الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

چگونه استوار و محکم بر روی مراحل تغییر بمانیم؟ | حسین عزت خواه | مدرس موفقیت و کارافرینی | الان وقتشه | عزت خواه دات کام

حسین عزت خواه


مدرس موفقیت و کارافرینی

الان وقتشه


عزت خواه دات کام


چگونه استوار و محکم بر روی مراحل تغییر بمانیم؟

 

چگونه محکم روی تغییر بمانیم | چگونه شخصیت خود را تغییر دهیم | می خواهم تغییر کنم | چگونه رفتار خود را تغییر دهیم | تغییر در خود | چگونه استوار و محکم بر روی مراحل تغییر بمانیم | تغییر در زندگی | چگونه باید تغییر بکنیم؟

چگونه باید تغییر کنیم؟

می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چگونه باید تغییر کنیم؟ از همه مهمتر چگونه روی خط تغییر بمانیم؟ یعنی اگر تغییر را شروع کردیم بتوانیم آن قدر ادامه دهید که تبدیل به یکی از عادت های شما شود، اما قبل از اینکه به پنج مورد اصلی اشاره کنم، می خواهم به شما دو دسته از افراد را معرفی کنم که این افراد نمی توانند تغییر کنند، دسته اول کسانی هستند که واقعا نمی خواهند تغییر کنند، یک هدفی در ذهنشان دارند یا یادداشت کردند و بعد از چند روز سر و کله زدن با هدفشان آن را کنار می گذارند، شاید برای شما هم پیش آمده که خواستید کاری کنید یک چیز جدیدی یاد بگیرید چند روزی مشغولش بوده و بعد هم آن را کنار گذاشتید، چرا این اتفاق می افتد؟ چون هدف سطحی است، از عمق وجودشان آن حس شور و اشتیاق را نسبت به هدف ندارند، تا الان به هدفشان عمیق فکر نکردند که چرا من این هدف رو می خواهم  و چرا من باید به این برسم.

دسته دوم کسانی هستند که تمرکز روزانه بر روی هدف ندارند، یعنی امروز خیلی پیگیر هدف هستند، ولی فردا نه! اگر می خواهید اتفاق بیفتد و به هدفتان برسید و در پروسه تغییر قرار بگیرید باید مداوم باشد، هر روز باشد، پیوسته باید پیگیر تغییر کردن باشید، در ادامه پنج نکته اصلی رو با هم بررسی می کنیم.

خوب دوست خوبم، برای اینکه به هدفمان برسیم نیاز به تغییر داریم، حالا چگونه روی آن پروسه تغییر بمانیم و تغییر را شروع کنیم؟

نکته اول این است که هدفتان را باید یادداشت کنید، دوست خوبم این را به خاطر داشته باشید باید یادداشت کنید! نه از تلفن نه از تبلت نه از کامپیوتر استفاده نکنید! حتما با خودکار روی یک کاغذ بنویسید، باید هر روز یکبار هدفتان را روی کاغذ مکتوب بنویسید،هدفتان می تواند هر چیزی باشد ولی هر چقدر توضیح بیشتری در مورد هدفتان بنویسید خیلی بهتر است، مثلا اگر هدفتان این است که یک ماشین بخرید دقیقا باید مدل ماشین، قیمت ماشین، رنگ ماشین، کار کرده یا خیر؟ صفر است یا خیر؟ و تمامی ویژگی های ماشین را بنویسید، حتی من این را به شما می گویم که  با ماشین قرار است کجا بروید؟  قرار است  با این ماشین  به کیش یا شمال بروید؟ همه اینها را باید یادداشت کنید، من زمانی که ماشین قرمز فلان مدل فلان شرکت را به این قیمت خریدم، قرار است که با آن به شمال بروم، چند روز در آنجا بمانم؟ و کجا پارک کنم؟ همه این موارد را باید دقیقا بنویسید، هر موقع که بیشتر توضیح و توصیف نوشتید. عمیق تر به آن پی می برید که چرا من این هدف  را می خواهم و این باعث می شود که  در ذهنتان واقعی شده و جان می گیرد.

مورد دوم یک وایت بورد یا از برگه هایی که تمام روزهای ماه را داخل آن نوشته شده را تهیه کنید، به دیوار اتاقتان بزنید و هر روز بر طبق برنامه قدم هایی رسیدن به هدف را یادداشت کنید، مثلا بنویسید که کارهایتان را به ترتیب باید انجام بدهید و هرگز تاخیر نداشته باشید، اگر می خواهید به هدفتان برسید و دقیقا باید طبق برنامه عمل کنید، توجه داشته باشید که هر کاری را انجام دادید، آن را تیک بزنید. نباید از هدفتان یک لحظه هم غافل شوید. خودتان را نسبت به دستیابی به اهدافتان متعهد کنید هر روز باید پیگیر هدفتان باشید، پیگیر آن وظیفه ای که نسبت به خودتان دارید باشید.

مورد سوم، در این قسمت باید پیشرفت در کار و برنامه ای که دارید را هر روز اندازه گیری کنید، هر روز قبل از خواب باید یه نیم نگاهی به این داشته باشید که در طول روز در ارتباط با هدفهایی که می خواستید، چه کارهایی کردید؟ چقدر از کارهایی که یادداشت کرده بودید را انجام دادید و چقدر به هدفتان نزدیک شدید؟ مثلا ماشینی که می خوای بخری صد و پنجاه میلیون هست، من تا الان دوازده میلیون بدست آوردم فردا می شود سیزده میلیون پس فردا می شود. چهارده میلیون، این پروسه و پیشرفت را باید اندازه گیری کنید، زمان داشته باشید و در کنترلتان باشد، کسانی که در قسمت مالی یک شرکت کار می کنند، همه قیمت ها و عددها را خوب باید بدانند، باید بدانند که  چقدر سود و ضرر کردند؟ در فلان کمپین تبلیغاتی که راه اندازی کردید چقدر فروش بیشتر شد؟ این عددها هست که به پیشرفت می رسد، اگر اطلاعی نداشته باشید هیچ اتفاقی نمی افتد، در انتها حتی پیشرفت می کنید، پس هر روز یا هر شب قبل از خواب باید پیشرفتان را اندازه گیری کنید و بدانید که  چند قدم دیگر مانده تا به هدفتان برسید.

مورد چهارم، هدفتان را  به همه بگویید، همه ما آدم ها دوستان، همکاران و خانواده ای داریم که با آنها صمیمی هستیم و باید بدانیم که آدم های مثبتی هستند، آدم های موفقی هستند، هدفتان را به همه  آنها بگویید، شما زمانی که هدفتان را به بقیه می گویید، مثلا می گویید که من می خواهید رئیس شرکت شوید، می خواهید فروش بیست یا سی میلیونی داشته باشید، همین گفتن شما  به اندازه نامحدودی به شما انرژی و انگیزه می دهد که به هدفتان برسید، آیا می دانید که علت آن چیست؟ چون اگر به آن هدف نرسید احساس خجالت می کنید، در بین دوستانتان دیگر اعتبار ندارید، اگر هر روز بیایید و بگویید که ما می خواهیم فلان کار را کنیم ولی کار نکنید، پس همین ترس شما را به جلو هدایت می کنید و یک انگیزه ای برای حرکت و دست یابی به هدفتان می شود، پس هدفتان را پیش کسانی که مثبت هستند و می توانند به شما انگیزه بدهند و موفق هستند و به شما می گویند که بله شما می توانید، فریاد بزنید، هدفتان را به آنها بگویید و متعهد باشید که به آن  می رسید، چون حتی باید به خودتان اول ثابت کنید و بعد به همه آنهایی که هدفتان را گفتید، ثابت کنید که می توانید به هدفتان برسید.

مورد پنجم، این مورد خیلی مهم است  و اصولا ما ایرانی ها اصلا به این مورد اعتقاد نداریم و اصلا فکر می کنیم مهم نیست، این هست که شما باید یک مربی و استاد برای هدفتان پیدا کنید، کمی این جمله عجیب است نه؟ چون ما ایرانیها اعتقاد داریم که ما خودمان همه چیز رو می دانیم و خودمان عقل کل هستیم، شما باید در همان زمینه ای که هدفگذاری کردید حالا  این هدفگذاری هر چیزی که می تواند باشد، کاری، ورزشی، موسیقی و یا حتی خریدن یک ماشین باشد، شما باید یک استاد در همان زمینه پیدا کنید، فردی که قبلا این کار را انجام داده است. وقتی که استادی پیدا کنید می توانید مسائل و مشکلاتی که در هر مرحله داشتید و در هر مرحله بین دوراهی قرار گرفتید به راحتی از این استاد کمک بگیرید، اگر به کار گروهی اعتقاد دارید متوجه می شوید که راحتتر و سریعتر آدمهایی که گروهی کار می کنند، به نتیجه می رسند، پس شما باید یک استاد داشته باشید زمانی که احساس ضعف می کنید، زمانی که نمی دانید چه کاری باید کنید از استادتان راهنمایی بگیرید، این استاد هم می تواند حتی یکی از دوستانتان باشد، یا کسانی که قبلا هدفشان این بوده که می خواهند مثلا ماشین بخرند یا شغلشان را عوض کنند و همین استاد شما می شود و یک مورد دیگری که شما باید یک مربی انگیزشی برای خودتان پیدا کنید، فردی که هر روز به شما انگیزه بدهد، هر روز یک درجه شما را به درجه ای بالاتر ارتقا بدهد، اگر انرژیتان از صد به چهل رسید بتواند انرژی شما را خیلی راحت به نود برساند، اگر هیچ کسی هم رقیبتان نیست و هیچ کسی نیست که با او راجع به هدفهایتان صحبت کنید و انرژی بگیرد، خوب می توانید به وبسایت من: عزت خواه دات کام (http://www.ezzatkhah.com) مراجعه کنید، در آنجا هدفتان را کامل برای من بنویسید که  ببینم چقدر به آن هدفهایی که دارید متعد هستید، کامل برای من توضیح دهید، من می توانم به شما انگیزه بدهم، می توانم کمکتان کنم در آن  جهتی که می خواهید قدم بردارید و نکته ای که هست ویدئو های انگیزشی زیادی ببینید، حتی در گوشیتان ذخیره کنید، در مسیر رفت و آمد به سر کار، دانشگاه آن کلیپ ها را بینید، حتی ویدئو های انگیزشی سایت خود من عزت خواه دات کام(http://www.ezzatkhah.com) را می توانید دانلود کرده واستفاده کنید.

امیدوارم این پنج مورد اصلی که به شما گفتم را بتوانید اجرا کنید و مد نظر قرار بدهید، تک تک این موارد مهم هستند، برنامه ریزی، نوشتن اهداف و اندازه گیری روزانه پیشرفت  در مسیر خلق هدف همه اینها کلید طلایی هستند، هیچ کدام را نباید فراموش کنید، همه این موارد ارزش بالاتری دارند، امیدوارم به تمام خواسته ها و هدفتان برسید و تا زمانی که به رویاهایتان دست پیدا نکردید، تسلیم نشوید. 

 

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشتری بهره را از مطالب مقاله چگونه استوار و محکم بر روی مراحل تغییر بمانیم؟برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه ، مدرس موفقیت و کارآفرینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.