الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

مصاحبه با جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون-قسمت اول

رهبران خوب هر تصمیمی نمی‌گیرند. آن‌ها می‌فهمند چه کسی در تصمیم گیری مناسب است و با دقت به آن شخص گوش فرا می‌دهد.

برای جف بزوس ، انجام کارهایی که به روش خود انجام داده است ، تاکنون بسیار خوب شده است. بومی نیومکزیکو در اواسط دهه 1990 یک کار موفق وال استریت را پشت سر گذاشت تا به سیاتل نقل مکان کند و ادعایی در خرده فروشی آنلاین کند.

بزوس از یک دفتر گاراژ ، کتابفروشی آنلاین Amazon.com را ایجاد کرد که پس از یک شروع پررونق ، بر روی شلوار dot.com حرکت


کرد و همچنان به گسترش خود ادامه داد و تقریباً هر چیزی را که می‌توان برای خریداران آنلاین فکر کرد ، ارائه داد.

بزوس سبک کاری سخت و مزخرفی دارد و حاضر است در بیرون ، داخل و در زیر جعبه فکر کند تا مدل تجاری خود را هم برای آمازون و هم برای مشتریان خود کار کند.

بزوس اخیراً در مورد فلسفه آمازون و ایجاد فرمول آمازون در هند و سایر کشورهای نوظهور با دنیای تجارت صحبت کرده است.

به عنوان بنیانگذار و رهبر آمازون ، این چه چیزی است که شما را نگران آینده شرکت شما می‌کند؟

خیلی خوب می‌خوابم اما این فقط به این دلیل است که من خیلی خوب می‌خوابم! موضوعی که مرا بسیار نگران کرده است - و خوشبختانه ، هنوز هیچ نشانه‌ای از آن نمی‌بینم ، اما من آن را جستجو می‌کنم و مراقب آن هستم - اگر یکی از اصول عمیقاً انجام تجارت ، آن اصول فرهنگی ، شروع به محو شدن کند آمازون به عنوان مثال ، ما سابقه طولانی وسواس مشتری را داریم. شروع با مشتری و کار به عقب. بنابراین اگر فکر کنم مردم (در آمازون) به اندازه مشتری متمرکز نباشند ، این باعث نگرانی من خواهد شد.

به همین ترتیب ، آیا ما مبتکر هستیم ، آیا پیشگام هستیم ، شرط‌های جسورانه‌ای می‌گیریم؟ ما هستیم. و من از آن هیجان زده‌ام. من فکر نمی‌کنم این اصول در حال محو شدن هستند ، اما اگر آنها همیشه محو شوند ، این نگرانی من را به وجود می‌آورد. یا اگر ما شروع به گرایش کوتاه مدت کردیم. این یکی دیگر است

بنابراین ، سه ایده بزرگ در آمازون عبارتند از: محوریت مشتری ، اشتیاق به اختراع و تمایل به صبور بودن (برای) تفکر طولانی مدت.

رهبری از نظر جف بزوس به چه معنا است؟

احتمالاً به معنای یک دسته چیزهاست. شما می‌توانید یک مادر خارق العاده باشید و یک رهبر باشید. رهبری فقط مربوط به مدیریت تعداد زیادی از مردم نیست. در واقع ، شما می‌توانید یک مدیر تعداد زیادی از افراد باشید و در واقع یک رهبر نباشید.

آنچه رهبران خوب انجام می‌دهند شناسایی ایده‌های مهم است. آن‌ها این عقیده را دارند که آنها را تحقق بخشند. آن‌ها سپس افراد دیگری را همراه خود می‌کنند و آنها را با آن ایده‌ها تراز می‌کنند. این مهمترین عملکرد یک رهبر است. افراد می‌توانند رهبر باشند. و مدیران می‌توانند رهبر باشند. و همه چیز در بین.

آیا رهبران می‌توانند مردم سالار باشند؟

رهبران خوب باید گوش دهند. این همان دموکراتیک بودن نیست. رهبران خوب هر تصمیمی نمی‌گیرند. آن‌ها می‌فهمند چه کسی در تصمیم گیری مناسب است و با دقت به آن شخص گوش فرا می‌دهد.

رهبران خوب باید مرتباً درست باشند. آن‌ها نمی‌توانند خیلی اشتباه کنند (اشتباهات). تنها راه درست - غالباً - گوش دادن به افرادی است که می‌دانند چه می‌کنند. خیلی سخت گوش کن بنابراین شما می‌توانید باهوش‌ترین فرد جهان باشید و هنوز لزوماً بهترین نیستید. ممکن است کسی در پرواز هواپیما بهتر باشد ، اما نباید به خلبان بگویید که چه کاری انجام دهد (با صدای بلند می‌خندد).

فروتنی یک رهبر خوب در این است که بگویم من حافظ این اصول هستم و این اعتقاد را دارم که به این ایده‌ها شکل دهم ، اما من کسی نیستم که می‌داند چگونه همه کار را انجام دهد

آیا شما به عنوان یک رهبر در این 19 سال تغییر کرده‌اید. شما چگونه همکاری کرده‌اید؟

من از جهات مختلف تغییر کرده‌ام ، اما به نوعی تغییر نکرده‌ام. برخی از ایده‌هایی که من عمیقاً به آنها اعتقاد دارم مثل هم باقی مانده‌اند. همانطور که تمرکز روی مشتریان باقی مانده است (همان). من اپراتور بهتری نسبت به گذشته هستم. من از استخدام مربیان خود در آمازون ، تجملات زیادی داشته‌ام. همه تیم‌های ارشد اجرایی در آمازون تجربه بیشتری نسبت به من در زمینه فعالیت یک شرکت در مقیاس بزرگ داشتند و بنابراین آنها معلمان من بودند. من به عنوان یک اپراتور خیلی بهتر شده‌ام.

مناطقی که تصمیم شما در مورد وضعیت امروز بسیار متفاوت از آنچه در ابتدای کار بود متفاوت است؟

یکی از مواردی که من در مورد آن روشن‌تر شده‌ام فقط چگونگی تصمیم گیری‌های موقعیتی کسب و کار است. شما باید با الگوهای مطابقت داشته باشید ، اما هرگز یک اندازه با همه متناسب نیست. بعضی اوقات شما باید در تحویل بسیار سریع و گاهی اوقات کند باشید. بیست سال پیش ، همیشه سعی می‌کردم سریع باشم. اما اکنون ، من فکر می‌کنم اگر این نوع از مواردی باشد که ما باید سریع باشیم یا آیا این نوع از مواردی است که ما باید کند باشیم. بنابراین بعضی اوقات ، من رئیس ارشد سرعت کشی ما هستیم. این یک نوع تغییر است شما فقط می‌توانید از طریق تجربه دریافت کنید.

آیا شما به عنوان یک رهبر در این 19 سال تغییر کرده‌اید. شما چگونه همکاری کرده‌اید؟

من از جهات مختلف تغییر کرده‌ام ، اما به نوعی تغییر نکرده‌ام. برخی از ایده‌هایی که من عمیقاً به آنها اعتقاد دارم مثل هم باقی مانده‌اند. همانطور که تمرکز روی مشتریان باقی مانده است (همان). من اپراتور بهتری نسبت به گذشته هستم. من از استخدام مربیان خود در آمازون ، تجملات زیادی داشته‌ام. همه تیم‌های ارشد اجرایی در آمازون تجربه بیشتری نسبت به من در زمینه فعالیت یک شرکت در مقیاس بزرگ داشتند و بنابراین آنها معلمان من بودند. من به عنوان یک اپراتور خیلی بهتر شده‌ام.

مناطقی که تصمیم شما در مورد وضعیت امروز بسیار متفاوت از آنچه در ابتدای کار بود متفاوت است؟

یکی از مواردی که من در مورد آن روشن‌تر شده‌ام فقط چگونگی تصمیم گیری‌های موقعیتی کسب و کار است. شما باید با الگوهای مطابقت داشته باشید ، اما هرگز یک اندازه با همه متناسب نیست. بعضی اوقات شما باید در تحویل بسیار سریع و گاهی اوقات کند باشید. بیست سال پیش ، همیشه سعی می‌کردم سریع باشم. اما اکنون ، من فکر می‌کنم اگر این نوع از مواردی باشد که ما باید سریع باشیم یا آیا این نوع از مواردی است که ما باید کند باشیم. بنابراین بعضی اوقات ، من رئیس ارشد سرعت کشی ما هستیم. این یک نوع تغییر است شما فقط می‌توانید از طریق تجربه دریافت کنید.

شما در مورد "مشتری اول" زیاد صحبت می‌کنید ، اما ما می‌شنویم که بسیاری از سازمان‌ها در مورد "کارمند اول" صحبت می‌کنند. آیا می‌توانید هردو باشید؟

من آمازون را به عنوان میزبان یک مهمانی تجسم می‌کنم. همه مشتریان مهمان ما هستند. یک میزبان خوب خود را در اولویت قرار نمی‌دهد. مهمانان اول می‌آیند. از نظر برخی ، فقط یک تفاوت معنایی است. اگر مشتریان را در اولویت قرار دهید ، این به معنای پیشرفت بهتر برای شرکت است. و به عنوان یک نتیجه ، شما برای تصمیم گیری مناسب با کارمندان ، حق بیشتری دارید. چیزها یک حلقه هستند. و وقتی همه چیز دایره‌ای است ، همیشه سخت است که بدانیم کدام یک اول می‌شود. اما از نظر من ، تجسم درست این است که مشتریان را در اولویت قرار دهیم. برخورد با آنها مانند مهمانان ، برای من ، تجسم درست است.

چرا جف بزوس هرگز سعی نکرده است اعصاب وال استریت را تسکین دهد ، زیرا درباره آنچه که می‌خواستید ابراز نگرانی می‌کرد؟

مهم‌ترین چیز از نظر تعامل به عنوان یک شرکت بازرگانی عمومی با سرمایه گذاران ، وضوح است. فقط در مورد رویکرد خود واضح باشید و سپس سرمایه گذاران می‌توانند خود را انتخاب کنند. وارن بافت نقل قول خوبی در این باره دارد. او می‌گوید ، "شما می‌توانید یک کنسرت راک برگزار کنید ، اشکالی ندارد. می‌توانید یک باله نگه دارید و این اشکالی ندارد. فقط یک باله را حفظ نکنید و آن را به عنوان یک کنسرت راک تبلیغ کنید. "بنابراین ، در آمازون ، اگر به عقب برگردید و نامه سهامداران ما را در سال 1997 بخوانید ، مشخص است که رویکرد ما چیست.

مردم در مورد وال استریت صحبت می‌کنند ، اما وال استریت فقط یک چیز نیست. این در مورد هزاران و هزاران سرمایه گذار با افق‌های مختلف سرمایه گذاری ، رویکردهای سرمایه گذاری متفاوت و پایان نامه‌های مختلف سرمایه گذاری است. بنابراین ، اگر درمورد اینکه چه کسی هستید و اصول شما چیست و به عنوان یک شرکت تلاش می‌کنید ، شفاف باشید ، تصمیم می‌گیرید که شرکت برای آنها مناسب باشد یا نه.

چگونه با شکست روبرو می‌شوید؟

من آن را در آغوش می‌گیرم. این بخشی و بسته‌ای از اختراع است. اگر می‌خواهید پیشگام باشید ، گاهی می‌خواهید شکست بخورید. شما باید همه افراد سازمان را تلقیح کنید تا بگویید که آزمایش درست است. اگر شما از قبل می دانید که کار می‌کند ، این آزمایش نیست. مواقعی وجود دارد که ما آن کارها را انجام می‌دهیم. ما همچنین کارهای زیادی انجام می‌دهیم که می دانیم کار می‌کنند.

ما در خدمات به مشتریان آمازون پیشرفت‌های زیادی را انجام می‌دهیم که بسیار افزایشی هستند. این موارد بسیار با ارزش و فوق العاده مهم هستند. اما بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهیم ، هیچ ایده‌ای نداریم که آنها کار کنند. ما بذر کاشته می‌کنیم ، بعضی از بذرها به درختان بزرگ تبدیل می‌شوند و بعضی دیگر به هیچ جا نمی‌روند. اگر می‌خواهید پیشکسوت باشید ، باید با شما خوب باشد.

ادامه این گفت و گو را در پست بعدی بخوانید

منبع:https://ezzatkhah.com/hero-time


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.