الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

10راز زندگی شاد بدون توجه به سن شما - بخش اول

رازهایی برای داشتن زندگی شادتر

در بخش اول این مقاله به 5 راز زندگی شاد می پردازیم . رازهایی از جمله ارتباطات،شکرگزاری، اهمیت خانواده ودوستان و ... همه ما با اصطلاح "جستجوی خوشبختی" آشنا هستیم.

سوال این است:

دقیقاً چگونه زندگی شاد را دنبال می کنید؟ به خصوص به صورت روزانه؟ در وهله اول خوشبختی چیست؟

ابتدا باید واژه خوشبخت یرا تغریف کنیم. شاید ساده ترین تعریف از همه آنها این واقعیت باشد که خوشبختی ، در ریشه آن ، یک انتخاب است . این چیزی است که می توانیم دنبالش کنیم زیرا آن را انتخاب می کنیم.

این تعریف به طور طبیعی نشان می دهد که خوشبختی چیزی است که در قدرت خود ما نهفته است. این چیزی نیست که برای ما اتفاق بیفتد. 

و به همین دلیل ما اینجا هستیم ، درست است؟ بیایید برخی از راه های اصلی را که می توانیم به طور فعال دنبال خوشبختی باشیم ، از پیروی از احساساتمان گرفته تا رها کردن انتظارات و همه چیز در این میان استفاده کنیم.

در اینجا 10 راز برای فعالانه دنبال کردن  شادی در زندگی خود آورده شده است. آنها برای همه سنین کار می کنند و خواهید دید که بعضی از آنها در ظاهر متمرکز هستند در حالی که بیشتر به بهبود خودمان می پردازند.

با این حال ، صرف نظر از هر شادی خاصی که انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که همه اینها فقط در صورتی جواب می دهند که در وهله اول به آنها بپردازید. به عبارت دیگر ، خوشبختی را انتخاب کنید.

1. از قدرت جامعه استفاده کنید

مفهوم اجتماع همانطور که به خوشبختی مربوط می شود به قدمت زمان است. انسانها همیشه در معاشرت دیگران راحتی پیدا کرده اند.

اما حقیقت عمیق در مورد خوشبختی جمعی این است که در واقع مربوط به چیزی نیست که ما از جامعه خارج می شویم. این در مورد چیزی است که ما در آن قرار داده ایم. جامعه مفهومی است که فقط زمانی کار می کند که کل آن در نظر گرفته شود ، به جای اینکه هر یک از افراد جدا باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه در مورد کلان شهرهای ایالات متحده در جریان بحران اقتصادی اخیر نشان داد که مناطقی که بیشترین تمرکز اجتماعی بر غیرنظامیان است تمایل به بالاترین میزان خوشبختی دارند. به عبارت دیگر ، مناطق دارای بیشترین عملکرد و جوامع مرتبط بیشترین محتوای را در دوران سخت داشته اند.

این بدان معناست که ما باید جستجوی خوشبختی خود را با دیگران تقسیم کنیم.

در کلیسای خود کمک کنید. یک بانک غذایی محلی یا سرپناه حیوانات پیدا کنید. داوطلبانه به عنوان نگهبان گذرگاه در یک مدرسه. مربی تیم ورزشی. روش های زیادی برای داوطلب شدن در بافت بیشتر جوامع ما وجود دارد.

با این حال ، شما به این کار ادامه می دهید ، به دنیای اطراف خود متصل می شوید و به هر کجا که می توانید کمک کنید یکی از قدرتمندترین روش ها برای برافروختن آتش سعادت و رضایت در درون یک شخص است.



2. شکرگزار باشید

حقیقت این است که سپاسگزاری بدون کمی تلاش به سختی حاصل می شود و این نباید تعجب آور باشد. آیا در مورد چیزهای مهم همیشه اینطور نیست؟

مطالعات نشان داده است که "ارتباط قوی" بین قدردانی و رفاه فرد (به عنوان مثال خوشبختی) او وجود دارد. یک عمل ساده داشتن نگرش سپاسگزارانه می تواند به مقابله با موارد ناخوشایند مانند استرس و افسردگی کمک کند ، به ما کمک می کند روابطی را که اغلب به اندازه کافی دوست نداریم قدر بدانیم.

بنابراین ، چطور می توانیم قدردانی کنیم؟

یکی از ساده ترین راه های تمرین سپاسگزاری این است که وقت بگذارید و چیزهایی را که از آنها سپاسگزار هستید یادداشت کنید.

اکنون ، ما در اینجا در مورد لیست یکبار مصرف صحبت نمی کنیم. اگر به دنبال تغییر واقعی هستید ، خود را به چالش بکشید که یک بار در روز بنشینید و لیستی از سه تا پنج موردی را که از آنها سپاسگزار هستید ، با دست بنویسید. دست خط بسیار شخصی تر است و می تواند به ما کمک کند تا در مورد هر موضوع کمی بیشتر صحبت کنیم تا اینکه فقط آنها را تایپ کنیم.

اگر شروع کار سخت است نگران نباشید. وقتی ما در تلاش هستیم تا قدردان خود باشیم ، دیدن همه دلایلی که باید خوشحال باشیم دشوار است.

3. داوطلب شوید

داوطلب شدن نه تنها آن جامعه را که ما قبلاً لمس کرده ایم برآورده می کند ، بلکه درهای ما را برای یادگیری مهارت های جدید باز می کند . این انگیزه اغلب به اندازه یک فیش حقوقی نیرومند است و می تواند برای زندگی و خوشبختی ما مزایای طولانی تری داشته باشد ، درهای جدیدی را باز کند و به ما امکان ارتباط با دیگر افراد همفکر را بدهد.

در حالی که ما قبلاً در مورد اهمیت اتصال به انجمن های خود بحث کرده ایم ، اما وقتی صحبت از داوطلب شدن می شود ، به طور جدی در نظر بگیرید که کجا می خواهید به آن سرگرم شوید.

سعی کنید یک تلاش غیرانتفاعی در این نزدیکی پیدا کنید که مستقیماً با احساسات شما همسو باشد و به شما این فرصت را بدهد که خود را در چیزی که واقعاً به آن اهمیت می دهید بریزید.

اگر نمی توانید چنین کاری انجام دهید ، به دنبال شخصیت و مهارت خود باشید که در این روند وجود دارد ، به دنبال چیزی باشید که شما را به چالش بکشد.



4. وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید

هرگز ، هرگز قدرت دوستان و خانواده را دست کم نگیرید. اینها افرادی هستند که می توانید روی آنها اطمینان حاصل کنید که در اوج و فرود ، در لحظات غم انگیز و شاد در کنار شما هستند.

یک دوست رابطه ای را نشان می دهد که شایسته توجه است و اگر تمایل داشته باشد ، می تواند خوشبختی واقعی را در زندگی ما ایجاد کند.

پیوند بین اعضای خانواده پیوندی قدرتمند است. در صورت فشار یا شکسته شدن ، می تواند دلیل بزرگی برای پریشانی و افسردگی در زندگی ما باشد.

وقت بگذارید و از راه های معناداری با عزیزانتان تماس بگیرید. به همین سادگی.

نیازی نیست که برای آنها چیزهایی بخرید یا از حرکتی عادی و عاشقانه فراتر بروید. در آغوش گرفتن ساده ، بوسه ، تماس تلفنی ، پیام کوتاه ، یادداشت یا تأیید دیگری که به آنها فکر می کنید می تواند باعث شگفتی در گردهمایی خانواده و دوستان شود و باعث ایجاد خوشبختی شود که همه ما در این روند سهیم هستیم.

5. پریز را از برق بکشید

ما تاکنون کاملاً در مورد "اتصال به برق" صحبت کرده ایم ، اما در این حالت ، طرف مقابل معادله را بررسی می کنیم.

مطالعه پس از مطالعه نشان می دهد که خوشبختی چیزی نیست که بتوانید از طریق اینترنت خریداری یا پیدا کنید. در حقیقت ، توجه مداوم ما به دستگاهها و "سبک زندگی آنلاین" ما چیزی به جز خوشبختی را به همراه دارد. 

برعکس ، مهم این است که ما وقت بگذاریم و آن وسایل را خاموش کنیم ، از آن حساب های شبکه های اجتماعی خارج شویم و روی عزیزانی که دقیقاً مقابل ما هستند تمرکز کنیم.

اگر چیزی شبیه بسیاری از ما هستید که برای تعادل فناوری در زندگی خود تلاش می کنیم ، فکر خوبی است که وقتی از هیچ صفحه نمایش استفاده نمی کنید ، یک روز "استراحت" داشته باشید. حتی ممکن است ساعاتی از صبح و شب را تعیین کنید که از لمس دستگاه خود امتناع کنید.

این تنها نیمی از جنگ است. به محض خاموش شدن فناوری ، این دقیقاً در آن زمان است که می توانید برای برقراری ارتباط و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ، داوطلبین و غیره تلاش های معناداری انجام دهید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید.

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) در ارتباط باشید .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.