الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

فعالیت های آمازون

مروری بر فعالیت‌های آمازون در سال‌های گذشته


آمازون از زمان تأسیس در سال 1994، تنوع زیادی در محصولات خود ایجاد کرده است. امروزه در آمریکا، هنگام صحبت از خرید آنلاین، ناخودآگاه نام آمازون به ذهن خطور می‌کند. آمازون در کنار گسترش تنوع محصولات خود، انبارها و فروشگاه‌های فیزیکی بسیاری نیز ایجاد کرده است. همچنین بیش از 600000 نیروی کار و یک بیزینس ابری دارد که در سطحی وسیع توسط دولت آمریکا به کار گرفته می‌شود. حدود 25 سال پیش، سایت Amazon.com شکل گرفت و تحولی جهانی در شیوه خرید کتاب به وجود آورد. امروزه آمازون، انواع محصولات از کتاب و موسیقی گرفته تا لباس، لوازم خانگی و حتی کفپوش را هم می‌فروشد. جف بیزوس، مؤسس این شرکت، برنامه کاری آمازون را به همراه همسرش و در طول مسیر سفر خود نوشتند. او شرکت آمازون را سال 1994 و در گاراژ منزلش راه اندازی کرد.



امروزه، ثروت شخصی جف بیزوس بیش از 140 میلیارد دلار است و از این نظر، ثروتمندترین شخص دنیا به حساب می‌آید. او حداقل به شکلی غیر مستقیم، روش خرید، مطالعه و مصرف ما را تغییر داده است. از هر یک دلاری که در آمریکا، صرف خرید آنلاین محصول می‌شود، نیمی از آن در آمازون خرج شده است. این شرکت در سراسر جهان بیش از 500 میلیون کالا می‌فروشد. با این حال آمازون از آنچه تصور می‌کنید بزرگتر است. آمازون تنها یک شرکت تجارت الکترونیک نیست، بلکه یک شرکت لجستیک و تأمین کننده هم به حساب می‌آید. در آمازون غذا هم فروخته می‌شود. این شرکت در زمینه تولید روبات و سخت افزار هم فعالیت دارد و در آن فیلم هم تولید می‌شود. آمازون بزرگترین تولید کننده زیرساخت ابری در جهان بوده و از نظر ارزش، دومین شرکت بزرگ جهان به حساب می‌آید. آمازون حجم سرسام آوری از کالا را برای تعداد بی شماری مشتری ارسال می‌کند. اما فراتر از این، آمازون سیاتل را نیز تغییر داده است.


تأثیر آمازون بر سیاتل


سال 2017، آمازون در سراسر دنیا، بیش از 566000 کارمند داشته که 40000 نفر از آنها در شهر سیاتل کار می کنند. اگر تعداد کارمندان آمازون در سیاتل را با کل جمعیت این شهر که در سن کار هستند ( حدود 528000 نفر) مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که 5/7 درصد از ساکنان سیاتل در آمازون کار می‌کنند. با در نظرگرفتن این مقیاس برای نیویورک سیتی متوجه می‌شویم که اگر همین درصد از ساکنان نیویورک برای یک شرکت کار کنند، یعنی 488000 نفر از آنها در آن جا مشغول به کار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.