آمازون از شروع اولیه خود فاصله زیادی گرفته است. از زمان راه اندازی آن در سال 1994 ، آمازون رشد پیدا کرد و به عنوان یک تجارت الکترونیک بدل شد. این روزها ، این نخستین مکان برای خریداران است که میتوانند از تمیز کردن محصولات گرفته تا جدیدترین ابزارهای فنی خرید کنند.
و با بیش از 564 میلیون محصول فروخته شده فقط در ایالات متحده ، آمازون رهبر تجارت الکترونیکی بدون رقیب است و همچنان به رشد و نوآوری خود ادامه میدهد.
این موفقیت سالها به طول انجامید و بخشی از آن به دلیل رویکرد استراتژیک آمازون برای رشد است. هر تجارت الکترونیکی ، صرف نظر از اینکه در کجا شروع میشود ، میتواند از مثال آمازون یاد بگیرد که تجارت خود را توسعه داده و مشتریان بیشتری را جذب و حفظ کند.
در اینجا شش درس وجود دارد که در مرکز چرا موفقیت آمازون قرار دارند. از آنها برای تقویت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.
1. به نیازهای مشتریان خود توجه کنید
بخشی از دلیل تکامل آمازون از خرده فروش کتاب گرفته تا خرده فروشی "همه چیز" توانایی آن برای ورود به منابع ارجاع است.
به نقل از جف بزوس ، مدیرعامل آمازون ، "قبلاً این بود که اگر شما مشتری را خوشحال کنید ، به پنج دوست میگفتند. اکنون ، با بزرگنمایی اینترنت ، خواه بررسیهای آنلاین مشتریان یا رسانههای اجتماعی ، آنها میتوانند به 5000 دوست بگویند. "
اخبار با سرعت صاعقه در سرتاسر اینترنت سفر میکنند ، بنابراین به نظر بزوس ، با ارائه یک تجربه مثبت به مشتریان ، آمازون هنگامی رشد میکند که مشتریانشان تجربیات خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. این به نوبه خود افراد جدید را به فروشگاه آمازون سوق میدهد تا صفحات محصول را مرور کنند ، فوایدی را برای خودشان تجربه کنند و سپس در مورد آن به اشتراک بگذارند.
نکته اصلی برای حفظ رشد بلند مدت با این چرخه ، رویکرد مشتری محور است. بزوس با بیان این روش توضیح میدهد: "روشهای زیادی برای مرکز دادن به یک تجارت وجود دارد. شما میتوانید بر روی رقبا متمرکز باشید ، میتوانید محصول متمرکز باشید ، میتوانید فن آوری متمرکز شوید ، میتوانید مدل کسب و کار متمرکز شوید و موارد بیشتری وجود دارد. اما به نظر من ، وسواس مشتری متمرکزترین محافظت از نشاط روز 1 است. "
آنچه شما میتوانید انجام دهید
ما در عصری زندگی میکنیم که افراد تجربیات خود را بصورت آنلاین به اشتراک میگذارند ، و مراجعه به شخصی نسبت به بازاریابی برند وزن بیشتری دارد.
از این اولویت مخاطبان به نفع خود استفاده کنید و روی راههایی برای خوشحال کردن مشتریان خود تمرکز کنید. اگر یک کار خوب انجام دهید ، مشتریان شما به احتمال زیاد تجربیات خود را به اشتراک میگذارند ، این امر به رشد مشتری شما و افزایش درآمد شما کمک میکند - با کاهش هزینههای خرید مشتری (CAC) و بالقوه افزایش ارزش طول عمر (LTV).
2. داده های به دست آمده از مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید
آمازون به تعهد خود در زمینه نوآوری و آزمایش افتخار میکند. آنها همه جنبههای کسب و کار خود را - از قیمت گذاری تا انتخاب محصول - آزمایش میکنند تا تصمیم گیریها بر اساس نیاز مشتری باشد و نه آنچه آمازون فکر میکند مشتریان ممکن است بخواهند.
همانطور که بزوس اظهار داشت ، "مشتریان ما تا زمانی که شخص دوم به آنها خدمات بهتری ارائه دهد ، به ما وفادار هستند. و من آن را دوست دارم این برای ما فوق العاده انگیزه است. "
تا حدودی ، این تهدید مداوم است که مشتریان به سمت رقابت برمی گردند که نوآوری آمازون را به حرکت در میآورد. حتی اگر این بزرگترین خرده فروش تجارت الکترونیک است ، با 232.89 میلیارد دلار درآمد در سال 2018 در تمام بخشهای تجاری خود ، آمازون دائماً در رقابت با مشاغل دیگر است.
به عنوان مثال ، وسایل خانه هوشمند در بازار رو به افزایش است. بیشتر مشتریان تصمیم میگیرند خانههای خود را با وسایلی که زندگی مدرن را تعاملتر و یکپارچهتر میکند ، تجهیز کنند. برای رقابت با یک بلندگو هوشمند مانند Google Home ، آمازون همچنان به روزرسانی Echo خود میپردازد تا از ویژگیهای متمایزتری برخوردار باشد.
در حقیقت ، Amazon Echo تا جایی رشد کرده است که 75٪ از بازار جهانی بلندگوهای هوشمند را تشکیل میدهد
وقتی صحبت از ویژگیها میشود ، الکسا در Amazon Echo یکی از اولین نسخههای فناوری کنترل صدا بود. این طراحی شده است تا کاربران بتوانند به دستگاههای مختلفی که از آنها استفاده میکنند ، آسانتر شود. آمازون با استفاده از فناوری بلندگوهای هوشمند خود به بازار عرضه کرده است تا آمازون اکو نقطه و آمازون اچو نمایش را منتشر کند تا نیازهای مشتریان بیشتر متصل شود.
آنچه شما میتوانید انجام دهید
در مورد آزمایش محصولات خود به طور مرتب استراتژیک باشید و ایدههای جدیدی را برای رفع نیازهای در حال تحقق مشتری ارائه دهید. به عنوان مثال ، تستهای A / B را با فروش محصولات نسخه محدود برای آزمایش علاقه مشتری ، ارسال نظرسنجی از مشتری ، یا استفاده از یک نظرسنجی تبلیغی خالص (NPS) انجام دهید تا مشخص کنید که مروج شما چه کسانی هستند و چه تعداد هستند ، بنابراین میتوانید به نیازهای خاص آنها پاسخ دهید. . این مهمترین بخش مشتری شماست. این تلاشها را به گونهای ترکیب کنید که تصمیم گیری و ایجاد محصولات ، ویژگیها و خدمات مبتکرانه بر اساس دادهها آسانتر باشد.
رمز موفقیت در آمازون، توجه به نیازهای مشتری و برطرف کردن نیازهای آن ها از طریق محصول یا خدمات است. در این صورت است که می توانید به افزایش فروش خود در این مجموعه بزرگ امیدوار باشید.
منبع: http://ezzatkhah.com/amazon