الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

الان وقتشه

من حسین عزت خواه درصدد هستم از طریق این وبلاگ به نکاتی اشاره کنم که بتوانید به بهترین مدل از آن بهره و زندگی خود را تغییر دهید. با من همراه باشید.

چگونه از زندگی لذت ببریم؟ | حسین عزت خواه | مدرس موفقیت و کارافرینی | الان وقتشه

حسین عزت خواه

عزت خواه دات کام
اللن وقتشه


مدرس موفقیت و کارافرینی

چگونه از زندگی لذت ببریم؟

 

چگونه از زندگی لذت ببریم | چگونه از زمان حال لذت ببریم | چگونه از لحظات لذت برد | چه کنیم از زندگی لذت ببریم | چگونه از تک تک لحظه های زندگی لذت ببریم | چگونه می توان از زندگی لذت برد

 

چگونه از لحظه های زندگی لذت ببریم؟

در این بخش در مورد لذت بردن درکار و زندگی صحبت می خواهیم نکاتی را یاد بگیریم، همانطور که می دانید چه خوب و چه بد زمان به هر حال  می گذرد  و سپری می شود اما این خیلی مهم است کاری که انجام می دهیم و بهترین روزهای عمرمان را با آن سپری می کنیم لذت ببریم .

 نکته اول اینه که باید نگرش خود را نسبت به شادی و لذت بردن از زندگی تغییر بدهیم، به این معنی که در زندگی یا کار هر نکته ای که می بینید باید به دنبال این باشید که بتواند شما را شاد و خوشحال کند و حس خوبی به شما دهد و همینطور باعث شود که این حس را با اطرافیانمان هم داشته باشیم .  

 نکته دیگر اینکه که ما باید تمرین کنیم که خوش مشرب باشیم یعنی اینکه تمرین کنیم اگر می توانیم خیلی آدم عادی  یا آدم خوش اخلاقی باشیم، آدم خوش اخلاقی بودن را انتخاب بکنیم، هم بتوانیم خودمان و هم آدمهای اطرافمان را شاد کنیم، مثلا نکته ای که خیلی حائز  اهمیت هست وقتی که شما به یک رستوران می روید و غذای خیلی خوبی هم برای شما سرو می شود وقتی که می خواهید تشکر کنید ، خوب معمولا همه با یک کلمه ممنون یا تشکر را انجام می دهند  یا یک جمله بلندتر: غذای شما خوب بود ، اما شما سعی کنیدمتفاوت باشید، همیشه در حد ده یا بیست ثانیه به خصوصیات شخصیتی یک نفر فکر کنید وقتی می خواهید که از سرویس دهنده تشکر کنید به سبک متفاوتی تشکر کنید، مثلا بگویید سرویستان فوق العاده بود از اینکه منظم بودید و سرویس خوبی داشتید، سرویس های شما فوق العاده هستند یا اینکه چنین سرویس یا خدمتی را در سطح شهر هرگز ندید و اینکه به سرویس دهنده بگویید که فوق العاده خوش اخلاق هستند، ببینید در حد یک جمله یا دو جمله از خدمت دهنده تشکر کنید و مواردی را به آنها  بگویید که آنها شایسگتی آن را دارند که  بشنوند ، البته موارد عالی و خوبی هست که همه آدمهای روی زمین واقعا لیاقت این را دارند که در مورد نقاط مثبت  که دارند هر روز بشنوند  مثلا در اکثر اوقات به رستورانی می روید و بین نمره  یک تا ده به آن رستوران، نمره 7 را یه رضایتی که داشتید و نمره سه که از ده می ماند انتقاد می کنید و این را باید به بهترین وجه ممکن انجام دهید ولی به خاطر داشته باشید که اول نکات مثبت و عالی را مطرح کنید .

روزانه در طول زندگی مان از صبح تا شب ما آدمهای مختلفی را می بینیم مثلا فرض کنید ما ده نفر را در طول روز می بینیم، باید مطمئن باشید شما که بر روی هر ده نفردر حال تاثیر گذاشتن هستید ، به این مثال توجه کنید : اگر کارفرمایی به کارمندش توهین کرده و شخصیت او را زیر سوال می برد و او را ناراحت می کند. زمانی که این کارمند با ماشین خود به خانه برمیگردد. اگر  در زمان برگشت تصادف کند کارفرمای او مقصر خواهد بود، این دنیا متشکل از اثر پروانه ای است  یعنی هر تاثیری که در این دنیا بگذاریم قطعا همان اثرش به سمت ما باز می گردد، اگر همسایه تان  را  دیدید صورتتان را برگردانید در ضمیر ناخودآگاه آن شخص و روحیه او تاثیر بدی گذاشتید. قطعا تا آخر شب هر اتفاقی به آن شخص بیفتد شما نیز در آن نقش خواهید داشت. اگر در شروع روز با او خوب برخورد می کردید و یک لبخند و احوال پرسی کوچکی داشتید قطعا می توانستید همه در افتادن اتفاقات خوب موثر باشید گرچه در اتفاقات بد هم نیز اینگونه می باشد.، به همین راحتی، ما آدمها قدرت انتخاب داریم می توانیم خیلی خوب باشیم و خیلی خوب رفتار کنیم، می توانیمخوش اخلاق باشیم یا نه یک آدم خیلی خشک و بد اخلاقی باشیم که حوصله هیچ کسی را ندارد و صبح را بد شروع می کند و تا شب هم به همان ترتیب پیش می رود ولی این قدرت انتخاب است که باید هوشیار باشیم و بدانیم داریم چه کاری  می کنیم حتی همان سلام و احوال پرسی خوب که ما از دوستان و همکارانمان دریغ  میکنیم موارد زیادی را در این جهان بهم می ریزد ، قطعا یک تشکر خوب می توانید خیلی چیزها را در زندگی تغییر بدهد شما که از همسرتان بابت غذای خوشمزه ای که برای شما آماده کرده است تشکر می کنید، قطعا در فکر و ذهن کسی که از او تشکر می کنید. انسان خوش اخلاق و عالی خواهید بود، و وقتی که از فردی بابت خدمات عالی اش تشکر می کنیم. آن شخص نیز تبدیل به یک فرد عالی تری می شود.

در زندگی سعی کنید همیشه به بعد دوم هر مساله یا مشکلی هم توجه کنید. اگر می بینید که فردی فقط در زندگی تنها به مشکل و مساله تاکید می کند. شما سعی کنید که متفاوت باشید و نگاه متفاوتی به مسانل و مشکلات داشته باشید، قطعا هرمشکل یا مساله ای که در زندگی هست یا به وجود می آید قطعا همراه خودش نیز کلید حل مشکل یا مساله را هم با خود می آورد .

سعی کنید که شخصیت خودتان را به یک شخصیت مثبت و عالی ارتقا بدهید و همیشه انرژی دهنده مثبت به دوستان و اطرافیانتان باشید که بتوانید با این انرژی مثبت همه را جذب شخصیت خودتان کنید و قطعا می توانید در این بعد هم محبوبیت بیشتری را هم در بین دوستانتان بدست آورید و البته این هرگز به این معنا نیست که همیشه بدون تفکر مسائل را مثبت ببینیم نه! هرگز! ولی چون می خواهید متفاوت و موفق باشید سعی کنید که مثبت اندیشی را با تمرین در زندگی خودتان جاری کنید.

اگر خیلی چیزها بد یا ناراحت کننده هست، درست، همه اینها  حقیقت های دنیاست، اما مهم این چشم های ماست که قسمت بد یا خوب اش را ببینیم، در طول روز چیزهای خوب و بد  اتفاق می افتد ، ولی شما باید مغزتان برنامه ریزی شده باشد که موارد مثبت را ببینید و باور کنید .

 

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشتری بهره را از مطالب مقاله چگونه از تک تک لحظه های زندگی لذت ببریم؟برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه ، مدرس موفقیت و کارآفرینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.