دادند و چه در این کار مهارت داشته باشند و چه نباشند ، نحوه بازی را یاد گرفتند. کسانی که در مربیگری بسیار عالی هستند کسانی هستند که عمیق تر و بیشتر آموخته اند.

غوطه ور شدن در صنعت با کار در آن، علاوه بر کسب دانش، به شما امکان ملاقات با افرادی را می دهد که بعداً می توانند به شما کمک کنند. به خاطر داشته باشید، تجارت به همان اندازه که می شناسید مربوط به کسانی است که می شناسید. همچنین به یاد داشته باشید ، شروع و رشد یک کسب و کار صبر و حوصله می خواهد، به معنای یادگیری از اشتباهات خود (و کسانی که در اطراف خود می بینید) است و نیاز دارد که هنگام تمرکز روی رویاها و مقصد خود ، نگرش مثبتی داشته باشید.


برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت عزت خواه دات کام دنبال نمایید.

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره تخصصی فروش در آمازون) در ارتباط باشید .

4 تمرین ساده برای تقویت توجه و کاهش حواس پرتی

توجه ما از همه چیز گرفته می شود، از استرس در زندگی ما گرفته تا صدای تلفن های ما. متخصص مغز و اعصاب آمیشی جها نشان می دهد که چگونه می توانیم توانایی تمرکز روی آنچه را که واقعاً مهم است، پرورش دهیم.

"فکر می کنم، بنابراین حواسم پرت شده است."

اگر دکارت امروز می نوشت، این همان چیزی است که ممکن است قصیده معروف او شده باشد. ما در عصر حواس پرتی به سر می بریم، که توسط آبشار شخصی سازی شده اعلان ها ، هشدارها ، متن ها ، ویدیوها ، تلویزیون قابل شستشو و موارد دیگر دست و پنجه نرم می کنیم.

توجه ما شکننده است

جها توجه ما را به یک "چراغ قوه ای که می توانید به هر آنچه انتخاب می کنید هدایت کنید" تشبیه می کند. از آنجا که تحقیقات نشان می دهد ذهن ما 50 درصد از ساعت بیداری خود را سرگردان است ، به این معنی است که بیشتر ما در حال قدم زدن با چراغ قوه های دارت و لرزان هستیم. عوامل حواس پرتی داخلی - از استرس شغلی گرفته تا اشتیاق به الکل - و حواس او را پرت می کند - مانند هشدار رعد و برق بر روی صفحه تلفن ما - به راحتی توجه ما را مختل می کند. این وقفه ها قابل توجه یا احمقانه هستند ، "آنها یک ربودن اساسی در منابع توجه ما به دور از وظیفه مورد نظر است". این کم توجهی عواقب جدی برای همه ما دارد، به ویژه برای افرادی که در زمینه های پر خطر مانند پزشکی، نظامی و عدالت کیفری قرار دارند.


مقاله پیشنهادی:  چگونه تمرکز خود را قوی کنیم؟


بنابراین، چگونه می توانیم آن چراغ قوه های سوسو را کنترل کرده و به تمرکز برسیم؟جها می گوید: "اینجاست که آموزش ذهن آگاهی آغاز می شود." وی این آموزش را به عنوان "روال قابل حمل تناسب اندام مغز برای حفظ قدرت توجه ما" توصیف می کند. وی تأثیرات چنین آموزشی را بر روی افراد در گروههای دارای استرس زیاد مانند ورزشکاران و پرسنل نظامی آزمایش کرده است. تحقیقات وی نشان داده است که توجه فردی که آموزش ذهن آگاهی نداشته است هنگامی که تحت استرس شدید است کاهش می یابد اما در افرادی که آموزش دیده اند، توجه او ثابت می ماند. علاوه بر این، در افرادی که به طور منظم تمرینات ذهن آگاهی را انجام می دهند، با گذشت زمان - حتی وقتی که تحت استرس هستند - توجه آنها بهتر می شود. به گفته جها، محققان شروع به کشف سایر مزایای مرتبط با ذهن آگاهی از جمله کاهش اضطراب، محافظت در برابر عود افسردگی و بهبود حافظه فعال کرده اند.

ذهن آگاهی چیست؟

این در مورد توجه به لحظه حال با آگاهی و بدون واکنش احساسی است . جها می گوید: "این به جهان بینی خاص یا سیستم اعتقادی معنوی یا مذهبی نیاز ندارد." آموزش ذهن آگاهی را می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد: توجه متمرکز و نظارت آزاد. آنها شیوه های بسیار متفاوت و در عین حال مکمل یکدیگر هستند.

تمرینات توجه متمرکز توانایی مغز شما را برای تمرکز روی یک شی واحد ، مانند نفس کشیدن ، پرورش می دهد. برای انجام تنفس آگاهانه، در وضعیت راحت و ایستاده ای بنشینید و تمام توجه خود را معطوف احساس تنفس کنید - "به عنوان مثال، خنکی هوا که از سوراخ های بینی شما خارج می شود یا شکم شما به داخل و خارج حرکت می کند". "بر چیزی متمرکز شوید که با تجربه حسی شما گره خورده است. وقتی ذهن شما از آن احساس به سمت محتوای ذهنی درونی یا حواس پرتی خارجی دور شد ، آن را به آرامی به جسم مربوط به نفس برگردانید. " اگر متوجه شدید که در طول یک جلسه 15 دقیقه ای صدها بار ذهن خود را بازیابی می کنید تعجب نکنید و ناامید نشوید. مغز خود را مانند توله ای سگ در حال آموزش برای راه رفتن با بند بدانید. هر زمان که با سرعت حرکت کرد آن را به آرامی هدایت کنید.

یکی دیگر از تمرینات تمرکز توجه ، پیاده روی آگاهانه است

به احساسات راه رفتن توجه کنید . پیاده روی می تواند در داخل یا خارج از منزل انجام شود. ممکن است این فعالیت راحت تر از تنفس آگاهانه باشد. با هر ورزشی که برای شما مناسب است را انجام دهید. یکی از آخرین تمرینات تمرکز توجه اسکن بدن است. ایده توجه شما را به عنوان یک چراغ قوه به یاد دارید؟ جها می گوید: "یک اسکن بدن اساساً این چراغ قوه را می گیرد و آن را به طور سیستماتیک هدایت می کند." با تمرکز توجه خود روی انگشتان پا ، توجه خود را به احساساتی که ممکن است وجود داشته باشد شروع کنید. تنگی؟ مور مور؟ گرما؟ سرما؟ در مرحله بعدی ، می توانید به کف پا و پاشنه پا ، سپس پاها ، معده و ... بروید ، چراغ قوه را به آرامی از بدن بالا ببرید. بعد از اینکه زمینه تمرین توجه متمرکز را خوب ایجاد کردید و می توانستید برای مدت زمان خاصی توجه خود را روی یک شیء خاص یا مجموعه احساسات حفظ کنید، می توانید به سراغ نظارت باز بروید.

نظارت باز

نظارت باز به شما کمک می کند بدون اینکه به آن وابسته شوید ، به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد توجه کنید. این عمل توجه به شی یا اشیای خاصی نیست. درعوض ، این درمورد باز ماندن در برابر هر تجربه ای - داخلی یا خارجی - است که به وجود می آید و اجازه می دهد تا آن ها از روی ذهن شما عبورکنند. جها می گوید: "شما آن را پردازش نمی کنید ، به آن فکر نمی کنید." "شما فقط متوجه وقوع آن شده و اجازه می دهید از بین برود." برای انجام این کار، در یک وضعیت راحت و قائم بنشینید و سعی کنید بدون احساس چگونگی احساسات ، افکار یا احساساتی که بروز می کند، آگاه باشید. این ممکن است به شما کمک کند با استفاده از کلماتی مانند "برنامه ریزی" ، "نگران کننده" ، "قضاوت" ، "به خاطر سپردن" آنچه را که پیش می آید برچسب گذاری کنید. می توانید این کار را در سکوت یا با صدای بلند انجام دهید. بعد از اینکه اسمش را گذاشتید ، بگذارید برود. به کاری که انجام می دهید فکر کنید مانند تماشای ابرها در حال حرکت در آسمان و مشاهده اشکال مختلفی که آنها ایجاد می کنند - اما در این تمرین ، در حال مشاهده افکار خود در ذهن خود هستید. و مواقعی پیش می آید که احساس می کنید همچنان درگیر فکر یا احساس خاصی هستید و به نظر نمی رسد آن را رها کنید. جها می گوید ، "اگر متوجه شدید که چنان در فکر فرو رفته اید که نمی توانید عمل نظارت آزاد را انجام دهید ، به یک تمرین تمرکز توجه برگردید تا دوباره خود را ثابت نگه دارید."

افراد معمولاً وقتی حدود 15 دقیقه در روز ، 5 روز در هفته و حدود 4 هفته تمرین می کنند ، دیدن مزایا را می بینند. او می گوید: "اگر بیشتر کار کنید ، سود بیشتری خواهید برد ، اما اگر کمتر از 12 دقیقه در روز کار کنید ، در واقع هیچ فوایدی نمی بینیم." اگر هرکدام از این تمرینات را امتحان کردید و در حفظ ذهن خود مشکل دارید ، بدانید که این یک تجربه معمول است. جها از مردم می خواهد که احساس ناامیدی نکنند - همانطور که برای هر فعالیت یا ورزش جدیدی ، شما باید تمرین کنید. ذهن سرگردان خواهد شد و این کاملا خوب است. این در مورد این نیست که نگذاریم ذهن سرگردان شود. وقتی ذهن سرگردان است ، به آرامی توجه شما را برگرداند .


مقاله پیشنهادی:  چگونه به شکل موثر بر هدف خود متمرکز شویم؟


از کم شروع کنید

جها می گوید: "با هر کاری که هدف معقولی می دانید شروع کنید و آن را به نصف برسانید و برای مدتی تعهد دهید." هدف شما ممکن است به همین راحتی باشد که نذر کنید هر روز متوقف شوید و یکی از این روش ها را حفظ کنید. احتمال این که یک بار بنشینید (یا راه بروید) تصمیم بگیرید مدتی بمانید. هدف اولیه شما هر کدام باشد ، به مدت یک ماه به آن عمل کنید و خود را به خاطر انجام دادن آن تشویق کنید! سپس به تدریج زمان تمرین خود را افزایش دهید تا زمانی که این کار را به مدت 15 دقیقه و 5 روز در هفته انجام دهید. یافتن یک جامعه ذهن آگاهی ، چه مجازی و چه حضوری ، می تواند به شما در پایبندی به فعالیت کمک کند. آنچه مهمترین است ، جها می گوید ، این است که اطمینان حاصل کنید "شما واقعاً از خود حمایت می کنید تا عادت تمرین را ایجاد کنید" ، خواه این بدان معنی باشد که چندین یادآوری را برای خود تنظیم کنید یا یک مکان و زمان آرام برای نشستن در خانه یا محل کار خود پیدا کنید.

او تأثیر مثبت آموزش ذهن آگاهی را در بسیاری از افرادی که طی سالهای گذشته با آنها کار کرده، دیده است. نکته ای که او را تحت تأثیر قرار داده این است که پرسنل ارتش می گویند نه تنها توانایی آنها در کار تحت فشار بلکه زندگی خانه آنها نیز بهبود یافته است. بسیاری به او گفتند که پس از بازگشت از محل کار برای حضور در کنار خانواده هایشان تلاش کرده اند. اما بعد از آموزش ذهن آگاهی ، آنها دریافتند که بهتر می توانند در کنار عزیزانشان حضور داشته باشند - کاری که اکثر ما نیز دوست داریم انجام دهیم. جها می گوید: "این ایده برای حضور در اطراف افراد ما وقتی واقعاً می خواهیم حضور داشته باشیم - ما اغلب از چگونگی انجام این کار فرار می کنیم." با جلب توجه خود ، می توانیم به طور کامل تری با افرادی که برای ما مهم هستند ارتباط برقرار کنیم.


امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)