الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

مدیریت زمان و 13 تکنیک برای داشتن زمان بیشتر

تکنیکهای مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از اصول اساسی موفقیت می باشد. با دانستن نکات کلیدی مدیریت زمان و بکار بردن آنها در زندگی وکار می توانید از زمان خود به خوبی استفاده نموده و بیشترین بازدهی را داشته باشید. در این مقاله به 13 تکنیک مدیریت زمان می پردایم.

1. بین برنامه ها فاصله بگذارید.

مغز انسان فقط می تواند هر بار حدود 90 دقیقه تمرکز کند .برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و حفظ بهره وری بالا در طول روز ، حداقل هر 90 دقیقه یک وقت استراحت را برنامه ریزی کنید.

2.از زمان انتظار بیشترین استفاده را ببرید. 

این برای همه اتفاق می افتد: ما در صف ها ، اتاق انتظار ، پایانه های فرودگاه ، ایستگاه های قطار و غیره منتظر می مانیم.

 در این بازه زمانی، به ایمیل های تلفن خود پاسخ دهید ، تماس های تلفنی از دست رفته را جبران کنید، آرام باشید یا مراقبه کنید. یک کتاب با خود حمل کنید و بخوانید. به پادکست های تلفن خود گوش دهید.



3.ایمیل خود را سازماندهی کنید.

افرادی که صندوق ورودی نامرتب دارند بیش از دیگران وقت خود را برای ارسال نامه الکترونیکی می گذرانند.

بهترین راه برای سرعت بخشیدن به ارتباطات ایمیل و اتلاف وقت کمتر در مبادلات اضافی ، سازماندهی صندوق ورودی است.

بیایید چند ترفند را مشاهده کنید که به شما کمک می کند ایمیل ها را سریعتر الک کنید ، سازمان و پاسخ دهید.

- ایمیل هایی را که ممکن است حاوی برخی اطلاعات مهم باشد اما نیازی به پاسخ فوری ندارند بایگانی کنید.

- از فیلترها برای تعیین خودکار برچسب ها به نامه های ورودی بر اساس فرستنده یا برخی دیگر از اطلاعات / کلمه کلیدی موجود در آنها استفاده کنید.

- حتی می توانید با تنظیم فیلتر برای هر نامه الکترونیکی که حاوی کلمه "لغو اشتراک" است ، به کلیه خبرنامه ها برچسب بزنید.

4.طرف دیگر مغز خود را آموزش دهید.

برای درگیر کردن قسمتهایی از مغز که در محل کار استفاده نمی کنید ، به سرگرمی بپردازید. شما سریعتر مشکلات را حل خواهید کرد و خلاقیت بیشتری در اختیار خواهید داشت.

گذراندن وقت در خارج از منطقه راحتی خود منجر به موفقیت می شود. اگر وکیل هستید ، رقصیدن را یاد بگیرید. اگر پیانیست هستید ، ورزش های رزمی را انجام دهید. اگر توسعه دهنده نرم افزار هستید ، بیرون بروید و معاشرت کنید.

5. مرتباً ورزش کنید.

ورزش به شما کمک می کند عوامل استرس زای روزمره را کنترل کنید. محققان نشان داده اند که جلسات تمرینی کوتاه و شدید می توانند به اندازه جلسات طولانی مفید باشند. مدتی را برای تمرینات کوتاه اختصاص دهید - حداقل هر یک روز در میان.

6. خوب بخوابید.

دانشمندان دریافته اند که کمتر خوابیدن برای ایجاد زمان بیشتر وظیفه محور منجر به دردسر می شود. افراد خسته بیشتر معطل می شوند و به راحتی حواسشان پرت می شود. هر شب حداقل هشت ساعت به مغز خود اجازه خواب دهید.

7.از تقویم خود استفاده کنید.

تقویم برای موارد بسیار دیگری غیر از برنامه ریزی جلسات خوب است. از تقویم خود برای پیگیری مهلت های قانونی ، مسدود کردن زمان خاموش برای کارهای متمرکز و افزودن خودکار مکان به رویدادها استفاده کنید.

مسئولیت وقت خود را بر عهده بگیرید. اگر فکر می کنید با ورود برنامه ریزی شده برنامه روز شما پیش نمی رود ، فقط آن را لغو کنید.



8.زمان استراحت را برنامه ریزی کنید.

مراقبه به شما کمک می کند تا چشمی تازه داشته باشید و بینش جدیدی درباره کار خود کسب کنید.

9.یاد بگیرید نه بگویید.

وقت شما با ارزش است. این کار را صرف افراد و پروژه هایی نکنید که با مأموریت و اهداف شما همخوانی ندارند.

به جای پذیرفتن خودکار دعوت ها و پیشنهادات، بگویید ، "من برنامه خود را بررسی می کنم و به شما برمی گردم" .

این عبارت ساده وقت شما را برای ارزیابی پیشنهادات و تصمیم گیری هوشمندانه می خرد.

10.زود باش

از رویکرد مشابه با ضرب الاجل استفاده کنید. برنامه ریزی کنید که کارهای خود را یک روز زودتر از موعد مقرر ارسال کنید.

11. سیستم خود را به عادت تبدیل کنید.

از ایده های ذکر شده در بالا عادت ها را شکل دهید. این نکات مدیریت زمان را تمرین کنید و یک ذهنیت بهره وری را درونی کنید.

یک برنامه معقول تنظیم کنید که بتوانید در طولانی مدت (حداقل یک ماه) حفظ کنید. پس از مدتی ، عادت های روزانه و هفتگی شما به صورت خودکار در می آیند.

12. در این فاصله عادت های بد را کنار بگذارید.

یک برنامه مشخص کنید و به آن پایبند باشید. با دنبال کردن این برنامه ، طبیعتاً عادت های قدیمی و غیرمولد خود را از بین خواهید برد.

13.بدون توجه به هر چیزی ، اوقات خوشی را سپری کنید.

در مورد بررسی همه موارد لیست کارهای خود وسواسی به خرج ندهید. با تعادل مناسب کار / زندگی هر روز لذت ببرید. اتمام حجم کاری بیش از اندازه امروز ارزش یک روز غیرمولد و سوخته را ندارد.

ثابت کار کنید و در بهترین سرعت خود باشید. عجله در انجام کارها باعث کاهش کیفیت کار و ایجاد استرس می شود. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد ، اما به خاطر داشته باشید: جاده همیشه از مقصد مهمتر است.


برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.