الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

6 درس مهم از کسب و کار آمازون-قسمت دوم


در ادامه پست قبلی،سایر نکات مهمی که برای کسب و کار در آمازون باید مورد توجه قرار داد را به شما معرفی خواهیم کرد. قسمت اول این مقاله را می توانید در اینجا مطالعه کنید.





3. با مشتریان خود آشنا شوید

آمازون دائماً در مورد مشتریان خود می‌آموزد. به عنوان مثال ، در حالی که مشتریان جستجو و اضافه کردن محصولات به سبد خرید خود می‌کنند ، داده‌های رفتاری روندهایی را نشان می‌دهند که ترجیحات محصول و رفتارهای خرید را شناسایی می‌کنند.


آمازون این اطلاعات را به دست می‌آورد و محصولات مربوط به مواردی را که اخیراً در آنها جستجو کرده‌اید به مشتریان نشان می‌دهد و بر اساس عادات جستجوی خود توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد:

در پایین صفحه اصلی ، مشتریان همچنین می‌توانند بر اساس خریدهای اخیر و سابقه محصولاتی که اخیراً مشاهده کرده‌اند ، توصیه‌های بیشتری را مشاهده کنند. تمام این اطلاعات در خدمت شخصی سازی تجربیات خرید مشتریان و راهنمایی آنها برای خرید بیشتر است.


آمازون با تأیید اینکه کالای منتخب را به محلی که در مشخصات مشتری قرار دارد حمل می‌کند ، شخصی سازی می‌کند یا خیر. این فوق العاده مفید است زیرا باعث می‌شود مشتریان از اضافه کردن موارد به سبد خرید خود فقط برای بررسی در پرداخت که نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

این تاکتیک کار می‌کند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان انتظار تجربیات شخصی دارند. هنگامی که مارک‌ها در سفر خرید خود را به عنوان شریک زندگی قرار می‌دهند ، این موارد:


رابطه برند / مشتری را تقویت می‌کند

تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد

تبدیل‌ها را بهبود می‌بخشد و درآمد را افزایش می‌دهد

وفاداری مشتری را ارتقا می‌بخشد و

احتباس را افزایش می‌دهد

توصیه‌های محصول بر اساس آنچه آمازون در مورد مشتریان خود می‌داند ، هدفمند و مطابق با مشتریانی هستند که می‌خواهند بخرند یا به آن علاقه مند هستند.

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

تجربه خرید مشتریان خود را شخصی کنید. برای شروع ، لیستی از محصولاتی را که اخیراً در پایین صفحات محصول جستجو کرده‌اند ، اضافه کنید. به این ترتیب ، پیوند مجدد به این محصولات برای آنها آسان است و در نهایت آنها را برای خرید به سبد خرید خود اضافه می‌کنید.

در صفحه اصلی خود ، ممکن است مشتریان براساس آنچه در گذشته خریداری کرده‌اند علاقه مند باشند. در داشبورد مشتری که در آن اطلاعات مربوط به پروفایل خود را مدیریت می‌کند ، به مشتریان این گزینه را بدهید که محصولات قبلی خود را که در گذشته خریداری کرده‌اند دوباره ترتیب دهند. آمازون این کار را انجام می‌دهد و این باعث می‌شود تا مشتریان سریع و آسان بتوانند آنچه را که لازم دارند پیدا کنند و دوباره آن را خریداری کنند.

4. ایجاد یک جامعه برای مشتریان  آمازون خود

تحقیقات نشان می‌دهد 87٪ از مشتریان بازخورد محصول را از افرادی که می‌شناسند و در مقابل مارکها اعتماد می‌کنند ، ترجیح می‌دهند. در حقیقت ، 45٪ از خریداران قبل از خرید نظرات را مطالعه می‌کنند.

این واقعیت را اضافه کنید که 82٪ از مشتریان قبل از خرید کالایی از تلفن‌های همراه خود برای انجام تحقیقات آنلاین استفاده می‌کنند و شما فرصتی مناسب برای ساختن یک جامعه طراحی شده برای آموزش خریداران و حرکت سریعتر در مسیر مشتری دارد.

آمازون برای ایجاد جامعه مشتری خود از چند استراتژی مختلف استفاده می‌کند. یک روش این است که با پیشروی از مشتریان اخیر می‌خواهد تجربه خود را ارزیابی و بررسی کنند:

هر دوی این گزینه‌ها باعث می‌شود تا خریداران بتوانند برای اطلاعات بیشتر به مشتریان دیگر اعتماد کنند و نه آمازون. خریداران می‌توانند در مورد تجربیات صادقانه از مشتریان دیگر بخوانند و برخی از تصمیمات خرید خود را بر این اساس پایه گذاری کنند.

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

بعد از دریافت محصول خود ایمیل بفرستید و فرصتی برای استفاده از آن داشته باشید. از آنها بخواهید برای بررسی. همچنین ، درخواستهای بررسی را در داشبورد شخصی هر مشتری ارسال کنید ، بنابراین هنگام ورود به سیستم ، به آنها یادآوری می‌شود که یک بررسی را مستقیماً در سایت شما ارسال کنند.


همچنین ، مانند آمازون ، بررسی‌های پرچم را مشخص کنید که توسط افرادی که در واقع کالاهایی را که در حال بررسی هستند خریداری کرده‌اند ، ارسال شده‌اند.

5- برنامه‌ای برای وفاداری مشتریان آمازون خود ایجاد کنید

آمازون Amazon Prime را در سال 2005 راه اندازی کرد و آن را به عنوان یک سرویس عضویت معرفی کرد که حمل و نقل رایگان دو روزه و سایر مزایا را ارائه می‌داد. Prime از آن زمان به بعد تکامل یافته و شامل پیشنهادات اختصاصی در فروشگاه‌های مواد غذایی Whole Foods ، دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی برنده جوایز ، دسترسی به سرویس پخش موسیقی آنها به نام Amazon Music و موارد دیگر:

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

برنامه‌ای ایجاد کنید که مشوق‌هایی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مشتریان به طور مرتب به فروشگاه بیایند و از پیشنهادات ویژه استفاده کنند. به عنوان مثال ، دسترسی به حمل و نقل رایگان ، تخفیف زمان محدود و سایر موارد عضویت را نیز شامل شوید.

همچنین مطالعات نشان می‌دهد که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، 79 درصد از مشتریان برنامه‌های وفاداری می‌خواهند که به آنها اهمیت می‌دهند. از این مفهوم برای ارائه جوایز و پاداش‌های ویژه در موارد مهم مانند سالگرد عضویت یا تولد مشتری استفاده کنید.

6. به روشهای جدید برای تکامل فکر کنید

آمازون به دلیل ارادت خود به تلاش برای کارهای جدید ، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. ویژگی‌هایی مانند تنظیم مجدد محصول و بازگشت محصولات آسیب دیده معمولی برای همه خرده فروشان تجارت الکترونیک نیست.

چیزی ساده به عنوان متمرکز کردن جایی که مشتریان سفارشات خود را ردیابی می‌کنند:

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

برای نوآوری ، به آنچه رقبا ارائه می‌دهند نگاه کنید و شکافهایی را که می‌توانید پر کنید پیدا کنید. به آنچه مشتریان آمازون در رسانه‌های اجتماعی می گویند گوش دهید و از تکراری پشتیبانی مشتری بخواهید تا هنگام تماس با آنها ، بینش‌هایی را که دریافت می‌کند ، وارد کنید.

منبع: ezzatkhah.com/amazon

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.