الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

دلایل شکست کارآفرینان چیست؟


در این پست می‌خواهیم به یک نکته مهم بپردازیم و آن این که چرا بیش از 80 درصد کارآفرین‌ها پس از شروع کسب و کار خود شکست می‌خورند؟ به نظر شما علت شکست این کسب و کارها چیست؟ اگر شغلی مانند کارمندی دارید و می‌خواهید به یک کارآفرین تبدیل شوید یا در حال حاضر کارآفرین هستید، حتماً به نکاتی که در این مقاله برای شما عنوان خواهم کرد توجه و آنها را اجرا کنید، زیرا در غیر این صورت با شکست مواجه خواهید شد. 

1-برای موفقیت از مشکلات فرار نکنید

مطمئناً در هر کسب و کاری، مشکلاتی هم وجود دارد. در این شرایط اگر صاحب آن کسب و کار بتواند بهتر از بیزینس های مشابه مشکلات آن را حل کند، آن کسب و کار حتماً موفق خواهد بود. شما به عنوان یک کارآفرین یا مؤسس باید بتوانید تا حدودی مشکلات کسب و کار خود را پیش بینی کنید و قدرت حل مشکلات آن را داشته باشید. به عبارت دیگر باید بررسی کنید که دارای چنین روحیه‌ای هستید یا نه و اگر این روحیه را ندارید آن را در خود ایجاد کنید. 

2-برای دست یابی به موفقیت روحیه کارآفرینی را در خود ایجاد کنید

یکی از دلایل شکست بسیاری از کسب و کارها این است که صاحبان آن‌ها نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان است. شما در کسب و کار خود با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد و اگر روحیه مواجهه با آن‌ها آر نداشته باشید سریع شکست می‌خورید. اگر تمایلی به رو به رو شدن با مشکلات ندارید، بهتر است به سراغ شغل کارمندی بروید، چون در این حالت مسئولیت امور شما بر عهده کار فرما است و شما دیگر استرس نخواهید داشت چون در انتهای ماه حقوق خود را خواهید گرفت. حتی در صورتی که شرکت محل کار شما ورشکسته هم شود، شما باز هم می‌توانید به شرکت دیگری بروید، چون هیچ مسئولیتی متوجه شما نیست. حال اگر می‌پذیرید که شرکت دیگری را راه اندازی کنید، ممکن است که نتوانید در طول یک ماه به هیچ سودی دست پیدا کنید. در این شرایط دیگر کسی نیست که تقصیرها را به گردن او بیندازید، زیرا مشکل از شما است و خودتان هم باید از پس حل کردن آن بربیایید. پس لازم است که روحیه مواجه شدن با مشکلات را در خودتان ایجاد کنید. این کار را می‌توانید با خواندن کتاب‌هایی که در زمینه کارآفرینی نو


شته شده است حل کنید یا الگویی در زمینه کاری مورد نظرتان پیدا کنید یا در دوره¬های آموزشی شرکت کنید. فراموش نکنید هر شرکتی در جهان که بتواند مشکلات بیشتری را حل کند، به موفقیت‌های بیشتری هم دست خواهد یافت. 

3-فرصت رشد را برای کسب و کار خود فراهم کنید

استاد حسین عزت خواه به واسطه کسب و کار خود و دوره موفق آربی که پیرامون آموزش فروش کالای فیزیکی در وبسایت آمازون است، با دانشجویان زیادی در ارتباط هستند. آن‌ها طی گفت و گوهای خود با ایشان گلایه‌های زیادی را مطرح می‌کنند، از جمله این که انتظارات آنها به لحاظ فروش و درآمد در کسب و کار آمازون برآورده نشده است. این افراد با مشکلات زیادی مواجه هستند، از جمله این که محصول توسط خریدار پس داده می‌شود، هزینه‌های زیادی بابت انبارداری باید بپردازند و غیره. استاد عزت خواه در پاسخ به این افراد می گویند که باید مشکل خود را در طرز فکر، نگرش یا دیدگاه خود جست و جو کنند. به این خاطر که حدود 95 درصد از این فروشندگان آماتور هستند و تنها 6 ماه یا 1 سال است که این کسب وکار را شروع کرده‌اند، اما در مقابل انتظارات زیادی از آن دارد. آن‌ها بذری به نام فروش در آمازون را کاشته‌اند و اکنون رو به روی آن نشسته و انتظار دارند زمانی که بذر مراحل اولیه رشد خود را طی می‌کند، بتوانند به آن تاب وصل کنند یا زیر سایه آن استراحت کنند. این کار قطعاً شدنی نیست، زیرا باید صبر کنند تا گیاه رشد کند و به یک درخت تنومند تبدیل شود و بعد از سایه آن استفاده کنند. 

4- در مسیر کسب و کار صبور باشید

پیرو مطالبی که در قسمت بالا اشاره کردیم، باید بگوییم که بعضی از کسب و کارها برای شکل گرفتن و تبدیل شدن به یک برند شناخته شده، به چندین سال زمان نیاز دارند. البته مقدار این زمان بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. مثلاً برای موفقیت در بیزینس رستوران داری به شرط ارائه غذای با کیفیت، داشتن تیم خوب و محیطی دلپذیر و تمیز و البته تبلیغات در بازه زمانی 6 ماه تا 1 سال زمان نیاز دارید. در این صورت است که رستوران شما به یک رستوران شناخته شده و به نام تبدیل خواهد شد و مشتریان آن روز به روز افزایش خواهند یافت. 

در همه کسب و کارها به ویژه کسب و کار آمازون، همیشه باید یک نکته را به خاطر بسپارید و آن این که برای هر مشکلی یک راه حل وجود دارد. این خود شما هستید که در صورت بروز هر نوع مشکلی لازم است با خودتان خلوت کرده، فکر کنید و دلیل آن را بیابید و سپس به دنبال حل آن باشید. 

منبع: ezzatkhah.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.