الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

انتخاب شهر جدید برای فعالیت توسط آمازون

رقابت برخی از شهرها برای ترغیب آمازون به احداث دفتر دوم


گفته می‌شود مقامات برخی از شهرها با ارائه اعتبارهای مالیاتی و مشوق‌های دیگر به آمازون، سخت به دنبال ترغیب این شرکت برای احداث دفتر خود در شهرهایشان هستند. تقریباً به جز چند شهر، بقیه نه در مجامع عمومی و نه حتی در شورای محلی شهرشان، از مقدار این اعتبارات سخنی به میان نیاورده‌اند. در این جا به نام برخی از شهرها که اطلاعات مربوط به مزایده خود را منتشر کرده‌اند، اشاره خواهیم کرد:

  • بخش مونتگومری واقع در ایالت مریلند. این شهرعلاوه بر ارائه مشوق‌های مالیاتی به مبلغ 5/8 میلیارد دلار به آمازون، حاضر به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این شرکت نیز خواهد بود.
  • نیوارک، ایالت نیوجرسی. در این شهر یک شرکت محلی - ایالتی برای احداث دفتر دوم آمازون، مبلغ 7 میلیارد دلار پیشنهاد کرده است.
  • شهر پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیا. این شهر، پیشنهاد تخفیف مالیاتی به ارزش 2 میلیارد دلار به آمازون داده است.
  • ایالت جورجیا اعلام کرده است که ارزش بسته تشویقی که به آمازون خواهد داد، بیش از 1 میلیارد دلار است، اما هنوز رقم دقیق آن را اعلام نکرده است.
  • به گزارش Delaware Online، ایالت فیلادفیا، حداقل مبلغ 545000 دلار صرفاً برای هزینه‌های مزایده خرج کرده است که از این میان، 245000 دلار برای تحقیق و بررسی، بازاریابی و تبلیغات و 300000 باقی مانده را برای شرکت توسعه صنعتی فیلادلفیا هزینه کرده است. این شرکت غیرانتفاعی در زمینه توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند.



استراتژی آمازون برای انتخاب شهر مورد نظر


آمازون تلاش کرده است تا روند انتخاب شهری که برای دفتر دوم خود انتخاب کرده است، کاملاً مخفیانه بماند. در لیست نهایی آمازون، 20 شهر وجود دارند. آمازون از مسئولان آنها خواسته است نه تنها در مورد فرآیند مورد نظر صحبتی نکنند، بلکه در زمان بازدید از شهرها که در بهار و تابستان صورت خواهد گرفت، به رسانه‌ها، اجازه تهیه خبر ندهند.


گمانه زنی‌ها درباره شهر انتخابی آمازون


عده ای از ناظران، به دلایل زیر ایالت واشنگتن دی سی که سه شهر مهم از 20 شهر نهایی در آن قرار دارد ( بخش مونتگومری، مریلند، واشنگتن دی سی و ویرجینیای شمالی)، را برنده احتمالی این مزایده می‌دانند: جف بیزوس، مدیرعامل آمازون، در حال بازسازی کاخ بزرگی در این ایالت است و فضای زیادی برای احداث اماکن تفریحی عمومی دارد. آمازون، همچنان با دولت در زمینه بیزینس رایانش ابری همکاری دارد و رونق این کار روز به روز در حال افزایش است.

مقامات محلی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند و مطمئناً دلایل دیگری نیز برای این رقابت هیجان انگیز وجود دارد. مایکروسافت و بوئینگ که دو شرکت مهم منطقه سیاتل هستند در شهر کلمبوس حضور دارند، با این حال دسترسی هوایی آسان میان سیاتل و برنده مزایده، یکی از شروط اولیه آمازون برای انتخاب شهرها بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.