الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

چگونه مثبت ‌اندیشی را جایگزین بدبینی کنیم؟

لزوم مثبت اندیشی

اتفاقاتی که پیرامون ما رخ می‌دهد تا حد زیادی به نگرش‌های ما مربوط می‌شوند. طبق قانون جذب، آنچه در واقعیت رقم می‌خورد، قبلاً در ضمیر ناخودآگاه ما به تصویر کشیده شده است. دیدگاه و تفسیری که افراد از اتفاقات پیرامون خود دارند، موجب تفاوت‌هایی در عملکرد انسان‌ها می‌شود. آنچه اهمیت دارد نوع اتفاقات نیست، بلکه واکنش افراد نسبت به آنها حائز اهمیت می‌باشد. برای همه ما پیش آمده است که موضوعی ذهنمان را درگیر کرده است و گرچه رخ دادن آن موضوع بعید به نظر می‌رسیده است، اما با تمرکز ذهن بر آن موضوع به وقوع پیوسته است.

تصور کنید برای یک مصاحبه استخدامی دعوت شده‌اید. به موقع رسیدن از نخستین امتیازات مثبتی است که بر روند استخدام شما تأثیر گذار خواهد بود. از روز قبل ذهن خود را درگیر این مسئله می‌کنید که اگر دیر به محل مصاحبه برسید، چه اتفاقی خواهد افتاد. با وجود آنکه تمام شرایط را بررسی کرده‌اید تا از وقوع چنین اتفاقی خودداری شود، اما صبح روز مصاحبه شرایط به شکلی پیش می‌رود که سر ساعت مشخص شده به مصاحبه نمی‌رسید. این اتفاقات بر حسب آنچه قبلاً در ضمیر ناخودآگاه شما تصور شده، به وقوع پیوسته است.

خواستگاه مثبت اندیشی از باورهای ما است. این باورها و اعتقادات افراد است که آنها را به سمت خوشبختی یا بدبختی می‌کشاند. جهان مملو از مشکلات و چالش ها است و در زندگی روزمره خود باید با آنها دست و پنجه نرم کنیم. بهتر است به جای بدبینی و منفی بافی، افکارمان را به سمت مثبت اندیشی تغییر جهت داده و در صدد پیدا کردن راه‌های طلایی و مثبت برای چالش‌های خود باشیم. نکته دیگری که جلب توجه می‌کند، مسری بودن این افکار است. تفکر مثبت یا منفی بافی هر دو در اطرافیان فرد سرایت می‌کند. نباید اجازه دهید افکار منفی دیگران بر شما اثر گذاشته و سبب تضعیف روحیه شود. در عوض باید کمک کنید افکار مثبت شما بر افکار دیگران نیز سایه انداخته و بر بدبینی دیگران غلبه نماید.



مثبت اندیش بودن به معنای چشم بستن بر نقاط ضعف و کاستی‌های نیست، بلکه به معنای حقیقی، یعنی درست دیدن وقایع و برنامه ریزی هدفمند و هوشمندانه برای ایجاد تغییراتی است که مسیر موفقیت‌ها را هموار سازد. بدبینی به شکل بیماری دیده می‌شود که فرد بیمار همه ویژگی‌ها و شرایط خوب را زیر سؤال می‌برد و شکاکی و دودلی از خصوصیات شخصیتی او به شمار می‌رود. اما جای نگرانی وجود ندارد و این دسته از افراد می‌توانند با یک سری راهکارها انرژی خود را صرف افزایش نقاط قوت و کاهش ضعف‌هایشان نمایند.

استفاده از عبارت‌های مثبت

هنگام صحبت کردن با دیگران از واژه‌ها و عبارت‌های مثبت استفاده کنید. برخی از کلمات با خود بار منفی دارند، سعی کنید در مکالمات روزمره کمتر از آنها استفاده کنید. افعالی که منفی هستند را با افعال مثبت جایگزین کنید. به جای آنکه بگویید" فکر نمی‌کنم این پروژه را به موقع به پایان برسانم" بهتر است بگویید:" تلاشم را می‌کنم این کار را به نحو احسن و به موقع انجام دهم". برخی واژه‌ها را به عنوان کلید واژه‌های خود در نظر بگیرید و از آنها استفاده بیشتری داشته باشید. کلماتی از قبیل، موفقیت، کامیابی، سعادت و ... .

آنچه در اد امه این مقاله می خوانید:

ویژگی‌های شخصیتی خودتان را باور داشته باشید

در حلقه افراد منفی باف قرار نگیرید


ادامه مقاله چگونه مثبت ‌اندیشی را جایگزین بدبینی کنیم؟

با ما در سایت ezzatkhah.com همراه باشید با مقالات و ویدیوهای آموزشی و انگیزشی رایگان جذاب


امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989017261256 (واتساپ)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.