الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

پیدایش شرکت آمازون

تنوع کالا و خدمات در آمازون


آمازون که در ابتدا با فروش آنلاین کتاب آغاز به کارکرده بود، اکنون هر نوع کالایی را از سوپ گرفته تا آجیل به فروش می‌رساند. اگر در سایت جستجو نمایید، 3000 نوع مختلف سوپ را خواهید یافت. برای محصول"آجیل"، سایت 37000 نتیجه جستجو ارائه می‌نماید. در حال حاضر آمازون محصولاتی در حوزه موسیقی، کتاب، محصولات الکترونیک، سلامت و زیبایی، لوازم جانبی خودرو، خواروبار، و پوشاک ارائه می‌دهد. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با شبکه پشتیبانی حرفه‌ای آمازون تماس گرفته و در مورد موضوعات مختلف از فناوری اطلاعات گرفته تا سرهم کردن مبلمان و خدمات الکتریکی پشتیبانی دریافت کنند. با تنوع بخشیدن به کالاها و خدمات، آمازون پیوسته در حال گسترش حوزه خدمت‌رسانی خود است. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید نباید از ایجاد تنوع هراسی داشته باشید. ورود به بازارها و محصولات جدید شما را در موقعیت‌های جدیدی قرار می‌دهد که بتوانید سازمان خود را گسترش دهید. اگر امکان‌پذیر باشد، شما باید حتی در حوزه دیجیتال نیز اقدام به گسترش سازمان خود کنید. به عنوان مثال، در حال حاضر آمازون 3.6 میلیارد لینک از 3.8 میلیون وب‌سایت دیگر را به خود اختصاص داده است. داشتن لینک‌های متعدد از وب‌سایت‌های متنوع کمک شایانی به بالا بردن رتبه سئو می‌کند.



تجربیات کاربری منحصربه‌فرد در آمازون


یک تجربه کاربری قوی، باعث می شود مشتریان تجارت الکترونیک به‌راحتی آنچه که در جستجوی آن هستند را به دست آورند و در وب‌سایت به جستجوی بیشتر بپردازند و خریدهای بیشتری انجام دهند. به همین دلیل است که آمازون یک تیم حرفه ای در حوزه های مختلف استخدام نموده است. این افراد وظایفی همچون تحقیق کاربر، بررسی و طراحی وب را انجام می دهند. این کارشناسان تجربه کاربری با مهندسان آمازون، مدیران تولید و مدیران اجرایی همکاری می نمایند تا تجربیات کاربری بی نقصی خلق کنند و در نتیجه به فروش بیشتر دست یابند.


نقش روحیه تلاش و صبر در موفقیت آمازون


آیا هیچکس به خاطر دارد که آمازون زمانی سودآفرین نبوده باشد؟ اوایل آغاز به کار آمازون، بیزوس به سرمایه گذاران هشدار داد که ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا آنها به سود آوری برسند. در سال 1997، بیزوس در مصاحبه ای با مجله Inc. اشاره نمود که آمازون به مدت زیادی سودی به همراه نخواهد داشت. نگرش او مبنی بر لزوم صبر و تلاش مداوم باعث شد که شرکت تا سال 2003 همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد و تازه در آن زمان بود که به اولین سود خود دست یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.