الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

فروش کالا در آمازون

رقابت با آمازون چگونه است؟


بیشتر از 2000000 فروشنده شخص ثالث در بازار آمازون به صورت فعال حضور دارند. آمازون تمام اطلاعاتی که شامل موارد زیر می‌شود را در اختیار دارد:

  • مشتریان به دنبال چه محصولی هستند
  • در آخر آنها چه چیزهایی را می‌خرند
  • به چه تعداد و با چه قمیتی خرید می‌کنند
  • در چه مواقعی نمی‌توانند نام تجاری مورد نظر خود را پیدا کنند

آمازون یک شرکت عمومی است که سرمایه گذاران آن، تمام سالهایی که سود ناچیزی به دست می‌آورند را تاب می‌آورند. این پایین بودن سود تا حدودی به شیوه فروش محصولات مرتبط است چرا که گاهی محصولات با سود کم یا حتی بدون هیچ سودی به فروش می‌رسند. در کوتاه مدت آمازون می‌تواند با دادن اجازه فروش به فروشندگان شخص ثالث سود بیشتری را به دست بیاورد. با این حال، این شرکت در تمامی دسته بندی محصولات خود، رویکرد به خصوصی را دنبال می‌کند. مطابق با این رویکرد، این شرکت به دنبال نام‌های تجاری استراتژیکی است که به جذب مشتری کمک می‌کنند. چرا که معتقد است که باید برای جذب مشتری برای بار اول از این برندها استفاده کرد. برای انجام این کار آمازون قراردادهای خرید زیادی را با این نام‌های تجاری منعقد کرد تا محصولات را با قیمت‌هایی که برای آمازون سودآور نیست درون سایت به فروش برساند. هدف آمازون از این کار ارائه گزینه‌های مناسب با قیمت‌هایی مناسب‌تر یا پایین‌تر از قیمت‌های موجود در بازار به مشتریان خود بوده است. برای رسیدن به این هدف، آمازون به خواست خود پذیرفت که سود کوتاه مدت را فراموش کند تا مشتریان وفادار خود در طولانی مدت را راضی نگه دارد.



این تفاوت در اهداف معمولاً برای فروشندگان شخص ثالث آمازون که با خرده فروشی آمازون رقابت می‌کنند، شرایط خاصی را به وجود می‌آورد. آمازون قیمت‌های خود را در راستای رسیدن به اهداف خود پایین می‌آورد. در این صورت فروشندگان شخص ثالث رقیب آمازون نمی‌توانند متوجه بشوند که آمازون چگونه با خرده فروشی می‌تواند کسب درآمد کند. پاسخ این سؤال این است که آمازون حداقل در کوتاه مدت درآمدی کسب نمی‌کند و کاملاً هم با این موضوع کنار آمده است. من حتی فروشندگان شخص ثالث زیادی را دیده‌ام که از اینکه آمازون قمیت محصولات را در زمان‌های کمبود آن محصول مثل اسباب بازی‌های رایج در دوران قبل از کریسمس افزایش نمی‌دهد، متعجب می‌شوند. در این شرایط، در حالی که آمازون محدودیت‌هایی را برای تعداد خرید ممکن توسط یک مشتری قرار داده است، قیمت‌ها را در یک سطح ثابت نگه می‌دارد تا به مشتریان نشان دهد در این مواقع، بر خلاف بقیه فروشگاه‌ها، از افزایش قیمت خودداری می نماید. اجازه بدهید فقط این را بگوییم که بستر آمازون یک بستر بسیار پایدار تر نسبت به تمامی فروشندگان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.